K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2009, 18:21   #11
lana
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
lana er ny på vejen
Ja, tak helenekr..jeg vil måske sende papirerne til dem, det er en god idé.Men først vil jeg snakke med min læge og finde ud af, hvad han kan hjælpe mig med. Jeg fik nemlig det indtryk af, at de overhovedet ikke har noget overblik over min tilstand. Desuden har jeg ikke en eneste resourceprofil...
lana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 18:44   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal holde på, at du ikke kan arbejdsprøves sålænge der ikke foreligger en ressourceprofil - du kan evt spørge dem hvordan de kender til din arbejdsevne(ressourcer og barrierer), hvis de ikke er beskrevet i ressourceprofilen!?!
Og spørge HVEM der konkret tager ansvaret hvis arbejdsprøvningen forværre din tilstand - og bede om at få det på skrift hvem der er den ansvarlige!!

Lyder godt du skal til lægen, og jeg håber din læge vil være dig en god støtte!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 19:30   #13
lana
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
lana er ny på vejen
Hej helenekr, ja jeg synes også, at det ville være en godt idé, at sende mine papirer til dem.. Jeg vil også snakke med min læge og finde ud af, hvad han kan hjælpe mig med.
Efter samtalen med taskforce, fik jeg et indtryk af, at de overhovedet ikke har overblik over min tilstand. Desuden har jeg ikke en eneste resourceprofil...
lana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 19:40   #14
lana
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
lana er ny på vejen
ja, mange tak Helenekr..jeg håber også, at han vil hjælpe mig..
problemet er blot, at jeg er bange for at ringe til taskforce-gruppe igen, da jeg ikke kan forsvare mig selv..jeg frygter, at de igen vil stille et ultimatum og således snakke uden om mit egentlige spørgsmål. Dermed vil jeg igen blive meget nedtrykt.
Desuden sagde jeg til hende, at jeg ikke har en ressourceprofil, men det lød som om, at det var ligegyldigt for hende, og hun understregede atter, at jeg SKAL til arbejdsprøvning..
Jeg ville bare spørge, om jeg kommer til at snakke med den samme person, hvis jeg ringer igen, eller vil det være en anden?
lana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 21:45   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er ikke den samme der sidder der hver dag! Heldigvis.

Noter dig navnet, og smæk på hvis det er 'den stygge' der kommer i røret - sådan har jeg selv måtte gøre (jeg har heller ikke fået lige god sagsbehandling derude!).....

Sagde hun HVEM der er din sagsbehandler???

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 23:04   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan anbefale dig at skrive i stedet for at ringe , adresser det til task force og til den person du snakkede med...

Eller få et cbb taletidskort der kan du optage samtalen sådan at du har den liggende ...

Men helt klart skriv til den person du snakkede med spørg ind til hendes påstande pointere at du ikke har nogen ressourceprofil og at du tvivler på at de har alle papir på dig og hvordan hun når hun ikke lige kan finde alle dine papir kan hævde at de stopper for din ansøgning hvis ikke du dukker op ...

Evt kan du møde op og så gå hjem igen med det samme hvis ikke du magter det. men tag en snak med din læge ...
  Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 23:14   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Problemet er bare, Hejdien, at man ikke kan skrive til Task force - og deres adresse bliver heller ikke oplyst når de sender ud af huset

Så når man skal skrive til dem, så skal brevet af omveje - muligvis forbi Musvågevej eller Skeldbækgade (hvilket man jo kan ringe og få oplyst).

De har heller ikke et direkte nummer derude, og man kan ikke få en emailadresse heller...

Endvidere er gruppen på Hejrevej opdækket af vagter, så man har ikke mulighed for at aflevere noget derude. De giver KUN adgang hvis man har en aftale. Og breve mm nægter de at tage i mod, og henviser til at man ringer mellem kl 13 og 15 og får oplyst hvor man skal sende brevet til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 09:07   #18
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Til Lana
Har du prøvet en kirupraktor, måske kan han hjælpe dig,
med at komme af med nogle af dine smerter.
Jeg synes du skal aftale et møde med din sagsbehandler,
for at fortælle om din nuværende situation, du skal have en
RF og det er vigtigt, at have speciallægeerklæringer som
beskriver at din arbejdsevne er ubetydelig, og at alle
muligheder for job er udtømte, samt en begrundelse herfor.
Om du kan arbejdsprøves eller ej er op til speciallægerne
at afgøre og kommunen.
Det med at indhente speciallægeerklæringer er noget
sagsbehandleren skal gøre, men det er altså også hende
der afgør det, jeg synes også det er OK at skrive, hvis
du finder det lettere. eller tag en besidder med derhen.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 11:12   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Problemet er bare, Hejdien, at man ikke kan skrive til Task force - og deres adresse bliver heller ikke oplyst når de sender ud af huset

Så når man skal skrive til dem, så skal brevet af omveje - muligvis forbi Musvågevej eller Skeldbækgade (hvilket man jo kan ringe og få oplyst).

De har heller ikke et direkte nummer derude, og man kan ikke få en emailadresse heller...

Endvidere er gruppen på Hejrevej opdækket af vagter, så man har ikke mulighed for at aflevere noget derude. De giver KUN adgang hvis man har en aftale. Og breve mm nægter de at tage i mod, og henviser til at man ringer mellem kl 13 og 15 og får oplyst hvor man skal sende brevet til

He he Helene det lyder som om det er svære at komme i kontakt med dem end med kongehuset ....

Jeg har ledt efter det på nettet fordi det nogen gange er sådan at de kommer til at lægge en mail ud ved et uheld og så snapper man den ..

Hvad hedder jeres sagsbehandler eller vedkommen som i snakke med så kan vi se om vi kan finde dem på en eller anden måde ..

Men jeg fandt andet om Task Force bla hvad det er for noget (beslutningsforslag for 2007 ) http://www.kk.dk/eDoc/lukket-Besk%C3...8ringssvar.pdf

Her fremgår det også at det også dækker intergrations området og se lige en fin side de har ....

http://www3.kk.dk/PolitikOgIndflydel...tegration.aspx

Jeg ved ikke om man den vej igennem kan få fat i den afdeling der sidder med jeres sager ...

Men det er da slående at man har en enhed som borgerne ikke kan få fat i det har da ikke noget med service af borgerne at gøre (mon ikke man skulle oplyse ombudsmanden om det ? )

Jeg vil mene at der skal være adgang til at få fat i sin sagsbehandler og ikke alle er i stand til at ringe eller har muligheden for det , så det er faktisk mere end strengt ....

Nå men det var så lige en afstikker ...

Lana hvis det ikke er til at få fat i nogen , så ville jeg gøre som jeg før skrev få fat i et taletidskort til cbb så du kan optage samtalen og har den at forholde dig til bagefter og så du har noget dokumentation for trusler osv ...

Gør evt som Helene foreslår er det en bestemt medarbejder der truer så knald røret på og prøv igen senere og se om ikke du kan få fat i en anden ...

Man kunne også skrive til borgerrådgivningen og bede dem om at hjælpe en med en adresse så man kan skrive til task force ...

Skriv evt noget i stil med.

Citat:
Jeg har prøvet at kontakte task force i forbindelse med min sag (er under udredning på ? år ) den eneste måde jeg har kunne få fat på dem er via telefon og omstilling via telefon , da jeg nu har oplevet at blive truet med min forsørgelse af en ubehaglig medarbejder (som jeg ikke kender ) da jeg har oplvevet at få oplyst at hun virkelig ikke ved hvilke papir der er på mig og da jeg har oplevet at sådan noget som en manglede ressourceprofil ikke er noget problem hos Task force ønsker jeg kun at kommunikere med dem på skrift ...

Jeg er tilsagt til at starte i noget arbejds prøvning hvilket jeg ikke magter da jeg ringede til dem for at høre hvordan jeg skulle forholde mig lød svare , mød op eller få stoppet din forsørgelse ...

En sådan besked ønsker jeg ikke at få over en telefon så derfor vil jeg gerne have noget på skrift , men desværre opdager jeg til min store forundring at man som borger i kommunen tilknyttet Task force åbenbart ikke har krav på den service at vide hvem der sidder med ens sag, en adresse man kan skrive til eller et telefon nummer man kan henvise til ...

Kan det være rigtigt eller er der mulighed for at du kan hjælpe mig med en adresse til Task force sådan at jeg kan få deres ulovlige beskeder på skrift ..

Henvendelse Borgerrådgiveren
Johan Busse
Vester Voldgade 2A
1552 København V
Tlf: 33 66 14 00
E-mail: [email protected]

Åbningstider
Man. - fre. 10.00-15.00
eller efter aftale
Lørdag lukket

Jeg ville også skrive til borgmesteren omkring det manglende service niveau det kan jo ikke være meningen at det skal foregå på den måde at borgerne ikke kan finde nogen at snakke og skrive til .. der skal være en sagsbehandler på ens sag ...
  Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 13:06   #20
Maximus482
Udmeldt af K10
 
Maximus482s avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2009
Indlæg: 19
Styrke: 16
Maximus482 er ny på vejen
Hej Lana.
Først og fremmest, så skal du have et svar/afslag fra kommunen på den pension du søgte for 3 år siden. Kommunen har pligt til at give dig et sådan afslag, MED klagevejledning. Har KBH's kommune ikke en 'borgerrådgiver', tilknyttet dit jobcenter?.
Hvis der er en sådan(find evt. ud af det), så skal du bede vedkommende om at se kommunen over skuldrene i din sag. Bed dernæst også som, andre har opfordret dig
til, om at få en LØBENDE aktindsigt i din sag.
Som udgangspunkt, vil jeg opfordre dig til, at klage over alle de afgørelser, kommunen træffer i din sag, der går dig imod.
Men du skal have nogen, der kan hjælpe dig, for det er hårdt, og det kræver overskud,(og det ved jeg at mange ikke har), søg hjælp, eller tjek på nettet. Ankestyrelsens hjemmeside, viser principafgørelser, der kan være hjælp at hente, da mange kommuner træffer afgørelser, og det viser sig, der er truffet en afgørelse i ankestyrelsen, der betyder kommunerne i HELE landet skal rette sig efter de afgørelser.
Men undersøg om der er en 'borgerrådgiver', og start der.
Held og lykke.
Erik. Næstved.
Maximus482 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension