K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2012, 21:32   #61
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er virkelig meget skuffet og sur over det de har lagt frem...folk gider snart ikke mere

men uha uha alt er jo så godt og gennemtænkt påstod de i formiddags - ja men jo ikke for alle
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 21:45   #62
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Så en familie på TV2 (nyhederne) - to lærerer med 3 børn, der i 2022 ville have 15.000 kr mere om året.

Det svare jo næsten til de 17.000 kr førtidspensionister mister om året i 2022.

Det VÆRSTE var, at familien var ligeglade med de penge, og nærmest bare trak på skuldrene med et ''de gør ikke den store forskel''.....

Gid man kunne sige det samme som førtidspensionist.
Faktisk kunne faren heller ikke selv se det rimelige i skattelettelserne.

Som han sagde: "vi har jo lige fået skattelettelser"
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 21:51   #63
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja præcis, Halse - synes det er ærgerligt, at de ikke bliver gladere end de gør, når nu det er os på bunden, der skal sikre dem skattelettelserne....suk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 22:02   #64
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Link til nævnte indslag: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...ejde-mere.html
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 06:40   #65
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
Flertal støtter regeringens skattereform

Et flertal på 52 procent af danskerne mener, at SRSF-regeringens udspil til en skattereform samlet set er godt. Det viser en Gallup-måling, som blev foretaget, at efter regeringen i går formiddag fremlagde sit samlede skatteudspil. Kun 29 procent af danskerne mener, at regeringens udspil er dårligt.
http://www.b.dk/politiko/flertal-sto...s-skattereform

10 års blå politik har banet vejen - Solidariteten i samfundet er væk...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 07:07   #66
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
http://www.b.dk/politiko/flertal-sto...s-skattereform

10 års blå politik har banet vejen - Solidariteten i samfundet er væk...

Solidariteten i det danske samfund har været væk længe men sandheden er den at man først finder ud af det når man selv blive berørt af det….

Tryghed og solidaritet er to forskellige ting som blot supplerer hinanden.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 08:17   #67
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
De vågner nok op den dag de bliver ramt af sygdom eller arbejdsløshed.
Eller om ikke andet den dag de går på folkepension.

Regeringen har i udspillet , nedsat folkepensionens grundbeløb med kr. 13.600,-.
Det udgør i dag ca. kr 68.000,-. De har tilsvarende hævet pensionstillægget med samme beløb.
Det udgør i dag ca. kr. 71.000,- for enlige , ( det halve for ægtepar ).

Tvisten består i , at i pensionstillæget bliver alle skattepligtige indtægter over ca. 64.000,- modregnet:
Atp , arbejdsmarkedspension , privattegnet pension , renteindtægter , aktieindkomst etc.

Stort set alle danskere vil fremover , alene i kraft af deres atp og arbejdsmarkedspensions udbetalinger , overstige dette beløb. Allerede i dag vil mange helt almindelige folkepensionister blive ramt , ikke kun de velhavende. Folkepensionen er reelt sat ned ifølge forslaget.

De aller fattigste får dog et løft.

Sidst redigeret af halse; 30-05-2012 kl. 08:23.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 08:23   #68
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaa og VENT, som jeg altid har sagt, så vil folk der er tilmeldt SUP også få en blank støvle placeret i røvflæsket.......

Når noget lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også! det motto slår ALDRIG fejl!

Godt jeg har en klog sagsbehandler som sagde, at jeg IKKE skulle tilmelde mig og dermed skabe en ''falsk formue'' som kun kastede et par hundrede af sig om måneden, men som ville betyde afslag for yderligere hjælp.

Folk glemmer, at overgangen fra førtidspension til folkepension, efter lader et kæmpe minus på et par tusinde kroner, og at SUP'en ryger DIREKTE ned i et gabende sort hul som rellt betyder, at man går fra minus 1800 kr om måneden, til minus ca minus 1600 kr.

Og formuen betyder at kassen bliver godt og grundigt lukket. Ergo, må man sidde og smile med sine rådne tænder blottet, for du kan ikke få dem fikset.........eller få hjælp til noget som helst andet, for den sags skyld.

Sidst redigeret af Ninja; 30-05-2012 kl. 08:33.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 09:44   #69
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
...Godt jeg har en klog sagsbehandler som sagde, at jeg IKKE skulle tilmelde mig og dermed skabe en ''falsk formue'' som kun kastede et par hundrede af sig om måneden, men som ville betyde afslag for yderligere hjælp.
Den har jeg også spekuleret over inden jeg har besluttet mig for SUPP.
Men nu kan jeg ser at også det var planlagt af den nuværende regering, allerede før 2003.
Den skattereform blev også strikket af dem længe før gammel regering kom til magten.
Så alt i alt Ninja, ja du har ret i at den opsparing er kun en luftkastel.

Når det er sagt så håber jeg at den deres svinestreg kommer til at kravle dem selv døbt i halsen.
At kapre så mange stemmer på et løgn er et svinestreg uden lige.

Sidst redigeret af Karo; 30-05-2012 kl. 09:51.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2012, 11:44   #70
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg må indrømme, at jeg bliver mere og mere forarget over den skattereform s-sf har fremlagt. Den er simpelthen så ulogisk i, hvem der får, og hvem der skal give.

Fx kan man med lidt god vilje måske godt argumentere for, at dagpenge og kontanthjælpen for arbejdsmarkedsparate borgere skal stige lidt langsommere, fordi det er ydelser, man er på midlertidig og altså ikke mærker, at der kommer færre penge ind, da man fx nu kun kan modtage dagpenge i 2 år. Derudover kan det måske være et incitament til at tage et arbejde, at differencen mellem den offentlige ydelse og lønindkomst stiger.

Så er der de studerende. Hvorfor skal de friholdes for en lavere regulering, når SU også er en midlertidig ydelse...?! En lavere regulering kunne måske være med til at få de studerende igennem studiet på normeret tid, som politikerne ønsker det, og ikke som det blev fortalt i nyhederne forleden, at de studerende nu bevidst trækker studietiden for at undgå arbejdsløshed. Desuden har de studerende mulighed for at arbejde ved siden af studierne, og dermed at forbedre deres økonomi.

Disse tre grupper, dagpengemodtageren, den arbejdsmarkedparate kontanthjælpemodtager og den studerende, har alle interesse i, at der bliver skabt flere jobs til dem, som politikerne pt gentager igen og igen er grunden til, at de skal reguleres mindre.

Men førtidspensionisterne - hvorfor skal de betale til gildet?! En førtidspension er en varig ydelse, man har fået, fordi man ingen arbejdsevne har, og der ingen arbejde var og er til dem! Dem, der er på førtidspension i dag, vil højst sandsynligt også være er det om 10 år. Dermed er de dén gruppe, der kommer til at mærke konsekvensen af en lavere regulering mest! Og en førtidspensionisten har altså ikke har samme mulighed, som fx den studerende, for at arbejde ved siden!

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension