K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2012, 21:37   #31
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ninja..-.det var også det jeg skrev,at der ku være flere grunde til folk ikke bare flyttede..netværk,venner,familie,område og som du nu nævner omkostninger der er forbundet med det..

jeg dømmer heller ingen el.siger hvad andre skal..det er jo et valg på godt og ondt..jeg ville bare ikkr psysisk ku klare at bo et så dyrt sted,at jeg hele tiden skulle gå og frygte om jeg havde råd til at bo der - og enhver ved jo hvad der sker hvis man ikke betaler husleje..

jeg mente også at man ikke ka give samfundet skylden for alt,forstået på den måde - at er huslejen afsindig høj,er det bedre at flytte end man forventer at få ekstra hjælp til at betale ekstra husleje..
herude på landet er der mange billige lejligheder og huse til leje og jeg undre mig over hvad der er så dårligt herude i forhold til de store byer - siden indbyggertallet næstem altid falder..

så det var ikke nogen kritik af nogen,folk må da selv bestemme ---- men så må de også selv betale uden at klage

hilsen stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 21:59   #32
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Vil bare lige gøre opmærksom på, at skattereformen præsenteres i morgen kl 11.30. Så får vi at vide, hvad de har tænkt sig..

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 22:23   #33
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Jeg har oplevet at sidde i en bolig med en dyr husleje og ikke kunne flytte, selv med praktisk hjælp fra familien, simpelthen fordi en flytning ville være dyr, og jeg hverken havde penge selv eller kunne låne dem nogen steder fra. Så jeg måtte bide det i mig, og håbe det bedste, indtil jeg fandt en løsning.

Nogle er måske også tvunget til at acceptere en højere husleje pga handikap, og lige netop dén bolig passer til vedkommendes behov. Man skal derfor måske være lidt varsom med at stille tingene op alt for sort/hvidt og ultimativt

Jeg går også ind for princippet "tæring efter næring" og har tilpasset mine forhod til min økonomi. Tingene løber rundt for mig, jeg kan spare lidt op, og jeg har ingen gæld. Dét har jeg det godt med.

Men jeg bliver godt nok sur, når jeg hører om, hvordan folk med en høj indkomst, der sidder i store huse med svømmepøl (som set i nyhederne til aften) har boligskattestop, kan trække en del af renterne fra i skat og nu også bliver kompenseret for de sigende afgifter (der rammer ALLE!) med en klækkelig lettelse i topskatten, mens dem på overførselsindkomster bliver "straffet" med en yderligere udhuling af indtægten

Det er sagt før, men kan ikke siges nok: det er ikke os, de "svage", der udviser den største krævementalitet - det der dem, der har nok i forvejen! Og kan de ikke få deres høje lønninger til at slå til, burde DE måske overveje at flytte til en billigere bolig...



Link til nyhederne: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...r-topskat.html
Jeg er helt uenig med dig , rige mennesker med tårnhøje lønninger bliver også tvunget til at flytte hvis at de ikke kan betale, det gælder for alle sådan er det bare
Vi bliver ikke yderligere udhulet som du skriver, vi bliver ligestillet med dem der arbejder i modsætning til nu hvor at vi bliver reguleret efter prisstigninger
hvor de der arbejder har en lønfremgang g der er mindre end prisstigningerne

To ting til slut Lad os lige klappe hesten og se hvor slemt det bliver
Kender du udtrykket man skal ikke malke koen ihjeld
FP 1/3 12
Viggo
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 22:52   #34
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
problemet

er den tårnhøje og kostante inflation der unerminerer vores samfunds økonomiske stabilitet og skaber en pris-spiral i det uendtlige
.det er nationalbanken's skyld da de trykker nye(falske) penge som om det var toiletpapir ,det samme problem har de i zimbabwe bare i større skala end her ,,stop pengetrykkeriet og inflationen stopper ,nogle siger at indvandringen koster en masse penge og de penge bliver så skaffet ved at det offentlige begår systematisk bedrageri og magtmisbrug imod de syge ..,det er et logisk faktum at gver gang der bevilliges FTP til en "nydansker" så skal pengene jo komme et sted fra! og det er jo netop derfor at kommunerne snyder de syge danskere for FTP,tingene hænger jo sammen.
sandheden er ilde hørt ,MEN stadigvæk sandheden.
det er også derfor at politikkerne ikke har lavet en lov der standser bedrageriet mod de syge ,for det ville koste en masse penge ,som politikkerne først skal skaffe ved hjælp af den nye "reform" ,,de fodrer altså hunden med dens egen hale!
Problemet er altså at politikkerne ikke er ærlige,de siger ikke tingene som de reelt er .
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 23:09   #35
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Vi bliver ikke yderligere udhulet som du skriver, vi bliver ligestillet med dem der arbejder i modsætning til nu hvor at vi bliver reguleret efter prisstigninger
hvor de der arbejder har en lønfremgang g der er mindre end prisstigningerne
@ Viggo det er ikke rigtigt det du skriver. Men jeg har fuld forståelse for du tror det. For du er blevet ført godt og grundigt bag lyset i vildledende politisk spin , af en kynisk regering

Hvis du hørte Thor Mögers stærkt manipulerende bortforklaringer i går ( i debat med Johanne Schmidt-Nielsen ) , kan jeg godt forstå , hvis du har fået indtrykket at overførselsindkomsterne stiger mere end lønningerne. Det var helt givet hensigten , man skulle sidde tilbage med den fornemmelse.

Her nævnte han ( uden modspil desværre ) , at den 1. januar 2013 vil overførselsindkomsterne stige mere end lønningerne , grundet lønmodtagernes ansvarlige løntilbageholdenhed.
Det kunne han ikke se det rimelige i , bl.a. derfor var nedskæringer på området nødvendige .

Hvad han undlod at fortælle var , at dette alene skyldes reguleringen er forsinket med to år i forhold til lønudviklingen. Regningen kommer altså senere for denne gruppe mennesker.

Overførselsindkomsterne følger ikke prisudviklingen , men lønudviklingen fratrukket 0,3 %.

Dette betyder selvsagt også at deres reallønsfald er større end lønmodtagernes.

Sidst redigeret af halse; 28-05-2012 kl. 23:12.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2012, 23:46   #36
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
ok jeg vidste ikke at der er denne 2 årige forsinkelse og det er måske mere indviklet end at man lige kan se
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 00:16   #37
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Nej det er heller ikke nemt når politikerne ( bevidst ) vildleder.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 06:37   #38
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ Viggo: du skal også huske på, at vi skal betale til satspuljen, det skal lønmodtagere ikke. Dermed bliver stigningen i overførselsindkomsterne ikke det samme som lønstigningerne, men bliver faktisk MINDRE end lønstigningen.

Politiken bringer følgende i dag:

Citat:
Reform koster danskere på dagpenge 13.000 kroner om året
http://politiken.dk/politik/ECE16390...oner-om-aaret/

Hvis dagpengemodtagere mister SÅ meget, hvormeget mister en ftp'er så...?


Sidst redigeret af Risa; 29-05-2012 kl. 07:10.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 06:52   #39
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Priserne stiger meget hurtigere end lønningerne i disse år.
Men dette har regeringen taget højde for.
Det er kun i nogle år overførselsindkomsterne skal følge prisudviklingen , ikke alle.

De år hvor lønudviklingen ikke kan følge med inflationen , vil det efter al sandsynlighed fortsat være lønudviklingen der reguleres efter. Der er jo tale om et spareforslag , ikke det modsatte.
Ja præcis det jeg tænkte. Altså er der er tale om et spareforslag, og hvor logikken så ville være i at følge prisudviklingen

Jeg troede at hvis de fulgte lønniveauet som de gør idag, ville det være den billigste løsning, fordi det ikke kan følge med prisstigningerne. Men man kan roligt regne med det vil blive en spareøvelse. Nu håber jeg personligt at 2012 er sidste år på kh, og bliver første år på fp. Men hvis købekraften forbliver den samme, så fint med mig. Og bliver den mindre, ja så fair nok, hvis det er samme niveau i % som lønmodtagerne. Det er trods alt dem der tjener mine penge for mig.

Nu er det før min tid, men det henleder tankerne på dyrtidsreguleringen. Altså ren teoretisk. Jeg ved godt sådan går det naturligvis ikke

Dyrtidsregulering var en regulering af løn og visse offentlige overførselsindkomster, f.eks. folkepension, der blev indført i 1919 og afskaffet i 1987. Reguleringen fulgte udviklingen i priserne og byggede på det reguleringspristal, som Danmarks Statistik offentliggjorde fire gange årligt. Hver gang pristallet steg tre point, udløstes en dyrtidsportion.

Indtil 1975 havde de fleste offentligt ansatte og visse privatansatte funktionærer en procentvis regulering, hvilket betød at dyrtidsportionerne blev større for de højtlønnede end for de lavtlønnede. Fra 1976 til 1982 blev en del af dyrtidsreguleringen indefrosset i Lønmodtagernes Dyrtidsfond.

Ordningen var fra 1970'erne politisk omstridt. Den blev suspenderet i 1983 og afskaffet endeligt i 1987 som led i bekæmpelse af inflationen.


Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Dyrtidsregulering
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2012, 08:39   #40
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
jeg kan ikkese skoven for bar træer!

lønnen stiger for at følge med priserne
priserne stiger pga.af stigende lønudgifter!

det er vist det man kalder idioti

det eneste der kan berettige stigende priser er stigende skatter,MEN så skal lønnen IKKE stige tilsvarende for så får man en evighedsspiral med konstant stigende priser og det fører ingen vejne ,det er roden til alt ondt
(det er i øvrigt et middel til at snyde pensionisterne med ,da politikkerne bruger inflationen til at give pensionisterne en skjult indkomstnedgang med)

JA! det er ikke kun privatpersoner der er kriminelle plattennslagere ,systemet dvs.staten er det også i meget høj grad det er k10 er klart bevis på

ellers ville vi jo ikke sidde her og brokke os vel!
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension