K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2012, 22:55   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
kongehus vs os dumme syge folk

http://politiken.dk/debat/profiler/g...lige-p-piller/

Den der artikel sætter lidt tingene i relief ikk.. Pænt skræmmende hvor mange penge kongehuset i forvejen koster os og hvad det ender med at koste når alle de børn der skal flytte hjemme fra osv

Jeg har en udemærket ide til hvor de kan finde nogle af alle de penge de mangler og mener vi fattige skal betale..

Kun mig der er LIDT chokeret over den udregning(selvom man godt lidt vidste det)
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 00:51   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaa, de er jo også på overførselsindkomst - deres båd er bare pænere end vores, og så bor de flottere.

Jeg er royalist og er glad for vi har et kongehus, tror de på mange andre områder får solgt Danmark ud af til, som så giver lidt ekstra penge i statskassen i sidste ende.

Dog kan jeg til tider godt komme i tvivl om det nu også er godt, at nogen lige frem fødes til bestemte stillinger, og betvivle om de er ægte lykkelige og glade for den forudbestemmelse, eller om den er en klods om benet.......for jeg kan også få den følelse at det er synd for dem. Ved Frederik ikke var lykkelig da han var yngre, men ser heldigvis ud til at trives nu.

Man ved lige som hvor man har kongehuset - jeg er stolt af at bo i et kongerige.

Tror aldrig jeg ville kunne holde af en præsident og skal som bare forestille mig Helle T eller Løkke på posten, til at sige, at et kongehus MÅ være bedre repræsentanter for DK.

Synes heller ikke jeg kan finde harmen frem, selv om de sider godt i det og at de er dyre i drift. Jeg under dem de penge.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 01:20   #3
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Tror de tjener deres penge hjem i goodwill til danmark.

De repræsenterer danmark på en god måde. Og det er til gavn for at få solgt vores varer i andre lande.

Men jeg ville nødig være til udstilling på den måde. Man kan jo ikke gøre en s... uden at det står i dagspressen dagen efter.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 04:22   #4
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Er vi de svage egenligt ikke også god reklame for Danmark som et godt land der tager sig af alle og de fleste er lykkelige?

Jeg tror så næppe at smårollingerne er nogen hjælp til goodwill.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 07:52   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja man må undre sig over at nogen er født til overførselsindkomst

Når kongehuset nu er der så er det vel ok at selve regenten med ægtefælle er på overførsel og så tronarvingen med ægtefælle...
Hvad de andre inclusive exkoner skal have millioner for synes jeg er ret uforståeligt... hvis de ikke kan forsørge sig selv er der jo kontanthjælp ligesom alle andre i samfundet...

Men det smarteste var nu at nedlægge hele ordningen... tiden er løbet fra det der med konger, grever og baroner...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 08:48   #6
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Jeg er for kongehuset uden at kalde mig selv royalist. Har aldrig set Dronningen "live".
Men man skal sørge for at udgifterne til kongehuset ikke løber løbsk.

Hvis alle lag i samfundet skal bidrage til at få vendt DKs budgetunderskud, så skal kongehuset også.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 09:16   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kom til at tænke på for 3 år siden kom kongehuset til herning det gav en del kunder rundt omkring på hoteller og så vider.

min pige er meget stille, så for, at de ikke skulle standse op ved hende gav jeg hende ikke kjole på.

Så skete der det, at prinsen stoppet ved hende og spurte hende: ved du hvem jeg er

Og meget mod hendes vilje svaret hun: ja du er dronning magrethe, så havde hun en hel side i avisen, stakkels unge og hendes lillesøster ville så gerne hilse på dem.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 10:15   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja kongehuset gør en de reklame for dk på den el.anden måde...selvom jeg ikke er royallist ka jeg godt se det gode i det for dk...

jeg synes måske bare udgifterne er ved at løbe lidt løbsk..der er ,mange på løningslisten og der kommer flere og flere..nu har frederik pt 4 børn..så blir de voksne og for de 3 af dem bliver der tale om løn til dem og børn osv...
hvornår går grænsen for hvem der skal ha af statskassen..sådan tænker jeg...
stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 11:49   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så kan vel også sige at alle syge eller andre som lever på overførselsindkomst
ikke må få børn, da det er så er dyre for samfundet
da mange faktisk lever rigtig godt fordi de har 3-4 børn, men ikke kan arbejde

helt ude af i hampen at lave en overskift med p-piller til de kongelige

man kan diskutere om udgifterne er løbe lidt løbsk, men da ikke om de skal have børn eller ej
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 12:34   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig MTVRV1, latterligt med den p-pille overskrift.........hvis man skulle se det hele med de rådne briller på, så er det da værre når os syge, svage og ikke så godt bemidlede får 4 unger!! Kongehuset har bare stil til at lade sådan en overskrift passerer, men havde 'nogen' skrevet det samme til os, at alle på overførselsindkomst burde tage p-piller, så var vi faret DIREKTE i tastaturet.....

@jjsonn, det var dog en dejlig datter du har - kæft hvor jeg grinte
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengeregler gør folk mere syge Webmaster K10 Nyheder 0 18-07-2011 07:00
Sundhedsprojekt gjorde folk mere syge! buster Politik og Samfund 1 25-09-2010 12:39
Samfundet er ikke indrettet til syge folk Stella Politik og Samfund 30 14-11-2007 17:57
Folk der siger de er syge lyver MadWoman Dit og Dat 3 01-11-2007 18:20
Aktivering gør folk mere syge Stella Politik og Samfund 9 17-08-2007 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension