K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2011, 20:20   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tvungen aktivering gør ledige endnu mere syge

Sådan lyder overskriften fra en artikel i Information fra søn. d 17 juli 2011

Brødteksten forsætter således:

Citat:
Syge ledige presses i aktivering, som forværrer deres sygdom. Fagfolk skyder skylden på den lov, der belønner kommunerne for at aktivere sygedagpengemodtagere. S vil nu ændre loven
Og yderliger pluk fra artiklen:

Citat:
»Det handler først og fremmest om, at folk skal hurtigt tilbage i arbejdet og ikke om, at folk skal blive raske,« siger Jørgen Møller Christiansen, arbejdspsykolog og ekspert i arbejdsliv ved Center for Alternativ Samfundsanalyse

Reglerne skaber samtidig grundlag for tvangsbehandling af de sygemeldte, lyder kritikken.

»Man sender for mange sygemeldte i uhensigtsmæssige tilbud og presser dem for meget, i forhold til hvad de reelt kan,« siger Kelvin Baadsgaard, forsker ved Center for Arbejdsmarkedsforskning, Aalborg Universitet.
...

Ellen Ryg Olsen, lægekonsulent på Kofoeds Skole og tidligere arbejdsmiljølæge i Københavns Kommune, mener, at reglerne skaber grundlag for tvangsbehandling af sygemeldte.

»De sygemeldte er afhængige af offentlig forsørgelse, og med sygedagpengeloven i hånden kan kommunerne kræve, at den sygemeldte underkaster sig den behandling, kommunen finder for godt. Dermed får de sygemeldte frataget den menneskeret, det er at bestemme over egen krop,« siger hun.

Leif Lahn Jensen, medlem af Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg for Socialdemokraterne, foreslår, at sygedagpengereglerne ændres, så kommunerne kan bruge mere tid på den sygemeldtes forløb uden at miste penge på det. Både beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) og Konservatives arbejdsmarkedsordfører, Helle Sjelle, afviser at ændre sygedagpengereglerne.
Link: http://www.information.dk/273669 Mine fremhævninger!

Jeg vil bare sige til: at hvis jeg var troende, ville samtlige ovenstående komme m. i min aftensbøn m. et meget stort tak, spec. Ellen Ryg Olsen.

De politiske udmeldinger fra S, håber jeg er andet end valgflæsk, men bemærk det kommer ikke fra toppen af S!

Og de 2 andre fra den anden side af folketingsalen, ja, der vil jeg bare sige at sjelle har jeg hørt magen til støj.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 20:33   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommunerne tror de spare penge ved at smide dem på kontanthjælp eller ingen indtægt
problemet er bare, dem som måske godt kunne arbejde i flex eller ligefrem måske klare en
revalidering

den gruppe ryger på flex eller pension på et eller andet tidspunkt
fordi der absolut ikke er nogen hjælp og hente i en kommune eller andre steder

de bliver simpelt hen system invalid, af det pres der ligger på dem

man må ikke stille sig på en togperron, men man må åbenbart godt gå ud foran toget
tak til støjberg for den historie
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 20:37   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Jeg er overtræt, og derfor bliver min humor HELT sort -

og fik den tanke, at det måske var en ide m. en demonstration på togperronern m. forud varsel om mange trafikproblemer pga. vi, der er mødt frem smider en stor stuntdukke på sporet i symbol på at toget er kørt.

Dette må selvfølgelig koordineres, således at det bliver en danmarksomspædende aktion, og al trafik stopper denne fag.

hvad siger I?
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 20:59   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Fredelige demonstrationer, hmmmmm….., hvad skal man bruge dem til, nu nå vi har internettet.
Det vil ikke undre mig hvis om nogle år kommer flere og flere voldelige sammenstød med politi, som dem om ungdomshuset.

Det er en naturlig udvikling i et system uden rettigheder, som Danmark er på vej til at blive.

Bare vent nå alle danske soldater kommer hjem…….., unge uden fremtid osv. osv. som helt sikkert vil tager retfærdighed i sin egen hånd. Jeg orker engang at tænke på det, men jeg kan ser det for mig.

P.t. hvad vil du demonstre for gunvor?
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 22:09   #5
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Karo

I gamle dage hed sådan noget en slags gade - og aktionsteater (eks. De arbejsløses teater fra midt 70'erne), så man demonstrere ikke for el. mod noget, men en teateraktion, dvs. en del af samfundsforandrende proces, startskuddet.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 22:28   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Karo

I gamle dage hed sådan noget en slags gade - og aktionsteater (eks. De arbejsløses teater fra midt 70'erne), så man demonstrere ikke for el. mod noget, men en teateraktion, dvs. en del af samfundsforandrende proces, startskuddet.

gunvor, jeg kender alt til det, kom til DK midt i 70'erne.

Men det var den gang.....i dag er det andre boller på suppen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2011, 23:14   #7
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Jeg ville nu sige at genbrug er yderst in. Uanset det kun er genbrug af et koncept.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2011, 00:20   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ikke nogen helt dårlig ide, gunvor!

Det kunne skabe opmærksomhed, og omtale.

Og måske mane det tåbelige menneskesyn, i jorden!

PS; kan desværre ikke debatere på Information, da jeg ikke er bruger, men hvis nogen her kan, så..

En Kallehauge, har henvidst til en Hvidbog hvor han mener at det er helbredende at komme hurtigt tilbage til arbejde, og mener det bevidst at det ovenikøbet gavner;
jeg tror at han blander tingene lidt sammen, idet der udkom en anden Hvidbog, sat i værk af Claus Hjort Fredriksen, hvor der IKKE var evidens på påstande om at alvorlige rygsygdomme/tilskadekomst ej heller psykiaske sygdomme, netop IKKE var omfattet undersøgelsen, idet man ikke havde brugt/forespurgt speciallæger.
Ergo baserede hele undersøgelsen, og efterfølgende PÅSTANDE alene på småproblemer, hvor der IKKE fandtes diagnoser.
Mener at det er omtalt i kap.5.
LINK
http://www.arbejdsmiljoforskning.dk/...ygefravaer.pdf

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 19-07-2011 kl. 01:19.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
aktivering af ledige flexjobber? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 17 26-11-2010 17:04
ledige i nyttesløs aktivering buster Politik og Samfund 5 20-11-2008 03:55
Endnu flere svage ledige!!!??? zuza Politik og Samfund 0 20-08-2007 22:10
Aktivering gør folk mere syge Stella Politik og Samfund 9 17-08-2007 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension