K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2015, 11:23   #1
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Kan man miste fleksjob p.g.a manglende job ???

Jeg fik efter 8 lange år endelig bevilget fleksjob på 10-12 timer sidste år, men på trods af mange ansøgninger er det stadig ikke lykkedes mig at finde et job...

Ved mit sidste møde med sagsbehandler (ikke min egen, men en anden pga sygdom) fik jeg af vide at jeg skal vurderes igen, da der snart er gået 12 måneder... noget med 13 ugers arbejdsprøvning... kan det være rigtigt og kan jeg miste min ledighedsydelse "bare" fordi jeg ikke kan finde et job??

Har ikke kunne finde noget på nettet andet end dette:

Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder.
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2015, 11:45   #2
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Man vurderer også om det er fordi du er blevet dårligere og eventuelt skal have pension, hjælpemidler eller noget andet for at kunne komme videre.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2015, 12:00   #3
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Tak for svar må vist "bare" søge videre og så bede min sagsbehandler om hjælp ved næste 3 måneders møde, som vist er snart
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2015, 17:52   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du mister IKKE din ledighedsydelse bare fordi du skal vurderes igen...

Du kan kun miste din ledighedsydelse hvis du ikke længere er berettiget til fleksjob eller hvis du ikke opfylder de krav der er...

Så længe du opfylder dem ja så kan du forblive på ledighedsydelse indtil du bliver folkepensionist....der er dog en lavere ledighedsydelse når man når efterlønsalderen/flekslønsalderen...

Det gode ved at du har nået dette punkt...at du skal vurderes igen og har gået ledig i 12 måneder....ja det er at det bliver meget dyrere for kommunen da de ikke får så meget refusion til din ledighedsydelse...

Dette kan få mange kommuner til at ansætte fleksjobbere i meget små stillinger kommunalt...altså meget få timer...da de ikke vil miste så meget ved dette..

Jeg kender flere som har prøvet dette...feks som hyggeperson io en børnehave i fem timer pr uge eller på et plejehjem osv osv..

Så vil du gerne i job...ja så burde der være en chance for at kommunen vil hjælpe dig med at komme i et...

Det "gode" ved kommuner....det er at man altid kan stole på at de gør det som er absolut billigst for dem

En fleksjobber som har gået ledig i mere en 12 måneder inden for 18 måneder ja de er meget mere dyrere end dem som ikke har gået ledig så lang tid...da den refusion kommunen får til ledighedsydelsen falder betydeligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2015, 18:05   #5
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Tak webmaster, tja så giver det lidt mening da min sagsbehandler sagde på et tidspunkt at hvis jeg "bare" fandt et job på 3 timer om ugen, så var det helt ok
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2015, 11:23   #6
Kentm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2015
Lokation: Fyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
Kentm er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du mister IKKE din ledighedsydelse bare fordi du skal vurderes igen...

Du kan kun miste din ledighedsydelse hvis du ikke længere er berettiget til fleksjob eller hvis du ikke opfylder de krav der er...

Så længe du opfylder dem ja så kan du forblive på ledighedsydelse indtil du bliver folkepensionist....der er dog en lavere ledighedsydelse når man når efterlønsalderen/flekslønsalderen...

Det gode ved at du har nået dette punkt...at du skal vurderes igen og har gået ledig i 12 måneder....ja det er at det bliver meget dyrere for kommunen da de ikke får så meget refusion til din ledighedsydelse...

Dette kan få mange kommuner til at ansætte fleksjobbere i meget små stillinger kommunalt...altså meget få timer...da de ikke vil miste så meget ved dette..

Jeg kender flere som har prøvet dette...feks som hyggeperson io en børnehave i fem timer pr uge eller på et plejehjem osv osv..

Så vil du gerne i job...ja så burde der være en chance for at kommunen vil hjælpe dig med at komme i et...

Det "gode" ved kommuner....det er at man altid kan stole på at de gør det som er absolut billigst for dem

En fleksjobber som har gået ledig i mere en 12 måneder inden for 18 måneder ja de er meget mere dyrere end dem som ikke har gået ledig så lang tid...da den refusion kommunen får til ledighedsydelsen falder betydeligt...
Den falder først til 0 refusion efter 18 måneder. Men for 01.01.2016 kommer der nye regler på refusion området.
Kentm er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension