K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2014, 16:57   #1
HAL2000
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
HAL2000 er ny på vejen
§17 ( på foreliggende grundlag)

Hej K10.dk

mit spørgsmål er juridisk omkring FP og paragraf 17 på foreliggende grundlag.

Kort fortalt søgte jeg FP i 2007, hvor efter "kommunen" siger de ikke har fået nogen papir fra mig.

Der er blevet afleveret en ansøgning på ny kort tid efter, med henvisning til ansøgning sendt i 2007. Jeg afleveret den hos Jobcentret hvor jeg denne gang fik en kvittering for modtagelse samt dato, dog er der snart gået 6år.

Sidste år rykkede jeg for en afgørelse via sagsbehandler, men sagsbehandler vil ikke gøre noget.

Jeg har for 4md siden, afleveret ansøgning §17 på det foreliggende grundlag, ( og jeg har kvittering for modtagelse og dato) men nu 3½ md efter, har jeg ikke fået svar fra dem omkring dette.

Sagsbehandler har dog i November 2014 sendt en indkaldelse til aktivering, samt nu vil de have jeg skal udfylde nye papir med mere.

I følge det jeg har læst mig til herinde omkring en §17 ( på foreliggende grundlag), så skal jobcenter ikke hente yderligere oplysninger, samt skal jeg have svar senest 3 md efter, hvilket ikke er sket.

Hvad gøre jeg og hvordan skal jeg forholde mig til jeg ikke har fået svar?
HAL2000 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2014, 18:39   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
http://www.k10.dk/media/Planens_forb..._181212doc.doc

Det eneste du kan gøre er, at klage til jobcenter ledelsen, ikke til sagsbehandleren,

Og skrive som her og kopi af begge kvitteringer for ansøgninger.
Den første er syltet eller i hvertfald glemt, den anden følger ny procedure med en indkaldelse til forberedende del af rehabiliteringsmøde.
Hav alle dine akter klar og få også en aktindsigt, så du ved hvad jc har og hvad du selv skal skaffe( kopier) , besøg lige din læge, for egen læge er den eneste som må komme med udtalelser om din fremtid.
Der er et link på forsiden til det du selv skal være med til at udfylde. Jc indhenter ikke mere.

Sidst redigeret af østerbro; 03-12-2014 kl. 18:43. Årsag: Link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2014, 17:29   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det ikke hjælper at klage til jobcenterchefen så klag videre til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen...

Findes der en borgerrådgiver i din kommune så klag der også...

Hvis du ikke har en kvittering på at du har søgt....ja så får du ikke meget ud af at forsøge at få pension fra det tidspunkt...

Men der hvor du har en kvittering ja der er det kommunen som har kvajet sig....og der burde man kunne få med tilbagevirkende kraft...forudsat at sagen går igennem.....og så ca tre måneder efter ansøgningen....

Når man søger en §17 stk 2 på det foreliggende grundlag....ja så skal sagen sendes direkte til rehabteamet så de kan komme med en indstilling....ud fra de ting som ligger i sagen på det tidspunkt....

Du skal have lavet en rehabplan....og hvis de slet ikke har noget lægeligt på dig ja så kan de indhente de ting der måtte ligge frem til ansøgningstidspunket....og ikke mere...

Man skal ikke afprøves eller sendes til undersøgelse hos diverse læger osv...

Sagen skal så sendes fra rehabteam med indstilling over til pensionsnævn....og du skal have et tilbud om et møde med dem der skal afgøre sagen inden de træffer en afgørelse....

Det her er en af de ting som kommunen bare skal se at få gjort hurtigst muligt....og der er ingen undskyldning for at de slet ikke reagere...så klag hurtigst muligt..

Husk at skrive meget tydeligt på klagen at det faktisk er en klage....og du burde ni have fundet ud af at du selvfølgelig skal have en kvittering på de ting du aflevere til kommunen...så du har dokumentation på tingene...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 03:55   #4
HAL2000
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
HAL2000 er ny på vejen
Hej Østerbro og Webmaster, tak for svar :-) jeg har heldigvis kvittering på det meste, og er så småt igang med noget skriftligt til jobcenter-chefen, og mener de skal svare tilbage inden 11 arbejdesdage, om ikke andet hedder det bormester med mere. Et eller andet sted virker det som om det godt kan betale sig for en kommune "at glemme" sagen, for at se om borger gøre noget ud af det. Ind til videre rigtige mange tak for jeres svar.
HAL2000 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2014, 12:18   #5
kimrody
Banned
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
kimrody er ny på vejen
Når man søger en §17 stk 2 på det foreliggende grundlag....ja så skal sagen sendes direkte til rehabteamet så de kan komme med en indstilling....ud fra de ting som ligger i sagen på det tidspunkt....

Du skal have lavet en rehabplan
kimrody er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 13:43   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af HAL2000 Se meddelelser
Hej Østerbro og Webmaster, tak for svar :-) jeg har heldigvis kvittering på det meste, og er så småt igang med noget skriftligt til jobcenter-chefen, og mener de skal svare tilbage inden 11 arbejdesdage, om ikke andet hedder det bormester med mere. Et eller andet sted virker det som om det godt kan betale sig for en kommune "at glemme" sagen, for at se om borger gøre noget ud af det. Ind til videre rigtige mange tak for jeres svar.
Når du skriver til jobcenterchefen er det vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, ellers lander den bare på sb's skriverbord.
Skriv det gerne i overskriften, f.eks. "klage over ............"

I min kommune har de en svarfrist på 14 dage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 20:02   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jobcenterchefen....hgrmmmm.
Sørg for også at inddrage borgerrådgiveren, Johan Busse.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2014, 20:37   #8
HAL2000
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
HAL2000 er ny på vejen
Hej Mukke, tak også til dig for rådet med borgerrådgiveren, jeg undersøger det med det samme.
HAL2000 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension