K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Midlertidig Førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Midlertidig Førtidspension Her vil vi sætte fokus på emnet midlertidig førtidspension, samt følge meget nøje med i hvordan politikkernes revurdering af førtidspensions loven forløber.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2011, 16:49   #1
Tullepigen90
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tullepigen90s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Lokation: Jylland
Alder: 33
Indlæg: 113
Styrke: 14
Tullepigen90 er ny på vejen
Erfaring søges!

Hej
Er der nogen af jer derude, som har erfaring eller viden om hvordan en genvurdering af førtidspension foregår??
Nu er jeg kun 20 år og er på førtidspension. Jeg fik pension midlertidigt i 3 år, hvilket vil sige at min pensionssag skal vurderes igen her i år. Er der nogen der har viden om, om de kun vil give mig pension 3 år af gangen indtil jeg bliver omkring de 25-30 år eller??
Det skal lige siges at jeg har en kronisk og fysisk sygdom, som ikke kan helbredes og at min tilstand nok er uden de store forbedringer på sigt.
Håber der er nogen søde mennesker her på k10, der vil dele lidt ud af deres viden og erfarring. Det er godtnok først til november, at min sag skal tages op igen, men jeg synes allerede jeg er begyndt at blive bekymret og lidt presset. Godtnok er min tilstand ikke blevet bedre siden jeg fik pension, men jeg er alligevel nervøs for deres afgørrelse
__________________
Mvh.
Nanna - (Tullepigen90)

Førtidspensionist pr. 1/11-2008
Tullepigen90 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 17:00   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er jo ikke så mange som får midlertidigt pension

kan ikke se hvorfor du skulle være bekymret og presset
fordi hvis der ikke er kommet nogen behandlingsmulighed og du ikke har fået bedre
så vil jeg tro at den bliver gjort varrig
du skal sikkert bare til en læge og få en erklæring på der ikke er nogen behandling
selvom det kunne være rart
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 17:25   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Jeg tror nu ikke du skal være så bange. Men godt du er i god tid herinde. Tal med din læge og din speciallæge, og evt få en kopi at deres vurdering.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 17:26   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Søde Nana

du skal leve dit liv 100% hver eneste dag, og lade være med at ødelægge de næste 11 måneder af dit liv med totalt uspecifikke (ikke grundløse - jeg tager dig alvorligt) bekymringer - hvis du sætter træskoene i morgen, er det saftsusemig synd, at du har spildt dine sidste 24 timer på at bekymre dig - not?!


Når det så er sagt, forstår jeg din tankegang, og har du evt. noget angst indover, som en del af din problematik, skal den da afmonteres FLUKS.

Kontakt derfor din sagsbehandler eller kontaktperson, og få dem til at lave noget for deres løn.

Skriv et brev med dine spørgsmål, få kvittering for at det er afleveret, og spis så nogle store kulørte kager mens du glæder dig til at blive oplyst, og dermed lidt mindre nervøs.

herfra.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 13:47   #5
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Er der nogen som der har noget nyt? Min sag skal op om 2 år, jeg tænker på den hverdag... Er så bange, bor i Herning kommune.....
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 14:38   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kender en del i Herning kommune, der lige har fået taget den op, de fik en udtagelse fra deres læge og det var det, de fleste fik så også varig pension i samme omgang, så det virker ikke som om det er så slemt
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 16:29   #7
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Håber godt nok du får ret, ville ønske og give min højre arm for at de ville tage min sag op nu, men omvendt tør jeg heller ikke at "miste" 2 år hvis de skulle ændre mening :-/ det er så hårdt psykisk at gå hvor jeg går.. Kan jeg mon spørge om min sag kan gå om? Eller vil jeg skyde mig selv i foden? Lægen har lige skrevet, at mit helbred er forværret...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 20:55   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vil nok bare vente og trække vejret roligt, du er ikke blevet bedre, så ingen panik, der er jo ingen grund til at tage din pension, med mindre du er blevet rask.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 22:29   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Håber godt nok du får ret, ville ønske og give min højre arm for at de ville tage min sag op nu, men omvendt tør jeg heller ikke at "miste" 2 år hvis de skulle ændre mening :-/ det er så hårdt psykisk at gå hvor jeg går.. Kan jeg mon spørge om min sag kan gå om? Eller vil jeg skyde mig selv i foden? Lægen har lige skrevet, at mit helbred er forværret...
Først....jeg kan sagtens forstå din frygt...jeg havde det selv stramt over at min pension skulle revurderes...

Her efter den er blevet revurderet i 2013...ja der ved jeg at man faktisk ikke nogen grund til frygt...

Ens helbred SKAL være blevet VÆSENTLIGT bedre før de overhovedet overvejer om der skal ske en ændring...

Har man ikke fået det væsentligt bedre ja så vil kommunen bare bede om en lægeerklæring eller det hedder vist nok en statuserklæring...og personligt skulle jeg lige op og have opdateret min ressourceprofil bare ved en simpel samtale...

Når så din læge skriver at der ikke er sket nogen bedring...ja så vil de afgøre at du forsat er berettiget til din pension..

Hvis man vender den om....og man faktisk havde fået det væsentligt bedre....ja så ville det jo være en befrielse at kunne slippe for den pension...for så ville man jo have det så godt at man kunne arbejde og på den måde have en chance for at kunne tjene sine penge...evt i et fleksjob...personligt ville jeg hellere arbejde end at bare få min pension..

Men kommunerne giver ikke bare de her pensioner ud til hvem som helst....og de har været rimelige sikker på at du var berettiget til din pension da du fik den....

Alle jeg kender og har hørt om...ja de har fået deres pension varigt efter denne revurdering...og det har de netop fordi de ikke har fået det bedre...og at den berettigelse de havde da de fik deres pension...ja den stadig er der...

Jeg ved godt at jeg ikke kan få dig til at bare slappe af 100 %...men jeg håber da at du bare kan slappe lidt mere af....

Husk at hvis du går rundt og er alt for nervøs ja så går det ud over dit helbred yderligt...og det fortjener ingen...

Så hver gang du tænker på det her revurdering...ja så bør du lave et eller andet der kan få dine tanker hen på noget andet...således at det ikke påvirker dit helbred yderligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring med Ombudsmanden søges. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-08-2012 12:18
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
Viden/erfaring med kobberforgiftning søges. lola44 Dit og Dat 5 10-11-2010 04:04
erfaring søges - stivgørende op vivims Alt det andet 4 25-12-2009 13:25
erfaring søges Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 6 14-03-2009 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension