K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2017, 20:10   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
forkert udleveret medicin pga. lægefejl.

Ja, nu kan jeg både se og høre, så jeg er heldig, men der er mange der ikke kan og må forlade sig på, at lægen tænker sig om.
Jeg er oppe i det røde felt nu, da jeg endnu engang har modtaget fejlagtig medicin.
Apoteket sender det til mig, da jeg oftest er for dårlig til selv at bevæge mig derhen.
Det er ikke forkerte præparater, men forkert dosis. Har dog oplevet at komme hjem fra hospital med forkert medicin. Det kostede lige en taxa.

Apoteket må ikke tage det retur, når først det har været i min hånd og det uanset om pakken ikke er åbnet overhovedet.
Det har kostet mig en del penge, og hvis det bare var en enkelt læge, men det sker alt for ofte.
Lige nu skulle jeg tage blodtryksmedicin, og den findes både med og uden delekærv. Nu har jeg gudhjælpemig fået dem uden delekærv.
Ved sidste pakning stod der ½ tbl., da jeg selv styrer det. Mit blodtryk kan være langt over både for højt og lavt. Dette er aftalt med hjertelæge på Bispebjerg, men nu er det egen læge der udskriver.
Er det virkelig sådan , at man skal kontrollere alt ned til mindste detalje.

Nå, jeg ved godt , at der er langt større problemer, men man bruger sgu megen energi på konsekvent at opleve travlhed, som kun giver mere travlhed til alle.
Sorry mine udgydelser.

Sidst redigeret af vasen; 04-12-2017 kl. 20:13.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2017, 22:03   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
slettet igen, da jeg misforstod indlægget, undskyld

Sidst redigeret af sortepigen; 04-12-2017 kl. 22:06.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2017, 19:14   #3
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Forkert medicin og forkert dosering

Jeg oplever jævnligt, at dosis på etiketten er forkert i forhold til lægens ordinationer.

Fejlen sker når det er min læges sekretær, der har bestilt.

Jeg har kun en gang oplevet fejl fra apotekets side.

Apotekets medarbejdere er meget opmærksomme og spørger om dosis er efter aftale, når dosis er uden for normalen.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2017, 20:27   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleksjobber Se meddelelser
Jeg oplever jævnligt, at dosis på etiketten er forkert i forhold til lægens ordinationer.

Fejlen sker når det er min læges sekretær, der har bestilt.

Jeg har kun en gang oplevet fejl fra apotekets side.

Apotekets medarbejdere er meget opmærksomme og spørger om dosis er efter aftale, når dosis er uden for normalen.
Jeg har oplevet det når sygeplejersken hos lægen skal udskrive. Da Hun har meget travlt og man venter i halve timer, og hun siger. Det udskriver jeg, så tror man jo på det. ellers har det både været læge på hospital som udskriver pakker med 3 i hver, men når jeg ofte skifter medicin ligger jeg nu inde med meget som er spildt.
Apoteket opfatter en pakke på en måde og lægen på en anden. så nu har jeg læst og påskrevet, at der skal stå stk. En ansat på apoteket siger. Vi gør som lægen skriver. en anden ,at de godt må sende 1 stk. de taler altså heller ikke sammen.
Kommunikation er verdens sværeste kunst.
Jeg bestiller over telefonen til apoteket og får det bragt. De har også travlt, men er langt mere omhyggelige og de ringer tilbage hvis de er i tvivl.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 15:41   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jeg tror nu de fleste læger i dag selv indtaster ordinationen inden man har forladt konsultationslokalet og recepten allerede ligger klar på serveren inden man har sagt farvel.

Det er da i al fald en fejlkilde mindre.

Håber det bliver mere reglen end undtagelsen.

Har dog oplevet at fx 20 mg med delekærv ist er udleveret som 10 mg - måske pga apoteket ikke havde 20 mg, men jo ok, hvis man kun skal tage en halv 20 mg.
Dog forudsat kunden er helt indforstået og orienteret.

Man kan føli se sine recepter på sundhed.dk men hvis smartphone, er app'en medicinkortet yderst kundevenlig og giver fuldt overblik.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2017, 16:42   #6
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Jeg tror nu de fleste læger i dag selv indtaster ordinationen inden man har forladt konsultationslokalet og recepten allerede ligger klar på serveren inden man har sagt farvel.

Det er da i al fald en fejlkilde mindre.

Håber det bliver mere reglen end undtagelsen.

Har dog oplevet at fx 20 mg med delekærv ist er udleveret som 10 mg - måske pga apoteket ikke havde 20 mg, men jo ok, hvis man kun skal tage en halv 20 mg.
Dog forudsat kunden er helt indforstået og orienteret.

Man kan føli se sine recepter på sundhed.dk men hvis smartphone, er app'en medicinkortet yderst kundevenlig og giver fuldt overblik.
Hvis jeg skulle rende til læge hver gang jeg skal have fornyet en recept, tror jeg lægen ville få spat af mig.

Desuden handler det ikke om ½ dosis, da man jo så bare kan tage det. db. Men om f.eks en tabl. der er som en sten og ikke kan deles.
Jeg har gået på medicinkursus, og man skal ikke dele en tabl. der ikke har delekærv, da det aktive stof ikke er ligeligt fordelt.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension