K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2017, 18:27   #1
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Sygemeldt - Virksomhedspraktik

Jeg render med en forstuvet ryg, hvilket kræver fysioterapi. Jeg har kun været afsted 2 gange og ved stadig ikke hvor meget og hvor lidt jeg kan og må. Dette skal vi have afklaret d. 3 januar.
Samtidig er jeg blevet opereret i maven for 4 dage siden, hvilket kræver sygemelding i 14 dage. Jeg må ikke løfte, slæbe eller være for bevægelig med maveregionen( hvad der så end menes med det) jeg er på ordineret morfin i minimum 7 dage, hvilket gør jeg heller ikke kan køre bil.

Min jobkonsulent ville så have jeg skulle starte i virksomhedspraktik, i dag. I en butik hvor jeg skal sætte varer på plads osv.
Hun mener ikke min operation giver ret til sygemelding, og vil ikke hente oplysninger fra hverken læge eller noget.

Hvordan er jeg stillet? Hvad er mine rettigheder? Hun truer med at sanktionere mig..
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 18:33   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du er på kontanthjælp skal du huske at ringe og melde dig syg HVER dag du ikke kan komme pga sygdom.

Så vidt jeg ved, er det sagsbehandler, ikke jobkonsulent, der kan hente oplysninger fra lægen

(De kan sanktionere hvis man ikke melder sig syg. Og de kan sanktionere hvis du har fravær uden rimelig grund. Så hvis du melder dig syg hver dag du ikke kan komme, opfylder du den første som du skal.
Og den anden opfylder du, ved at have rimelig grund til fraværet)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 18:37   #3
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Problemet i alt det her, er at jeg har fået ny konsulent. Den gamle var klar over operationen og ryggen. Han stoppede min daværende virksomhedspraktik, og satte mig i bero indtil der var afklaring. Og så får jeg et opkald fredag ( samme dag som jeg blev opereret) af den nye, at jeg skulle starte mandag morgen og på fuld tid.

Jeg har meldt mig syg, men hun siger jeg ikke er syg efter deres regler og derfor kan sanktioneres for manglende deltagelse.
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 18:38   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg skal lige have styr på:
Har du sagsbehandler OG jobkonsulent, eller varetager sagsbehandler begge funktioner?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 18:41   #5
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Jeg har sagsbehandler og jobkonsulent.. Jeg har da i hvertfald været til møde med dem begge da jeg startede sidste virksomhedspraktik.. Og min SB ringer også engang i mellem for at tjekke op på mig..
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 18:42   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Så er det din sagsbehandler du skal kontakte, hvor du skal fortælle at konsulenten ikke vil respektere/acceptere at du er syg
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 18:45   #7
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Det ville jeg også gerne. Men min SB er gået på juleferie indtil 8. Januar.. Men de ville prøve at få en anden til at kigge på min sag og så vende tilbage.

Jeg søger netop råd for ikke at gøre noget forkert. Men det er jo ikke altid de er på min side, så for heller ikke at blive røvrendt, så vil jeg vide hvad jeg skal acceptere fra deres side.
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 20:50   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du har dokumentation på at du er sygemeldt, så har du loven på din side.
Du ringer HVER dag du er syg, og melder dig syg.
Gør det evt også gerne skriftligt (pr mail), hvor du skriver noget i stil med: "Jeg har i dag xx/xx xxxx kl xx,xx ringet og meldt mig syg fra praktik."
Hvis de vil sanktionere, skal de først sende en partshøring. Den partshøring svarer du selvfølgelig på, hvor du begrunder din sygemelding.
Baseret på det, skal de så træffe en afgørelse.
Det er vel og mærke IKKE din jobkonsulent der skal træffe den afgørelse. Og mon ikke dem der skal det, har lidt mere mellem ørerne, og kan se fornuften i, at du ikke er i stand til at deltage i en praktik pt. (Lad os håbe!)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2017, 21:44   #9
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg vil tilføje at du bør installere en app på din telefon som optager samtlige opkald til og fra telefonen, så optager den ikke blot dine sygemeldinger og giver ekstra dokumentation men vil også optage eventuelle opringninger/trusler fra jobkonsulenten.

Jeg har en sådan app hvor jeg efterfølgende overfører alle relevante samtaler til min computer og så sletter jeg de urelevante samtaler og kan også slette de vigtige samtaler fra telefonen når de er overført til pc og testet at de virker.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2017, 11:08   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af VilSelvKanIkke Se meddelelser
Hun mener ikke min operation giver ret til sygemelding, og vil ikke hente oplysninger fra hverken læge eller noget.
Hvis det er hvad han siger i telefonen, så bør du bede om, at få det på skrift.

Du kan f.eks. sige "du får lige min mailadresse, så skriver du det til mig, for det vil jeg gerne have på skrift".

Det er før set, at sb'ere og konsulenter siger ting, der ikke kan tåle at komme på skrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension