K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2017, 18:18   #11
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Der er altså også ind i mellem mænd som skriver og også par uden børn, men ja, det er oftest enlige mødre som skriver efter hjælp hos næstehjælperne.

Og jeg har også en fornemmelse af at kontant kærlighed også domineres af kvinder og enlige mødre, og du kan ikke være sikker på at de skænkede varer er glutenfrie, så denne gruppe er måske heller ikke noget for dig, medmindre du kan nøjes med at få kød og grøntsager, æg og sådanne ting som du kan tåle.

Med grupperne udelukket og nu også med gluten-intolerans problematikken så ser jeg kun skraldning hvis helbredet ikke udelukker dette, samt Pips råd om at holde dig til de grove grøntsager som kål, de indeholder da heldigvis ikke gluten.

Når du nu lider af gluten-intolerans har du så også problemer med laktose, de to følges jo tit ad?

Men der findes faktisk rigtigt mange lækre retter der kan laves af kål, eksempelvis hvidkål, bare søg på internettet, jeg har mad til mange dage ved køb af et hvidkål.

Man kan også lave spaghetti med kødsovs og bruge grøntsager i stedet for pastaen, jeg har set opskrifter på brug af gulerødder, squash og kål i stedet for pastaen, for bare at nævne nogen af de grøntsager jeg husker brugt.

Derudover er kikærter jo billige og kan bruges til mange ting og mætter også godt.

Der er jo ingen der siger at ris absolut behøver at være af den hvide type, du kunne jo købe brune ris, bare vær obs. på ikke at spise for meget ris da mange glutenfri brød indeholder rismel og jeg har læst at hvis man spiser for store mængder af risen er den usund pga. ophobede giftstoffer.

Hvis du spiser glutenfrit brød, så findes der også mange opskrifter på nettet med hjemmebagte brød, det eneste problem er at man skal skaffe en hel del forskellige typer korn og mel som ikke ligger i den billige ende, men hjemmebagte brød efter opskrifter på nettet er formodentligt billigere end at købe glutenfri brødblandinger og færdigbagte brød, da de for alvor koster kassen, selv hvis man er heldig at finde dem på tilbud.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2017, 00:06   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Uden gluten er det lidt sværere. Netto har af og til glutenfri varer blandt spotvarer og ellers er Rema 1000 et godt sted. Billigt er det ikke. Men har man klaret sig med hvidkål et par dage, er der måske til et brød.
Er man lækkersulten, kan man skære æbler i tern, evt strø lidt kanel og så røre en slags lind fars af marcipan, flormelis og vand, som lægges over, og så i ovnen ca 20 min ved ca 200 grader.
Og ellers kan forskellige slags kål og rodfrugter tilberedes på mange forskellige måder, så det ikke bliver for ensformigt. Det er nok svært at få mad der er færdiglavet, næsten alt kommer i berøring med mel på et eller andet tidspunkt. Der er man tvunget ud i hjemmelavet.
Netto sælger iøvrigt makrel i tomat til 5,- det meste af tiden, og sammen med lidt ris, eller nogle kartofler, kan det også være en variant. Men ja, du ender nok med at tabe dig, så håber at din økonomi snart bliver bedre.
Har du prøvet at tale med kommunen om hvorvidt de kan hjælpe dig med at finde noget billigere at bo i, det er ikke let når økonomien er så stram.
Hvis du har medfødt cøliaki, kan du vist søge om økonomisk tilskud, men det kræver at den er medfødt.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 27-07-2017 kl. 00:09.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2017, 01:24   #13
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Uden gluten er det lidt sværere. Netto har af og til glutenfri varer blandt spotvarer og ellers er Rema 1000 et godt sted. Billigt er det ikke. Men har man klaret sig med hvidkål et par dage, er der måske til et brød.
Er man lækkersulten, kan man skære æbler i tern, evt strø lidt kanel og så røre en slags lind fars af marcipan, flormelis og vand, som lægges over, og så i ovnen ca 20 min ved ca 200 grader.
Og ellers kan forskellige slags kål og rodfrugter tilberedes på mange forskellige måder, så det ikke bliver for ensformigt. Det er nok svært at få mad der er færdiglavet, næsten alt kommer i berøring med mel på et eller andet tidspunkt. Der er man tvunget ud i hjemmelavet.
Netto sælger iøvrigt makrel i tomat til 5,- det meste af tiden, og sammen med lidt ris, eller nogle kartofler, kan det også være en variant. Men ja, du ender nok med at tabe dig, så håber at din økonomi snart bliver bedre.
Har du prøvet at tale med kommunen om hvorvidt de kan hjælpe dig med at finde noget billigere at bo i, det er ikke let når økonomien er så stram.
Hvis du har medfødt cøliaki, kan du vist søge om økonomisk tilskud, men det kræver at den er medfødt.
De sagde jeg kunne flytte til Lolland.

Jeg har fået blank afvisning af hjælp til bolig, på skrift og mundtligt.
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2017, 04:32   #14
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Det er et stramt budget du har, og tillige har glutenallergi, men.......det kan lade sig gøre at få næringsrig og mættende måltider, f.eks.:

I Netto m.v. kan du få frostposer med blandede grøntsager 300-400 g. til ca. 8,- kr. stk., en pakke fars til 35,- kr., f.eks.1 ps. gulerødder 8,- kr. til at putte i farsen (revne), og tit tilbud på f.eks. bearnaise-sauce 10,- kr. Her er vel aftensmad til 3 dage - ca. 20,- kr. pr. dag.

Køber du ris eller glutenfri pasta (som du tit kan få billigt i REMA eller Netto) har du muligvis aftensmad til 4 dage.

Bare et forslag...........som jo kan varieres,
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2017, 06:22   #15
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Det er et stramt budget du har, og tillige har glutenallergi, men.......det kan lade sig gøre at få næringsrig og mættende måltider, f.eks.:

I Netto m.v. kan du få frostposer med blandede grøntsager 300-400 g. til ca. 8,- kr. stk., en pakke fars til 35,- kr., f.eks.1 ps. gulerødder 8,- kr. til at putte i farsen (revne), og tit tilbud på f.eks. bearnaise-sauce 10,- kr. Her er vel aftensmad til 3 dage - ca. 20,- kr. pr. dag.

Køber du ris eller glutenfri pasta (som du tit kan få billigt i REMA eller Netto) har du muligvis aftensmad til 4 dage.

Bare et forslag...........som jo kan varieres,
Tak for forslag.

Mad kan jeg klare. Det er det andet. Som når min cykel skal fixes for 450kr. Eller andre uforudsete udgifter. Det er ret ekstremt. Jeg er reelt fattig. Der er ikke plads til nogen fejltagelser. Men jeg ser på det positivt. Lidt som en sport, finder gratis eller meget billige ting på DBA.dk osv. Men jeg klarer mig kun ved at få lidt fra familien.

Jeg synes socialforvaltningen har været svinsk dog. Ingen hjælp til bolig. Selv sagsbehandlerne på jobcenteret synes det er urimeligt. Men ingen tager jo ansvar.
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2017, 08:46   #16
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Bror82

Jeg ved godt at det jeg skriver nu, ikke er det du søger svar på i din tråd, men jeg tænker når jeg læser dine indlæg følgende........

Måske er der nogen herinde som har tips og ideer til hvordan du kommer ud af den møgsituation du befinder dig i, mht. økonomi, mv.

altså jeg tænker bla. at hvis du fx, er parkeret af kommunen på kontanthjælp, så er det jo ikke meningen at du skal være på kontanthjælp altid, hvis man spørger beskæftigelsesministeren i hvertfald .

måske har nogen herinde tips til hvordan du takler din sag med kommunen,så du bliver afklaret til et liv med en bedre økonomi.

jeg ønsker ikke af afspore din tråd, men vil blot gøre dig opmærksom på at der er støtte at hente herinde i k10, hvis du har brug for det.

god vind til dig
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2017, 10:22   #17
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bror82 Se meddelelser
Tak for forslag.

Mad kan jeg klare. Det er det andet. Som når min cykel skal fixes for 450kr. Eller andre uforudsete udgifter. Det er ret ekstremt. Jeg er reelt fattig. Der er ikke plads til nogen fejltagelser. Men jeg ser på det positivt. Lidt som en sport, finder gratis eller meget billige ting på DBA.dk osv. Men jeg klarer mig kun ved at få lidt fra familien.

Jeg synes socialforvaltningen har været svinsk dog. Ingen hjælp til bolig. Selv sagsbehandlerne på jobcenteret synes det er urimeligt. Men ingen tager jo ansvar.
Bor man i København. , er det igen Kofoeds Skole hvis man skal have repareret cykel, have møbler eller tøj.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2017, 17:18   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Når du ikke må få gluten - så er bælgfrugter gode - og billige, hvis du køber hos indvandrerne....- god energi, meget kulhudrat, højt protein.
Hvide ris er der ikke meget i, men brune ris er gode.

Man kan fiske, hvis man bor i nærheden af vand.
Skov og strand er fuld af god mad nu: Bær, svampe, blade.....
Der er Mirabeller - og snart også æbler....og så er der altid havregryn, kål og løg på 100 måder.

Jeg klarede mig engang sådan i en periode med 600 kr til hele måneden.

Bortset fra det - hvorfor ikke skrive til beskæftigelsesministeren selv, hvis du er parkeret - eller borgmesteren.

Alle syge på kontanthjælp skulle skrive og BESTORME både minister og borgmester.

(Det ønsker jeg, at jeg selv havde gjort, da jeg lugtede lunten).

Sidst redigeret af mukke; 27-07-2017 kl. 17:31.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2017, 19:54   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er i sådan en situation man finder ud af hvad man har der kan sælges... men det holder jo kun en vis tid.
Nogle gange kan man være heldig at få venners aflagte cykel/pc osv når de køber nyt..
Men det giver stress at være der på kanten hele tiden.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2017, 07:10   #20
bror82
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-11 2012
Indlæg: 37
Styrke: 12
bror82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hej Bror82

Jeg ved godt at det jeg skriver nu, ikke er det du søger svar på i din tråd, men jeg tænker når jeg læser dine indlæg følgende........

Måske er der nogen herinde som har tips og ideer til hvordan du kommer ud af den møgsituation du befinder dig i, mht. økonomi, mv.

altså jeg tænker bla. at hvis du fx, er parkeret af kommunen på kontanthjælp, så er det jo ikke meningen at du skal være på kontanthjælp altid, hvis man spørger beskæftigelsesministeren i hvertfald .

måske har nogen herinde tips til hvordan du takler din sag med kommunen,så du bliver afklaret til et liv med en bedre økonomi.

jeg ønsker ikke af afspore din tråd, men vil blot gøre dig opmærksom på at der er støtte at hente herinde i k10, hvis du har brug for det.

god vind til dig
sortepigen
Jeg har været 1.5 år på kontanthjælp med kun en helt kort "forløb" uden aktivering eller andet. Min sagsbehandler talte om fleksjob men først resourceforløb. Det er jo klart der ikke sker noget som helst før om flere år. Jeg så min bror med en svær psykiatrisk diagnose gå i 5-6 år før der var FP.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er i sådan en situation man finder ud af hvad man har der kan sælges... men det holder jo kun en vis tid.
Nogle gange kan man være heldig at få venners aflagte cykel/pc osv når de køber nyt..
Men det giver stress at være der på kanten hele tiden.
Jeg har selvfølgelig ingenting af værdi. Har ikke købt tøj, ja, det kan jeg ikke huske hvornår sidst.

Sandheden er jeg lever som fattig på et niveau der ikke burde være muligt i Danmark.

Og det fordi jeg er syg og sundhedsvæsnet bruger evigheder på alting.

Det såkaldte velfærdssamfund er en stor fed løgn.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Når du ikke må få gluten - så er bælgfrugter gode - og billige, hvis du køber hos indvandrerne....- god energi, meget kulhudrat, højt protein.
Hvide ris er der ikke meget i, men brune ris er gode.

Man kan fiske, hvis man bor i nærheden af vand.
Skov og strand er fuld af god mad nu: Bær, svampe, blade.....
Der er Mirabeller - og snart også æbler....og så er der altid havregryn, kål og løg på 100 måder.

Jeg klarede mig engang sådan i en periode med 600 kr til hele måneden.

Bortset fra det - hvorfor ikke skrive til beskæftigelsesministeren selv, hvis du er parkeret - eller borgmesteren.

Alle syge på kontanthjælp skulle skrive og BESTORME både minister og borgmester.

(Det ønsker jeg, at jeg selv havde gjort, da jeg lugtede lunten).
Super indlæg, jeg fisker selv i KBH havn og sparer et par måltider om måneden der. Jeg vil MEGET gerne lære noget af dig om at sanke i naturen. Kan du hjælpe mig med det?
bror82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension