K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-01-2018, 17:48   #11
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg fandt lige dette link https://www.frederiksberghospital.dk...-Funktion.aspx

Jeg tror at forskellige afdelinger inden for forskellige specialer fungerer som Klinisk Funktion, jeg var nemlig patient på Reumatologisk afdeling på Frederiksberg hospital for nogle år siden og blev meget forbavset over at få breve fra Klinisk Funktion, som de præsenterede sig som.
Jeg kom frem til at det måtte være fordi at afdelingen var blevet udnævnt til at fungere som Klinisk Funktion på Gigt området i Region Hovedstaden, ved ikke om det er hele Frederiksberg hospital som fungerer som Klinisk Funktion.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2018, 19:42   #12
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis du søger pension efter reglerne i lov om social pension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag....og du evt skulle få et afslag fra kommunens pensionsnævn....så vil du ikke skulle det hele igennem igen...

De ting der ligger i din sag og de ting du har været igennem...ja de forsvinder jo ikke bare fordi du får et afslag...

Jeg synes bare det lyder rigtig underligt at de siger at du kan søge selv og at pensionsnævnet ikke vil sætte sig imod det...

Hvis dette er tilfældet og rigtigt....ja så skal og bør de jo selv indstille til at få sagen i rehabiliteringsteamet...så du kan få en indstilling fra dem...

Det er ikke noget de skal vente på at en borger selv søger....det lyder temmelig underligt...

Nu ved og kender vi jo ikke til din sag...men hvis din sag ligger klar og der er nok dokumentation...jamen så ville jeg personligt selv søger den §17 stk 2...

Hvis sagen så kommer for kommunens pensionsnævn og de evt mener at du skal en tur forbi ressourcecenteret...hvad end så det er....jamen så vil de anbefale dette...og på den måde har du jo ikke tabt noget ved selv at søge den pension...

Du vil så skulle en tur forbi dem...inden de kan træffe en afgørelse i din sag...

Men igen...når man ikke kender mere til sagen...ja så kan det være svært at råde ordentligt...

En ting mangler..,hvilken ydelse er du på nu...kontanthjælp, ressourceforløb eller andet...

Hvis man søger pension på det foreliggende grundlag...og er på kontanthjælp.-.så sker der ikke noget...men hvis du er i ressourceforløb eller fleksjob...så skal du udpensle at du stadig vil følge dette forløb...men gerne vil have at de tager stilling til pension og din berettigelse til denne....sådan at de ikke bare tror at du så ikke vil følge forløbet og dermed tage din ydelse...

Det er din og alle andres ret at bede kommunen om at se på om man er berettiget til en pension...ifølge §17 stk 2 i lov om social pension..

Er du på sygedagpenge....ja så risikere du at miste dem....

Så det er ikke så nemt at vide for os...og svært at råde præcist....

Bare du lige har ovenstående i tankerne...inden du gør op med dig selv om du vil søge eller ej...
Ej! Webmaster.

Det var rehabiliteringsteamet der ikke ville modsætte sig en indstiling til FP.
pensionsnævnet ville muligvis kræve en arbejdsprøvning af en ikke eksisterende arbejdsevne i et hvert erhverv på resursecentret.😏
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2018, 04:19   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det var egentligt også det jeg mente...har bare skrevet forkert...

Hvis du får en positiv indstilling fra rehabteamet...men et afslag fra pensionsnævnet...så vil de skulle sende sagen tilbage til rehabteamet...men besked om hvad det er der mangler...

Dette vil de så kunne sætte igang...og når det er afprøvet...ja så burde sagen være parat til en positiv afgørelse fra pensionsnævnet...

Det jeg synes lyder underligt...det er at du kan få at vide at rehabteamet vil give dig en positiv indstilling til pension...hvis det forholder sig sådan...så bør og skal de egentlig sende sagen til rehabteamet...og ikke bede borgeren om selv at søge...

Er en sag oplagt til pension...ja skal de skal de selv indstille eller sende sagen for et rehabiliteringsteam...

Spørgsmålet må være...hvorfor gør de ikke det...har du spurgt dem...

Det er ret sjældent at et pensionsnævn kommer til en anden afgørelse end den indstilling man får fra et rehabteam...

Selvfølgelig kan det ske...men som oftest følger de indstillingen fra rehabteamet...

Men det jeg egentlig ville sige...det var at du altså ikke mister noget ved selv at søge...du skal ikke starte forfra...

Søger du selv...og ud fra hvad du skriver...så er du i et ressourceforløb nu...så husk at pointere at du stadig ønsker at følge dit ressourceforløb...

Altså at ansøgningen ikke er et udtryk for at du ikke ønsker det ressourceforløb...men at du bare gerne vil have dem til at tage stilling til om du er berettiget til en førtidspension...som du har krav på ifølge lov om social pension §17 stk 2

Skulle de i sidste ende sige at du skal afprøves...så skal de jo tage de hensyn som din læge eller speciallæge har skrevet...og så må du vise dem at der ikke er noget at komme efter...med hensyn til arbejdsevnen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension