K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2015, 10:19   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Joachim B Olsen: sæt kontanthjælpen ned til 7000 kr

JBO har nu endelig fået sat tal på sin store våde drøm - kontanthjælpen burde ligge på niveau med ungeydelsen, og udgøre omkring 7000-7500 kr om måneden.

- Danske kontanthjælpsmodtagere har simpelthen en levestandard, der er markant højere end i vores nabolande. Der er der folk, der går på arbejde hver dag, som får væsentligt mindre. Og alligevel omtaler vi det som en kæmpe katastrofe, hver gang en kontanthjælpsmodtager i Danmark får en lille smule mindre. Det er lidt underligt, siger han til BT.


http://www.avisen.dk/joachim-b-stram...-t_347745.aspx
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 11:08   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg synes politikernes lønninger og pensioner skulle nedsættes, så de harmonere med, hvad gennemsnitlige lønmodtagere i DK får. Visse personer på Borgen sover jo alligevel på jobbet...
https://www.youtube.com/watch?v=KnrFyG0BI_Q

Ps. Gad egentligt godt vide, hvor mange på overførselsindkomst (altså sdp, kh, ftp) jbo kender...? Og dermed mener jeg ikke "kender" fra pressen, men kender personligt og med løbende privat kontakt...? Jeg tror næppe, han ville have den slags holdninger, hvis han gjorde og vidste fra førstehånd, hvor svært det kan være, når man er på de ydelser... Jbo, vi er mennesker og ikke bare tal på finansloven...!

Sidst redigeret af Risa; 05-10-2015 kl. 11:18.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 14:37   #3
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
JBO har nu endelig fået sat tal på sin store våde drøm - kontanthjælpen burde ligge på niveau med ungeydelsen, og udgøre omkring 7000-7500 kr om måneden.
Begrundelsen er formodentlig at en nedsættelse af "kontanthjælpen" vil 1) øge arbejdsudbuddet dvs. øge køen af arbejdsledige, som dermed indirekte presser lønnen nedad og 2) reducere det offentliges udgift til "kontanthjælpsområdet" og dermed indirekte skabe et råderum tll brug for skattenedsættelse. Det sidste fordi jeg ikke tiltænker JBO for at ville dele gaver ud til de øvrige grupper på statens lønningsliste ... måske lige på nær et par enkelte?
Citat:
Margrethes fede lønstigning: Er det fair? Deltag i debatten!

Ifølge finanslovsforslaget er der lønforhøjelser på vej til kongehuset. Er det rimeligt?
Kilde: http://www.avisen.dk/margrethes-fede...ag_347895.aspx


Nu er der aktuelt så megen snak om at bruge de rigtige ord i den politiske diskussion, så jeg vil foreslå, at man omdøber begrebet: "kontanthjælp" til: Apanage.

Som I kan se, så kommer begrebet apanage fra det latinske ord *appanare, adpanare ‎ der betyder: at give brød ... https://en.wiktionary.org/wiki/apanage

Jeg er sikker på at både JBO og mange andre politikere, bla. i Venstres kreds, vil være meget mere positiv over for en forøgelse af apanagen til de der måtte have behov herfor :-)


Voilà ... vi slår flere fluer med et smæk :-)

1: Positiv omtale af apanage-modtagere blandt folket
2: Velvillig hed fra det politiske system til at gøre noget positivt for apanage-modtagerne
3: Og afledt af 1+2: En pæn lønforhøjelse for apanage-modtagerne.


Det er ren Win-Win ... så JBO og Venstre ... KOM IND I KAMPEN med en apanage-fremdrifts-reform ;-)


PS: Som dedikeret royalist er jeg enig i at Kongehuset "gør et stort stykke arbejde" og "skaber mere værdi end det koster". DET ER DERFOR JEG GÅR IND FOR AT PRIVATISERE KONGEHUSET OG SÆTTE DET PÅ AKTIER ... så kan aktionærerne "skumme fløden" når Kongehusets giver et fedt overskud og udbytte derfor stryger direkte ind på kontoen ... Grundlæggende ingen grund til at belemre Finansloven med omkostningssiden ... og forbrug af Statens og Kommunernes ydelser betales naturligvis af aktieselskabet Kongehuset A/S direkte ved kasse 1 ... det kan ikke blive mere enkelt og fornuftig :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 18:54   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Apanage eller ej, Joachim vil ikke give brød, han vil højest bede folk om at bage dem selv!

Evt med tilskud til køb af gær.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 19:17   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Apanage eller ej, Joachim vil ikke give brød, han vil højest bede folk om at bage dem selv!

Evt med tilskud til køb af gær.
Nu ikke så negativ ;-)


Nå ... ja ... hvis ikke brød, så tænker jeg da JBO i bedste Marie-Antoinette stil vil give folket noget kager, hvis folket sulter :-)

Og i forlængelse heraf som Marie-Antoinette siges at have sagt i en lidt pikær situation: Monsieur, jeg beder Dem undskylde mig; det var ikke min mening at træde på Dem


https://da.wikipedia.org/wiki/Marie-Antoinette
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2015, 19:21   #6
sommersen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2014
Indlæg: 174
Styrke: 10
sommersen er ny på vejen
http://www.b.dk/nationalt/man-har-br...et-uden-effekt

Ham her er da heller ikke så hyggelig-afskaf offentlige ydelser og et retskrav på arbejde til alle - hvad med syge?
sommersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 08:28   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"- Danske kontanthjælpsmodtagere har simpelthen en levestandard, der er markant højere end i vores nabolande. Der er der folk, der går på arbejde hver dag, som får væsentligt mindre." citat.

Det passer jo simpelhen IKKE, da mindstelønnen jo ligger over kontanthjælpen!(67.30kr pr time).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 09:02   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske Team Danmark burde have sat støtten ned til Joachim B Olsen, så han kunne have vundet guld hver gang. For det er jo sådan det virker, ikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 14:12   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Måske Team Danmark burde have sat støtten ned til Joachim B Olsen, så han kunne have vundet guld hver gang. For det er jo sådan det virker, ikke.
Ikke altid...det er jo logik...

Dem der har mindst....ja de vil blive motiveret til at arbejde hvis man tager penge fra dem...

Dem der har mest...ja de vil blive motiveret til at arbejde hvis man giver dem flere penge...

Der er jo forskel på folk
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2015, 16:24   #10
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Joachim B Olsen er bare en landsbytosse der skal ties Ihjel! Det samme med ham Mads Lundy fra Cepos, og lad os tage den medieliderlige psykiater Henrik Day Poulsen med i købet .

uhhhhha, havde nærmest glemt lille Lars fra Græsted og hans lille højrehåndsduks Jørn Neergaard Larsen .

Jeg syntes at det er meget sørgelige mennesker, uden forståelse og sympati for andre mennesker.

Sidst redigeret af Timeagain; 06-10-2015 kl. 16:29.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension