K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2006, 11:39   #1
Allan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Allan er ny på vejen
Hva' nu ?

Jeg er visiteret til fleksjob og er pt. på ledighedsydelse. Jeg har været på den ydelse siden 1 / 3 då. I den mellemliggende tid har jeg søgt et utal af jobs, som jeg mener at kunne bestride. Jeg kan arbejde 3 til 4 timer om dagen (siger kommunen), og jeg forklarer altid i mine ansøgninger, hvordan det ligger med fleksjob, timer og løn osv. Indtil videre har jeg kun fået afslag, og det med ufattelig hast, når man påtænker hvor lang tid man kan vente på svar på en alm. ansøgning. Måske er det min alder (54), eller også er der simpelthen ikke interesse for fleksjobbere i samfundet.

Jeg har slid i nakke og lænderyg, der også påvirker mine ben, så jeg har svært ved at gå langt (100 meter). Desuden har jeg "frosne" skuldre, både højre og venstre, der ikke synes at være i bedring, trods tiden. Det har nu varet i 2½ år med venstre og ca. 9 mdr. med højre.

Jeg var i arbejdsprøvning i Hollænderhallen. Det skulle vare i 3 mdr. men jeg måtte gå fra allerede efter 6 uger, fordi jeg stort set ikke kunne lave andet end at tage nogle vandprøver om morgenen, hvilket også var "kun lige", idet jeg her skulle gå på trapper.

På trods af den afkortede prøvetid, og det faktum at min tilstand blot blev forværret, blev jeg så visiteret til fleksjob. Set fra den vinkel kan man jo godt sige at kommunerne uddeler fleksjob lige rundhåndet nok, idet jeg jo klart skulle have været på førtidspension.

Lige nu, må jeg konstatere at min tilstand, især smerter i benene ved gang, er blevet værre, og jeg kan faktisk kun stå op i ca. 10 minutter før jeg får ondt i lænden. Jeg kan sidde i højst et kvarter, og må herefter skifte stilling og / eller rejse mig, evt. lægge mig (kun hjemme).

Spørgsmålet er nu, om jeg stadig og i fremtiden ville kunne bestride et fleksjob, om der overhovedet findes et til mig, eller om jeg skal søge førtidspension. Hvordan gør jeg dette hvis jeg vil have at min "nye" tilstand bliver medtaget i vurderingen ?

MVH. Allan
Allan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 12:42   #2
Andemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Andemor er ny på vejen
RE: Hva' nu?

Hej Allan,
Kan du ikke få kommunen med på, at du kan få en speciallægeerklæring for at konstatere om din tilstand er varig eller ej?
Min mand er blevet visiteret til flexjob per 1. maj - godt nok skal han have ledighedsydelse under sygdom, da han ikke kan starte et flexjob nu - døjer med smerter efter discusprolaps - operation/træning har ikke hjulpet, nu efter et år.
Nå, men vi har samtidigt fået kommunen med på, at vi skal have indhentet en lægeerklæring fra en speciallæge for at få konstateret om hans tilstand er varig eller ej. Konstaterer lægen så, at tilstanden er varig kan han starte førtidspensionssag.

Op med modet - knus

Andemor
Andemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 13:27   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hva' nu ?

Hej Allan.

Ja det lyder godt nok som en ordentlig omgang du har der.

Da din kommune lavde din ressourceprofil, munde den da ikke ud i konkrete jobforslag ?

Du har altid muligheden for at søge en §17 altså en førtidspension på forliggende grundlag.

Selv om det ikke skulle lykkedes at få en førtidspension igennem legende let hos kommunen (det sker aldrig) så har du bagefter mulighed for at anke sagen og dermed få andre og friske øjen til at se på den, og fejl og mangler der evt måtte være i din sag, ville kunne belyses engang til

Hvis du vil have din nye tilstand med i vurdingen, skal du inden du søger gå op og snakke med din sagsbehandler oplyse hende/ham om at din tilstand er forværret og at det vil du gerne have indført i din ressourceproil, samt at du gerne vil have at de indhenter de nye lægepapir.

Som det parnoide menneske jeg er , vil jeg kraftigt anbefale dig at du tager en diktafon med til mødet hvor du beder din sagsbehandler om det, eller at du sørger for at få det på skrift.

Held og lykke med det hele
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 18:12   #4
Allan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Allan er ny på vejen
RE: Hva' nu ?

Kære begge. (Andemor og Hejdien).

Min tilstand er allerede betegnet som "stationær", hvilket for mig betyder stillestående / varig. Men den er jo ikke stationær når den forværres. Eller hvad ? Slid vil jo altid bare blive værre med tiden. det siger jo næsten sig selv. Der er jo ikke noget der pludseligt bliver "u-slidt".
Jeg vil prøve med min sagsbehandler, men det er jo en anden nu, da jeg er på ledighedsydelse, end før, så spørgsmålet er jo hvor meget / lidt hun ved. Men jeg prøver da. Jeg var bare nervøs for om de skulle kunne foretage nogle "repressalier", hvis jeg gjorde det. Så meget for tilliden til kommunen.

KH. Allan

PS. Der var ikke nogle konkrete jobforslag, men man talte om vagt og overvågning o.lign. men de arbejdspladser er heller ikke interesseret.
Allan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2006, 21:54   #5
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Hva' nu ?

Hej Allan

Kedelig situation du er havnet i....... desvære tror jeg mange befinder sig lige i fedtefadet og kan ikke komme op........ Mener at synes at pr. 1/1 2003 skal alle der vil have førtidspension være afprøvet i et fleksjob ( så er det jo bare trist hvis der ingen job er at få ) Pres på - få støtte fra din egen læge, kæmp for hvad du har krav på - sæt dig ikke tilfreds med noget du ikke selv går ind for !!

Held og lykke

Knus Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2006, 09:00   #6
Andemor
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Andemor er ny på vejen
RE: Hva' nu?

Hej Allan!
Har du din fagforening med på banen? Jeg har hidtil skrevet og ringet osv for min mand for at hjælpe ham med sagen hos kommunen, men det er jo en værre jungle at finde ud af, så nu har vi fået fagforeningen med på sidelinien - også fordi, at jeg døjer med at blive ved med at magte det, når det er mig, der skal af sted på arbejde + passe hus og børn.

Der må jo laves en eller anden erklæring på, at din tilstand er forværret eller er varig?? Men jeg ved godt det ikke er nemt med alle de sagsbehandlerskift og alle har jo deres holdning.

Knus fra Andemor
Andemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2006, 10:10   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hva' nu ?

Hej Allan.

Jeg kom lige til at tænke på at jeg lige pt sidder sammen med en der er i en meget ligende situation som du.
(dog har han været visiteret til fleks siden 2000 uden at det har været muligt at finde et til ham)

Nå men hans sag med kommunen er gået helt og aldels i hårdknude, derfor prøver vi at finde ud af hvad vi nu skal gøre herfra og frem, også han vil gerne have en førtidspension, og få lidt ro i sit liv.

Nå men det der så er i det, er at jeg fandt det her :

Den Uvildige Konsulentordning på Handicap området rådgiver i sager mellem en borger og en myndighed
http://dukh.kubus.dk/go.asp?langref=1

Jeg har ringet til dem og de har så stillet en konsulent til rådighed der hjælper os med at finde ud af hvad og hvordan man skal gøre tingene nu..

Hvor effektivt det er og hvad konsulenten siger, skal jeg nok vende tilbage til , jeg skal snakke med konsulenten mandag..

Men jeg tænkte det måske var noget for dig ?

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 27-04-2006, 20:41   #8
Allan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2006
Indlæg: 3
Styrke: 0
Allan er ny på vejen
RE: Hva' nu ?

Jo, det bliver spændende at høre hvad de siger derude.
Og tak for alle svarene. Jeg vil nu rådføre mig med min læge og sagsbehandler og se hvad der kan gøres.

MVH. Allan
Allan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2006, 22:44   #9
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Hva' nu ?

HeY Allan
Velbekomme og det er jo det vi er her for !!
Venter spændt på at høre hvordan det videre forløber!!
Held og lykke

Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension