K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-03-2012, 09:02   #1
Diego
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2012
Lokation: Midtjylland
Alder: 34
Indlæg: 3
Styrke: 0
Diego er ny på vejen
Fleksjob

Hej alle sammen

Jeg er ny herinde, jeg har søgt lidt på nettet omkring fleksjob og førtidspension, også endte jeg herinde...

Jeg har været ude for en ulykke for en uge siden, hvor jeg havde kørt ind i en grøft, siden har jeg haft frygtelig smerte i nakken og det gør så at jeg har hovedpine som til at ikke holde ud.

Jeg har aldrig prøvet sådan noget her, så jeg vil gerne høre om hvordan man søger fleksjob eller førtidspension.. jeg har ikke kunne stå op og gå siden den frygtelige ulykke.

Så jeg vil gerne høre om hvordan man starter med at søge? og hvad man skal gøre viderehenne.

mvh diego
Diego er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 09:19   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Har du været til lægen med dine smerter, for det kunne tyde på piskesmæld?

Er du i arbejde eller arbejdsløs?

Hvad er din indtægt, sygedagpenge, kontanthjælp, eller?

Man kan jo ikke bare søge Fleksjob eller Førtidspension, pga. af en ulykke, der trods alt kun er 1 uge gammel.

Jeg kan fortælle dig at efter sådan en ulykke kræver det højst sandsynligt en skum krave til at støtte nakken med, denne kan man købe hos bla. Bandagister.

Men hvis du ikke har været til læge, så se lige at komme afsted, og det skal gå stærkt.

Men fortæl lidt mere om dig selv, så er det nemmere at rådgive dig....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 09:19   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tror du skal være mere afklaret med dit helbred end det du er lige nu hvis det kun er en uge siden ulykken.skal du nok have langt flere undersøgelser til.

Er du i job skal du jo sygemeldes er du på over førelseindkomst så skal du sygemeldes der .

Selv kontaktede jeg en sagsbehandler om det .

Du er nok nød til at fortælle noget mere om dig selv end du du gør her

God bedring trods alt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 09:21   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Det er ikke lige noget man bare kan søge om, du skal selvfølgelig på kommunen og sygemelde dig, hvis dette ikke allerede er sket.

Fremover er det din sagsbehandler som vurderer hvad der skal indhentes af lægeligt i din sag, arbejdsprøvning af din arbejdsevne osv..
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 09:25   #5
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Hej Diego

Altså du er kommet til skade for 1 uge siden, og nu vil du søge Flex eller FTP ???
Ved ikke om du fejlede noget i forvejen, men efter ulykken har du vel været på sygehuset eller hos din læge - du skal da have din nakke undersøgt/scannet mm.

Efter 1 uges sygdom, så ønsker du Flex/FTP - det er godt nok tidligt at tænke i den bane - jeg kender selvfølgelig ikke omfanget af din skade, men der er lang vej til Flex/FTP !!

Mon ikke du skulle starte med at blive ordentlig undersøgt !
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 13:49   #6
Diego
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2012
Lokation: Midtjylland
Alder: 34
Indlæg: 3
Styrke: 0
Diego er ny på vejen
Hej igen..

Det altså ikke sådan jeg vil være ftp eller fleksjob, men hvis nu det sker så vil jeg gerne have jeg vil hvad jeg skal og det er derfor jeg spørger jer herinde..

Jeg er 21 år gammel, og jeg laver intet jeg er ikke på noget som helst.. jeg skulle til at søge kontanthjælp, men så skete dette ulykke.. jeg har været ind i det scanner men heldigvis havde jeg ikke brækket noget.. ifølge scanneren havde jeg det fint også i og omkring nakken.. MEN jeg kan altså ikke holde det ud længere Nakkens smerte rammer også mit hovede det vil sige at jeg har sådan en kraftig hovedpine. det gør så frygtelig ondt begge dele...

Hvordan kan jeg starte hvis det ikke går væk inden 2 måneder? for lægen sagde det er over højst om 1 måned.. det ikke til at holde ud...

mvh diego
Diego er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 13:58   #7
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, jeg kan fortælle dig at jeg i første omgang brugte 3 uger med den støttekrave på hver evig eneste dag, du skal prøve om du ikke kan få fat i sådan en, den aflaster din nakke så smerterne ikke er så voldsomme.

Mit kunne heller ikke ses på hverken røntgen eller scanning, men det gjorde jo ikke mine smerter mindre....

Og lad nu være med at tage sorgerne på forskud, for det er altså ikke lykken at være afhængig af fleksjob eller førtidspension, taler af erfaring....

Sætter lige et link så du kan se hvad det er for en krave jeg snakker om, det er den øverste... http://www.bandagisten.dk/halskraver/
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 15:22   #8
Diego
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2012
Lokation: Midtjylland
Alder: 34
Indlæg: 3
Styrke: 0
Diego er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Hej, jeg kan fortælle dig at jeg i første omgang brugte 3 uger med den støttekrave på hver evig eneste dag, du skal prøve om du ikke kan få fat i sådan en, den aflaster din nakke så smerterne ikke er så voldsomme.

Mit kunne heller ikke ses på hverken røntgen eller scanning, men det gjorde jo ikke mine smerter mindre....

Og lad nu være med at tage sorgerne på forskud, for det er altså ikke lykken at være afhængig af fleksjob eller førtidspension, taler af erfaring....

Sætter lige et link så du kan se hvad det er for en krave jeg snakker om, det er den øverste... http://www.bandagisten.dk/halskraver/
Hej igen..

tak for linket og rådene, men jeg tænker på om jeg kan få afvide hvordan man starter hvis nu det ikke forsvinder, jeg kan da ikke holde ud og arbejde med det smerte.. hvordan starter man med at søge fleksjob hvis det ikke går væk? hvad med dig? hvad har du oplevet? er du fleksjob?? du må meget gerne sende en privat besked..

mvh diego
Diego er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 15:31   #9
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Lige nu er det kun én uge siden din ulykke og ja det gør pokkers ondt, men det kan sagtens ændre sig, men det tager tid og det kan tage meget lang tid hvis du ikke får gjort noget ved det.

Men tag kontakt til jobcentret og fortæl det samme som du gør herinde og se hvad de siger.

Det er den eneste mulighed du har lige nu.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2012, 16:16   #10
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
tænker det er en troll
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension