K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2014, 23:36   #1
Tom xxxxxxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Tom xxxxxxxxx er ny på vejen
samtykke til "indhentning og/eller videregivelse af personoplysninger til privat aktø

hej håber på at i kan hjælpe kommunen vil ha at jeg skriver under på samtykke til "indhentning og/eller videregivelse af personoplysninger til privat aktør skal man det og er det et krav .jeg sagt at de kan spørge mig så jeg ved hvad de får at vide hilsen Tom
Tom xxxxxxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 07:45   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det de kan er tage oplysninger på hvad du har været i gennem og så kan de kontakte din sagsbehandler om dine læge oplysninger.

Selv om godt kan føle sig ymøndigjort så tror jeg at det er for ens egen bedste.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 08:28   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du skal til en "anden aktør" kan det være en god idé, at bede "ancden aktør" om kopi af de oplysninger de har fået fra kommunen.

For mit eget vedkommende opdagede jeg, at en tidligere sb havde fejlciteret en spec.lægeerklæring.
Det var ikke en grov fejl, men den forklarede den mistillid jeg fornemmede fra konsulenten. Og efter jeg fik fejlen rettet forsvandt fornemmelsen af mistillid da også.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 10:52   #4
Tom xxxxxxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Tom xxxxxxxxx er ny på vejen
det er dette forløb http://www.markman.dk/UserFiles/file...er_2012-06.pdf så kan ikke se hvad de skal med mine papir for sidste gang jeg gav samtykke skulle jeg blive ved med at høre om noget min tidligere læge hade skrevet tilbage i 2004 før min nye læge fandt ud af hvad der er galt med min Ryg og gider ikke at skulle forklare igen og igen og at det ikke er derfor at jeg er på fleks
Tom xxxxxxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 22:36   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du kan jo skrive til din sb og spørge hvilke oplysninger markmann har brug for, om dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 23:42   #6
Tom xxxxxxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Tom xxxxxxxxx er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du kan jo skrive til din sb og spørge hvilke oplysninger markmann har brug for, om dig.
det kan jeg ikke få oplyst .men skulle også mene at de kunne spørger mig hvis der er noget der har indflydelse på at skaffe et job .det må være ens ret at bestemme hvem der skal kunne se min ting
Tom xxxxxxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 00:27   #7
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tom Grønkvist Se meddelelser
hej håber på at i kan hjælpe kommunen vil ha at jeg skriver under på samtykke til "indhentning og/eller videregivelse af personoplysninger til privat aktør skal man det og er det et krav .jeg sagt at de kan spørge mig så jeg ved hvad de får at vide hilsen Tom

Det er ikke et krav.

Jobcenter siger man skal skrive under, men det er ikke rigtigt, læser man på papiret med samtykke, står der at det er frivilligt.

Vedr. samtykke, så står der at det er for at give borgeren bedst mulig behandling. , personligt mener jeg det er for at snage i borgerens personlige forhold.

Anden aktør og deres samarbejdspartnere vil kunne se alt digitalt der er skrevet om en, sygdom, henvisninger til speciallæger, hospitalsbesøg, hvilken medicin man har fået tidligere, hvad man får nu, hvornår man har været til tandlæge, hvad man har talt om på div. møder ( referat af samtaler ) personlige og private forhold, bank oplysninger. osv.

Hvem har lige lyst til at vildt fremmede mennesker læser alt om ens problemer, samtaler, fortid og nutid osv.

Du har ret til at sige nej, at de kan kontakte dig hvis de har behov for lægelige oplysninger, at du så vil give tilladelse til at de hos din læge indhenter lægelige oplysninger.

Derved undgår du at anden aktør og samarbejdspartnere får oplysninger om dit privatliv, personlige forhold osv.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 01:09   #8
Tom xxxxxxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2014
Indlæg: 25
Styrke: 11
Tom xxxxxxxxx er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Det er ikke et krav.

Jobcenter siger man skal skrive under, men det er ikke rigtigt, læser man på papiret med samtykke, står der at det er frivilligt.

Vedr. samtykke, så står der at det er for at give borgeren bedst mulig behandling. , personligt mener jeg det er for at snage i borgerens personlige forhold.

Anden aktør og deres samarbejdspartnere vil kunne se alt digitalt der er skrevet om en, sygdom, henvisninger til speciallæger, hospitalsbesøg, hvilken medicin man har fået tidligere, hvad man får nu, hvornår man har været til tandlæge, hvad man har talt om på div. møder ( referat af samtaler ) personlige og private forhold, bank oplysninger. osv.

Hvem har lige lyst til at vildt fremmede mennesker læser alt om ens problemer, samtaler, fortid og nutid osv.

Du har ret til at sige nej, at de kan kontakte dig hvis de har behov for lægelige oplysninger, at du så vil give tilladelse til at de hos din læge indhenter lægelige oplysninger.

Derved undgår du at anden aktør og samarbejdspartnere får oplysninger om dit privatliv, personlige forhold osv.
tak det lige det jeg mener .for kan ikke se hvorfor at de skal vide alt om mig
det skal man jo heller ikke til hvis søger job
Tom xxxxxxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 11:43   #9
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Samtykke er der også for at din sagsbehandler ved anden aktør og den på jobcenteret må snakke din sag igennem i telefonen - hvis ikke du skriver under har din sagsbehandler tavshedspligt.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 11:48   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tom Grønkvist Se meddelelser
det kan jeg ikke få oplyst .men skulle også mene at de kunne spørger mig hvis der er noget der har indflydelse på at skaffe et job .det må være ens ret at bestemme hvem der skal kunne se min ting
Jeg kan forstille mig, at de kan have brug for, at få kendskab til dine skånebehov og andre ting, som kan have betydning for hvilken type job du kan klare. Og elles ikke andet.

Så hvis der et eller andet sted i dine papirer står noget om dette, så kan du jo vælge, at give markmann en kopi af dette.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension