K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2014, 13:19   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Flex/forsørgerpligt

Jeg er pt på kh og kommer muligvis til at blive ledig jobflexer (kryse finger) jeg har forsørgerpligt og får 13,952 kr endnu, men knægten bliver snart 18 år og så falder den til 10,500 kr

Hvad sker der hvis jeg når at kommer på flex, beholder jeg så de 13,952 kr når han bliver 18 år, heller følger det hele kontanthjælpen.
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2014, 13:21   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din ledighedsydelse vil så falde så den passer med din status....forsørger eller ikke forsørger..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 08:50   #3
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Er du sikker?? Troede ly fulgte det beløb man kommer fra ? Jeg for også forsørger ly .. og Gør det 4 år endnu da knægten er 14 .. hvis jeg stadig er på ly om 4 år falder den så ?? Og hvad nu hvis jeg snart finder job og er der i 9 md.. og bliver fyret hvor lang tid kan jeg så få den højeste ly?? En sidste ting.. hvis nu jeg bliver fyret og går ledig i 6 md fx finder så et nyt job men når ikke at Være der i 9 md .. stopper min højeste ly så? Håber spørgsmålene er forstået ?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 09:19   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
Er du sikker?? Troede ly fulgte det beløb man kommer fra ? Jeg for også forsørger ly .. og Gør det 4 år endnu da knægten er 14 .. hvis jeg stadig er på ly om 4 år falder den så ?? Og hvad nu hvis jeg snart finder job og er der i 9 md.. og bliver fyret hvor lang tid kan jeg så få den højeste ly?? En sidste ting.. hvis nu jeg bliver fyret og går ledig i 6 md fx finder så et nyt job men når ikke at Være der i 9 md .. stopper min højeste ly så? Håber spørgsmålene er forstået ?
De som er på ledighedsydelse på kontanthjælpsSATS.. Forsørger eller ikke forsørger, deres sats følger kontanthjælpen. Så er man forsørger nu og får de 13000- 14000 kr/md, så ryger man ned på laveste sats, når man ikke længere har nogen børn at forsørge..

MEN hvis man optjener retten/ eller ER på højeste LY ( ca. 15700 kr) md) så bliver man dér.. Så ser man ikke på om der er børn eller ej i hjemmet..

Højeste LY er altså total uafhængig af, om man er forsørger eller ej..

Har man een gang opnået retten til højeste LY, så bliver man der til efterlønsalderen/ fleksydelsesalderen.. Hvad der så sker til den tid er en anden historie.

Sidst redigeret af mik16; 11-02-2014 kl. 09:22.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 09:46   #5
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
De som er på ledighedsydelse på kontanthjælpsSATS.. Forsørger eller ikke forsørger, deres sats følger kontanthjælpen. Så er man forsørger nu og får de 13000- 14000 kr/md, så ryger man ned på laveste sats, når man ikke længere har nogen børn at forsørge..

MEN hvis man optjener retten/ eller ER på højeste LY ( ca. 15700 kr) md) så bliver man dér.. Så ser man ikke på om der er børn eller ej i hjemmet..

Højeste LY er altså total uafhængig af, om man er forsørger eller ej..

Har man een gang opnået retten til højeste LY, så bliver man der til efterlønsalderen/ fleksydelsesalderen.. Hvad der så sker til den tid er en anden historie.
Hvad sker der når/hvis jeg finder flexjob på 15 timer uge, og stopper om 1 år, hvad supp, der så med...
__________________
Nogle mennesker giver deres sorger svømmeundervisning, i stedet for at drukne dem – Mark Twain
(Ledig flexjobber fra april 2014)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 10:37   #6
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Hvad sker der når/hvis jeg finder flexjob på 15 timer uge, og stopper om 1 år, hvad supp, der så med...
Hej,
Undskyld jeg kommer måske til at forstyre lidt, men jeg er bare nysggeri. I at læse jeres indlæge, der forstår jeg, at når man er på kh og har børn under 18 år. Er man så forsøger? Og skal have en lidt højere beløb i kh end normal?
Jeg er enlig med 3 børn under 18 og jeg får 10.700 kr.
Mit spørgsmål er: burde jeg have kh for forsøger pga. børnerne eller hvad?

Hilsen Souad

Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Hej,
Undskyld jeg kommer måske til at forstyre lidt, men jeg er bare nysggeri. I at læse jeres indlæge, der forstår jeg, at når man er på kh og har børn under 18 år. Er man så forsøger? Og skal have en lidt højere beløb i kh end normal?
Jeg er enlig med 3 børn under 18 og jeg får 10.700 kr.
Mit spørgsmål er: burde jeg have kh for forsøger pga. børnerne eller hvad?

Hilsen Souad
Hej igen

Jeg beklager, at jeg har blandet mig, men det beløb jeg få er efter skat. Jeg er bare lidt forvirret, undskyld igen.
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 11:57   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Hvad sker der når/hvis jeg finder flexjob på 15 timer uge, og stopper om 1 år, hvad supp, der så med...
Så får du højeste LY på 15708 kr (2014)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Souad Se meddelelser
Hej igen

Jeg beklager, at jeg har blandet mig, men det beløb jeg få er efter skat. Jeg er bare lidt forvirret, undskyld igen.
Er da helt okay.. Problemet er bare at det er svært at sammenligne EFTER skat.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension