K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2013, 13:52   #21
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de kan tage hele fradraget, hvis du skylder, efter de nye regler pr.1/1-13.
hvis man har rest skat, hvilket er mange penge hvis man ikke har dem, vi sidder selv i denne sitiation og har klaget og anket uden held selv om vores rådigheds beløb er under 2000 kr, mdr. vi kan bare flytte i noget mindre eller lade være med, at betale vores banklån, vi betaler 3500 i husleje og 1000 i banklån, så selv om vi flyttet, blev det nok ikke billiger og selv uden bank er vores rådigheds beløb ret lavt.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 14:14   #22
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det var godt nok en grim julehilsen at få fra skat....
Ja grimt.. Men det var nok nærmere en nytårs hilsen, da det har været hendes fradrag i hele 2013..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 15:01   #23
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis man har rest skat...
Der er KUN en årsag til restskat, og det er at man ikke har angivet sin forskudsskat korrekt.

Jeg synes det er noget ganske andet hvis man har udefrakommende gæld der går til skat, der har man ikke rigtig haft nogen indflydelse på at den pludselig havner under "Skat"s regler.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2013, 23:09   #24
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Der er KUN en årsag til restskat, og det er at man ikke har angivet sin forskudsskat korrekt.

Jeg synes det er noget ganske andet hvis man har udefrakommende gæld der går til skat, der har man ikke rigtig haft nogen indflydelse på at den pludselig havner under "Skat"s regler.
Udefrakommende gæld er vel noget man selv har lånt/forbrugt, så det kan vel ikke komme bag på en..

At man pludselig får en restskat burde naturligvis ikke komme bag på en, hvis man tjekker sin forskudsopgørelse grundigt hvert år.. men er man gået ned med en depression, ikke lige får tjekket og har haft den samme indtægt, nemlig kontanthjælp, helt uden ændringer i årevis, kan det godt komme bag på en..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 00:26   #25
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
...men er man gået ned med en depression, ikke lige får tjekket og har haft den samme indtægt, nemlig kontanthjælp, helt uden ændringer i årevis, kan det godt komme bag på en..
Hmm....
Hvis man har det sådan, år ud og år ind, så er det vist noget andet der skal til...
Forskudsskat behøver i princippet kun blive kontrolleret en gang om året.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 09:27   #26
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det der kommer bag på en, eller måske ikke burde, er at skat laver den slags regnefejl i en yderst simpel opgørelse med kontanthjælp som eneste indtægt og ingen renter eller andre forvirrende fradrag overhovedet..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 11:09   #27
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det der kommer bag på en, eller måske ikke burde, er at skat laver den slags regnefejl i en yderst simpel opgørelse med kontanthjælp som eneste indtægt og ingen renter eller andre forvirrende fradrag overhovedet..
Din forskudsopgørelse har aldrig været skats ansvar.

Og de danner estimat ud fra tidligere års forskudsopgørelser, så en fejl kan nemt komme med år efter år. Nu er de så begyndt at ændre i forskudsopgørelserne efter aktuelle indkomstoplysninger for at hjælpe folk, fordi teknikken er der til det.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 12:26   #28
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Naturligvis er det mit ansvar, men derfor kan man jo godt undre sig over skats manglende regneevner..

Vi taler om en fejl opstået ud af det blå midt i en række af år uden ændringer, hvor de godt kunne finde ud af det.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 19:37   #29
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det der kommer bag på en, eller måske ikke burde, er at skat laver den slags regnefejl i en yderst simpel opgørelse med kontanthjælp som eneste indtægt og ingen renter eller andre forvirrende fradrag overhovedet..
Skat laver ikke nogen regnefejl, og de oplyser at forskudsskatten dannes på baggrund af forrige års selangivelse...
Det skat anfører i forskudsskatten er kun vejledende hvilket man er gjort bekendt med.

Men problemet er vel lidt det samme som at sætte sin hånd på en varm kogeplade, man gør det kun en gang.
Efter første skattesmæk ved man jo hvad man skal gøre for at undgå det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 22:43   #30
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Skal af med 650 kr når jeg er på LY og højere når jeg kommet i flexjob.. har lige talt med skat damen.. spurgte hvorfor når satsen var den samme som kh.. men det er en anden paragraf
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension