K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2013, 22:44   #1
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
skat

Jeg skylder skat lidt penge men skat damen sagde de ikke måtte trække fordi jeg var på kh dvs en paragraf 12 SU er også en paragraf 12. Men nu er jeg jo røget på flex ydelse.. for det samme som på kh men hvilken paragraf er flex ydelse?? Hun sagde at de ikke måtte trække paragraf 12 ydelser. .
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 22:53   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er nok den her de tænker på..

"§ 12. Lønindeholdelse efter § 8 kan ikke foretages i følgende A-indkomster:
1) Kontanthjælp og starthjælp efter § 25 i lov om aktiv socialpolitik.
2) Introduktionsydelse efter § 27 i lov om integration af udlændinge i Danmark.
3) Orlovsydelse til kontanthjælpsmodtagere i henhold til § 12, stk. 9, i lov om børne-pasningsorlov eller § 12, stk. 8, i lov nr. 402 af 31. maj 2000 om børnepasningsorlov.
4) Løbende ydelser i henhold til lov om arbejdsskadeforsikring og lov om sikring mod følger af arbejdsskade.
5) Ydelser, som nævnt under nr. 4, efter lov om erstatning til skadelidte værnepligtige m.fl.
6) Erstatning efter ulykkesforsikringsloven til efterladte og invaliditetserstatning, når erstatningen ydes som en årlig ydelse, jf. lovbekendtgørelse nr. 137 af 26. april 1968 med senere ændringer.
7) Ydelser, som nævnt under nr. 6, efter lov om erstatning til tilskadekomne værnepligtige m.fl., jf. lovbekendtgørelse nr. 138 af 26. april 1968 med senere ændringer.
8) Ydelser, som nævnt under nr. 6, efter §§ 19-22 i lov om erstatning til besættelsestidens ofre.
9) Krigs-ulykkesforsikringsrente efter loven om krigs-ulykkesforsikring for søfarende, jf. lovbekendtgørelse nr. 91 af 18. marts 1948.
10) Krigs-ulykkesforsikringsrente efter loven om krigs-ulykkesforsikringsrente til enker efter visse fiskere.
11) Løbende ydelser i henhold til lov om invalideforsørgelse.
12) Løbende ydelser i henhold til lov om udbetaling af ydelser til militære invalider og deres efterladte i de sønderjyske landsdele.
13) Skattepligtig elevstøtte m.m. i henhold til lov om arbejdsmarkedsuddannelser.
14) Skoleydelse, der udbetales af produktionsskoler i henhold til §17 i lov om produktionsskoler.
15) Skolepraktikydelse, der ydes til elever efter § 66 k, stk. 1, i lov om erhvervsuddannelser.
16) Godtgørelse, der ydes efter § 11, stk. 1 og 2, i lov om Arbejdsgivernes Elevrefusion.
17) Skattepligtig voksenuddannelsesstøtte (VUS), der udbetales til uddannelsessøgende i henhold til lov om støtte til voksenuddannelse, jf. § 23, stk. 2, i lov nr. 554 af 8. juni 2009 om statens voksenuddannelsesstøtte.
18) Elevstøtte, der ydes efter lov om vejledning om uddannelse og erhverv samt pligt til uddannelse, beskæftigelse m.v..
19) Skoleydelse i henhold til § 3, stk. 3, og § 5, stk. 3 og 4, i lov om erhvervsgrund-uddannelse m.v.
20) Godtgørelse i henhold til lov om godtgørelse og tilskud til befordring ved deltagelse i erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse.
21) Støtte til beskæftigede, der deltager i uddannelse som led i jobrotationsordninger i henhold til § 20, stk. 4, i lov om en aktiv arbejdsmarkedspolitik, jf. § 134 i lov nr. 419 af 10. juni 2003 om en aktiv beskæftigelsesindsats.
22) Skattepligtig voksenuddannelsesstøtte (SVU), der udbetales til uddannelsessøgende i henhold til lov om statens voksenuddannelsesstøtte.
23) Skattepligtige stipendier, der udbetales i henhold til lov om statens uddannelsesstøtte.
24) Tilskud, som ph.d.-studerende modtager fra stipendiegiver til afholdelse af rejseudgifter til studierejser i Danmark og i udlandet, herunder den godskrevne værdi af billetter og lignende, når ydelsen berettiger den ph.d.-studerende til supplerende ph.d.-stipendium efter § 52 i lov om statens uddannelsesstøtte.
25) Stipendium til dækning af leveomkostninger efter lov om universiteter (universitetsloven).
26) Stipendium til dækning af leveomkostninger efter lov om stipendier til visse udenlandske studerende ved korte og mellemlange videregående uddannelser.
Stk. 2. Restanceinddrivelsesmyndigheden kan træffe afgørelse om, at der ikke kan foretages lønindeholdelse i andre A-indkomster end de i stk. 1 nævnte.
Stk. 3. Indeholdelsespligtige, der udbetaler sådan A-indkomst, rekvirerer et skattekort m.v., hvori indeholdelsesprocenten for A-skat tillagt lønindeholdelsesprocenten for den særskilte lønindeholdelse er angivet separat."

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=138319

Fleksydelse er ikke en af de omtalte ydelse, så du vil komme ind under alm. indrivelse..

Den står nærmere beskrevet i linket.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 22:56   #3
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Agh pis.. for jo det samme som på kh indtil jeg finder job.. hvor meget må de trække så når ydelsen er så lav ?
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 23:02   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af kiwimor Se meddelelser
Agh pis.. for jo det samme som på kh indtil jeg finder job.. hvor meget må de trække så når ydelsen er så lav ?
Du kan gå ind i linket og regne på det med dine egne oplysninger.. men hvis du er forsørger tænker jeg at de måske sætter din trækprocent op med 3-4 % i værste fald... måske mindre.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 23:05   #5
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Jeg er forsørger men samlevende?? Betyder det noget. Hvad er 3 % ca ud af de ca 14000kr
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 23:07   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er ca 300,-

Det er en individuel afgørelse, så det er kun et gæt.. det afhænger af mange ting... men jeg tror ikke det bliver mere.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 23:12   #7
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
Ok puha tak for hurtigt svar
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 01:23   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
men husk hvis I kan blive enige om et fair beløb er det nr 1...løn indhold er meget mindre at foretrække...der tager de det , de mener du kan undvære- ikke det du mener du kan undvære.

så ta hellere en snak med dem igen og sig du har undersøgt det og det ser ud til du skal betale...hvor meget skal jeg af med.kom evt med et fornuftig forslag.så viser du vilje

bare mit råd og held og lykke

mvh stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 08:52   #9
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Jeg vil lige sige for mit vedkommende at jeg havde en aftale om at betale 500 kr hver md som jeg overholdte i mange år, det er/var licens gæld, da reglerne så blev lavet om sidst år satte SKAT lige min træk % op med 4, og jeg skulle STADIG overholde min aftale med de 500 kr, så jeg pludselig kom til at betale lige knap 1000 ud af min pension.
Bare så ikke kiwimor bliver overrasket HVIS SKAT gør det samme med hende.
Men det må de altså godt DESVÆRRE
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 09:36   #10
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
gælden skal jo betales så kom dem i forkøbet og tilbyd selv at afvikle ellers trækker de hvad de må med det samme
PS glæd dig iøvrigt over du nu er væk fra KH som samlevende på KH ville du have langt mindre pr 1 januar end du får nu selv om du afdrager på din gæld
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension