K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2013, 18:27   #1
kiwimor
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Lokation: herlev
Indlæg: 108
Styrke: 13
kiwimor er ny på vejen
reva

Skriver på min kærestes vejne. . Forb2 år siden gik han en diskus og blev opr.. det hjalp og han vendte tilbage til at være murer.. nu rr hans knæ slidt ned og han må IKKE arb med tunge løft og sidde på knæ .. han er helt knust da hele hans identitet lå i at være murer. Hvad er hans chancer for at få en reva eller tilskud til at læse videre til fx bygnings konstruktør?? Det er hans højeste ønske men det kan ikke klares på en du.. så nu tænker jeg om kommunen bare vil have ham til at søge arbejde?? Eller om de er villige til en slags omskoling?? Har læst om nogle nye regler om hvis man har været på kh i 9 md så kan man søge en masse uddannelser om voksenløm.. men tror ikke kommunen lader ham gå så længr på kh ?? Nogle som har erfaring med reva ? Hjælp til voksenløn eller andet ..
kiwimor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 19:31   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis han kan klarer et job som, ja et eller andet, uden en ny udannelse, som eks. p vagt
pedagomedhjælper. så er han sikkert for rask til revaldering men man kan jo altid prøve
men igen lad os være ærlige, det er næsten blevet umuligt at få hjælp.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2013, 22:50   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
I skal tale med fagforeningen...

For omkring et år side var der faktisk en masse oppe omkring hvor vigtigt det var for branchen at der kom folk videre i systemet (hvad uddannelse indenfor faget angår), ikke mindst i forhold til at man nu om dage forventer at folk bliver længere på arbejdsmarkedet og i erkendelse af at folk i manuelt arbejde bliver hurtigt slidt.

Jeg tænker at når branchen anerkender problemet, har de måske også en plan for hvordan man kommer til en løsning i praksis.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension