K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2011, 08:27   #61
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, du skal have job-plan, og der skal beskrives hvilken lov og formål du skal afklares efter.

Jeg synes at du skal skrive til sagsbehandler og job-center chef, evt formand for arbejdsmarkedet udvalget(byrådsmedlem), om det kan være rigtig at du skal afvendte 8 mdr. for bil, før du kan afklares.

Enten må de behandle sagen akut, eller de må sørge for anden transport.
Evt efter 82,stk 5(LAB), eller under merudgift §100(serviceloven).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 19:49   #62
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jo, du skal have job-plan, og der skal beskrives hvilken lov og formål du skal afklares efter.

Jeg synes at du skal skrive til sagsbehandler og job-center chef, evt formand for arbejdsmarkedet udvalget(byrådsmedlem), om det kan være rigtig at du skal afvendte 8 mdr. for bil, før du kan afklares.

Enten må de behandle sagen akut, eller de må sørge for anden transport.
Evt efter 82,stk 5(LAB), eller under merudgift §100(serviceloven).

VH Popiae
Hejsa

Tak fordi du gad svare mig .. det er jeg sg glad for . Jeg overvejede også denne mulighed, men syntes bare ikke ret meget af det jeg forsøger mig med lige i tiden har den mest heldige virkning og har nok bare opgivet at kæmpe ( læs bøvle) ret meget mere med dem.

Jeg kan i øvrigt godt huske, at du har nævnt Evt efter 82,stk 5(LAB), eller under merudgift §100(serviceloven) tidligere, men da jeg søgte kørsel efter disse § udvilkede det sig til en ren farce imellem Jobcenter og ydelsekontor, som skød bolden frem og tilbage, uden af jeg fik en afklaring på, hvordan jeg skulle forholde mig og hvem af de 2 der skulle bevilge transporten.

Det hele endte med, at jeg ikke fik transport og at opfølgningssamtaler blev afholdt pr. telefon. Hvilket jo egentlig ikke er lovligt jfr. loven. Meeeeeen det skider min kommune altså på og nu starter cirkuset forfra.

Derfor er jeg mest tilbøjelig til bare at lade tiden gå, for i den periode, har jeg den ro som jeg trænger alllermest til.

mange
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2011, 00:37   #63
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, har selv prøvet samme tur.

Kommunes yngligstur til de der sidder fast i systemet.

Men prøv alligevel at skrive til højere chefer i kommunen evt Borgmester.

Påpeg endelig om det er rimmeligt at afd. slogs indbyrdes imellem, og at du dermed bliver taber!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 01:29   #64
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Post Opdatering og ny hjælp ønskes.

Kære alle K-10ere, her følger en lille opdatering på ansøgningen om trivselsbil.

Jeg har for et stykke tid siden modtaget et afslag på handicapbil med begrundelsen, at man mener, jeg kun delvist opfylder betingelserne for at have en sådan bil og det er jo ret trals. De skriver dog at de godt, "kan se" jeg har brug for bil med special indretning og tilbyder mig en automatik gearkasse, som jeg kan få indlagt i min bil.

Problemet er bare, at jeg INGEN! bil har . Der er i vurderingen overhovedet ikke taget stilling til, drejesæde, funktionsknapper i rat til betjening af spegle, radio, åbning af tankdæksel, varme i sæderne mv.

I afgørelsen, havde kommunen glemt at vedlægge en klagevejledning, hvilket får den virkning, at jeg ikke behøver skynde mig med at skrive klagen, men gør det nok alligevel, da jeg jo gerne vil ha en afklaring på det punkt.

Men nu hvor afslaget på bilen er kommet, er tiden jo kommet til, at jeg måske skal ud i den arbejdsprøvning, som blev sat på standby den 04-04-2011. Jeg er meget meget spændt på, at få meget mere at vide om på næste møde, da Sb jo tidligere har udtalt, at jeg ikke kan arbejdsprøves på de virksomheder de normalt bruger.

OG.....

I den tid der er gået, er jeg desværre også gået hen blevet mere syg og har været til en masse nye undersøgelser, som bla. viser at jeg har slidegigt i fingere på begge hænder, har hypermobile led, instabilt bækken med kronisk betændelsestilstand, har fået konstateret degeneration af flere ryghvirvler( Ryghvirvelsøjlegigt/ MB) og har haft en ny blodprob i højre ben, samt konstante smerter hele tiden. og jeg tænker, at nu må min Sb da kunne forstå at jeg ER!!! syg og ikke har ret meget at tilbyde en evt. arbejdsgiver.

Meeeen.....

Jeg mener jo egentlig at jeg burde, have haft et flexjob for længe siden, allerhelst min pension, idet min arbejdsevene er varigt nedsat, min funktionsevne er varigt nedsat, der er varige skånehensyn og alle behandlingsmuligheder ER! udtømte. Der findes desværre kun smertelindring, som behandling. Alt dette er blevet undersøgt, dokumenteret og beskrevet at egen læge og førende speciallæger i reumatologi.


Jeg føler mig kørt ud på et sidespor og er på vippen til at give op, da jeg simpelthen ikke magter flere endeløse og ligegyldige samtaler med min Sb, som så absolut intet har fortaget sig siden sidst i Marts 2012. Den opfølgning som burde have fundet sted i juni og September har heller ikke fundet sted og det kan jeg vel klage over, hvis jeg orker det.

Har nogle af jer gode ideér til hvordan jeg kommer videre ?

Mange venlige tanker
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 01:46   #65
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Husk du også kan slå kraftigt i bordet ved at selv søge en §17 på det foreliggende grundlag - hvis du gør det, så skal de lyn hurtigt få opdateret din ressourceprofil, og din sag skal åbnes og nye øje skal se på den.

Selvom det (sikkert) bliver et afslag, så skal der i afslaget stå, lige nøjagtigt hvad de mener du så skal/kan - det er en super paragraf hvis man netop er kørt fast og mangler initiativ fra sagsbehandleren, og generelt har brug for der kommer et ordenligt skred i sagen. Så den kan jeg kun varmt anbefale!

Dog skal det nævnes (hvis andre skulle få lyst til at søge selv), at man ryger på kontanthjælp hvis man får afslag, hvilket er af stor betydning hvis man fx er på sygedagpenge.
Men er lige meget, såfremt man allerede ER på kontanthjælp.



Glemte at tilføje, at jeg ikke helt kan finde ud af om du HAR søgt den §17, eller om det bare gled ud i sandet.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2012, 13:35   #66
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Glemte at tilføje, at jeg ikke helt kan finde ud af om du HAR søgt den §17, eller om det bare gled ud i sandet.....


Nej jeg har ikke søgt en §17, men har da kraftigt overvejet den mulighed, for som du siger, så kunne det måske sætte tempoet lidt op mht. sagsbehandlingen og modtager jeg et afslag, så kan jeg jo anke det og fastholde, at jeg mener jeg er berettet til enten flex, men helst Fp. Og så lade ankestyrelsen afgøre sagen i sidste ende. Men jeg føler bare ikke, at jeg har overskudet til at kæmpe ret meget mere med Sb og det kommunale system. Dét har budt mig SÅMEGET modgang og jeg kan mærke på mig selv, at jeg ikke magter mere.

Men hvis jeg søger en §17 og jeg får afslag på den, hvad sker der så ? Mister jeg alle mine rettigheder mht. at få hjælp til at blive afklaret fremadrettet og skal jeg så bare tage til takke med kontanthjælpen og de muligheder det system gør brug af.

Jeg er på kontanthjælp og kan på den måde ikke miste mere.

HJÆLP!

Knus fra M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 08-10-2012 kl. 13:36. Årsag: ikke passende tekst
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag rose Alt det andet 6 08-02-2012 13:27
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag §34 pruttenQ34 Alt det andet 7 26-03-2009 10:28
Afslag velcro Alt det andet 10 19-08-2008 19:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension