K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2015, 09:29   #1
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Konfirmationshjælp

Hej,

Jeg har haft en arbejdsskade, været igennem et langt forløb med kommunen omstart ni år, de modarbejder på alle måder, og jeg erkender at jeg ikke kommer tilbage til arbejdsmarkedet, det gør de imidlertidig ikke. Jeg har søgt hjælp til husleje, varme, udgifter til min datters klub og andet og nu søger jeg hjælp til konfirmation og får afslag. Der findes ikke støtte efter paragraf 81, skriver de. Jeg har ikke søgt efter nogen decideret paragraf, blot søgt generelt efter råd og vejledning og bedt dem hjælpe.
Er der nogen af jer der kan give et godt råd?
Tak
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 09:54   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du er alene med datteren kan du få et beløb af faderen i forbindelse med konfirmation - det kunne man i hvert tilfælde da mine børn nåede den alder.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 10:25   #3
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Man kan stadig søge om økonomisk hjælp fra den anden forælder, hvis man er alene med barnet. det hedder konfirmations-beklædningsbidrag. beløbet er på ca. 3400 kr. Du kan læse mere på Borger.dk.

Børnesagens Fællesråd yder også hjælp til konfirmation.

Desuden kan du forhøre dig hos din lokale kirke. Nogle kirker hjælper også økonomisk.

Mødrehjælpen kan komme med råd, men giver ikke penge.

Men alt dette forudsætter vist at du er alene med barnet.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 10:28   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Faderen skal betAle 3 gAnge bidrag iforbinðelse med konfirmAtion . Altså 3 gange 1289 kr . Det er ikke meget - men en hjælp .

Jeg havde det for 2 år siden . Faderen og jeg har et godt forhold - selvom vi ikke har boet sammen i mange år oh har nye partnere .

Men vi holdt det ved Ham i et telt 4 familier .

Det sparede vi en masse ved .

Dog er reglerne vist sådan At holder hAn selv en fest skAl hAn vist ikke af med de 3 gange bidrAg

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 10:36   #5
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Faren holder selv en dag for vores datter og kan ikke betale extra bidrag. Hvad gør man så?
Jeg har været alene med min datter i 12 år, så det skulle ikke være noget problem at dokumentere og jeg har fuld forældremyndighed.
Hun har adresse hos mig, og jeg har hende 12 dage ud af fjorten og har altid haft det, da far ikke ønsker mere samvær.
Ofte springer han weekender over også, men det er en anden sag, og hellere også det end hun er en plage for ham.
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 10:51   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kan I ikke holde noget fælles ?

Alternativt er der vist ikke så meget andet at gøre, end at holde det for det du nu har sparet op.

Det kan gøres meget billigt. Hvis din familie ved at I sidder hårdt i det, så kan det arrangeres som et sammenskudsgilde, og holdes hvor der nu er plads - måske i et fællesrum hvis der er nogen der har adgang til sådan et via lejebolig. Her hos os koster det ikke noget at booke fællesrummet. Men nogle steder koster det lidt. Det er dog altid en billig løsning, netop fordi man selv kan tage mad og drikkevarer med.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 19:28   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Der er muligvis noget brugbart her:
http://www.konfirmationsportalen.dk/...irmationen.php

§81 lyder:
"§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse."

De lægger med stor sandsynlighed vægt på at det ikke er en uforudset udgift, og derfor afslag. Det er desværre ikke afgørende for "familiens livsførelse" om ens barn får en konfirmationsfest :/
Der ligger også en principafgørelse netop på det her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153846

Du kan selvfølgelig forsøge at klage over afslaget, men ud fra ovenstående, tror jeg at chancen for medhold er ret lille.

Så tror du skal se i retning af legater og fonde, som er nævnt i mit første link
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 20:00   #8
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Når faderen selv holder - har man desværre heller ikke krav på de 3 gange ekstra bidrag som jeg skrev ..det er kun hvis han intet selv holder man ksn få dem .

Og ja vi holdte det sammen alle 4 familier . Men det kan mange ikke og det kan der være mange grunde til . Min søns drøm var at det skulle være sådan og så gjorde vi det 😊

Men ja næsten uanset er det en dyr dag . Det mindste koster .

Håber sådan det lykkedes for jer på en eller anden måde

Stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension