K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2015, 13:36   #11
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Hej Abdul

Jeg har fulgt flere af dine tråde, så tilgiv mig hvis jeg blander et andet spørgsmål fra en af dine andre tråde ind i denne tråd.

jeg tænkte på , om det var en mulighed for dig at få genoptaget din førtidspension nu. som jeg har forstået det er den gjort hvilende, og ja jeg Har forstået at det er et fleksjob du ønsker, men.............

grunden til mit forslag er den, at jeg tænker at hvis du her og nu fik din førtidspension igen, så ville dette give dig ro til at tænke over hvilket fleksjob du kunne tænke dig. når først du har fundet et fleksjob som du mener du kan klare, så kan du igen få gjort din pension hvilende . og så ville du samtidig slippe for at kæmpe den tunge kamp med kommunen, OG du vil kunne holde ferie uden de blander sig.

se her hvad DUKH skriver om "fra førtidspension til fleksjob"

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rbejdsmarkedet

det ville også give dig ro til at kæmpe de andre kampe du har gang i.

jeg synes din sag viser på sørgelig vis, at systemet ikke kan finde ud af at håndtere en borgers sag, en borger som virkelig kæmper en kamp for at komme ud af en førtidspension.

jeg ønsker dig held og lykke med din sag.
vh sortepigen
For at få gammeldags pension, skal man har eller udsigt til at have doble så meget som grund pension beløb som er ca 5800 Kr. Dagpenge var 18000 kr som er mere end dobbelt. På den måde fik jeg lov til at få pension hvilende sidste år. Pension kan ikke hvilende på grund af ledighedsydelse.
Jeg har forsøgt at søge fleksjob fra pension. Men det kunne lade sig at gøre. Jobcenter sagde, jeg skulle sygemelde først. Man kunne ikke sygemelde fra pension. Så gik jeg til dagpenge og fik pension hvilende og sygemeldte mig og startede forfra som jobcenter vejledte.
Hvis jeg nu får min pension genoptaget, så bortflader process der er igang.Jeg har desuden formue og lejeindtægter. Jeg får ikke meget i pension.
Min forløb gik ikke glimrende men ok. Jeg kunne nogenlunde klare mig trods problemer.
Men alt gik gal efter aktør kommet i billedet. Aktøren meget meget værre end jobcenter.
D
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 13:44   #12
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
ja det er godt nok kompliceret Abdul, men som Gana skriver så kunne det være en ide at kontakte advokat , så du kan bruge spare på dine kræfter mht. alle de lovgivningsmæssige problemer i din sag.

håber for dig der kommer en god løsning snart.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 15:05   #13
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Det lyder som en meget oplagt sag for netop Elmer & Partners:

http://www.elmer-adv.dk/hvem-er-vi/

RING til dem.
(Deres kontaktformular virker tilsyneladende ikke).

Held og lykke
Tak for tip.
Jeg vil vente en måned til at se om der sker nogen.
Ellers vil jeg kontakte advokat.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 17:15   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvor har du læst at du har ret til tilskud til bidrag når pensionen er hvilende ?

Og ansøgte du i 2008 om invaliditetsydelsen ?

"Invaliditetsydelse
Invaliditetsydelse blev givet til personer, der opfyldte de helbredsmæssige betingelser
for mellemste pension, men som stadig var på arbejdsmarkedet og kunne forsørge sig
selv derved.
Pr. 1. juli 2008 blev kredsen af personer med ret til invaliditetsydelse udvidet. Alle modtagere
af førtidspension på gammel ordning, der kommer i beskæftigelse og får pensionen
gjort hvilende, får nu invaliditetsydelse uden forudgående individuel vurdering.
Alle, der før 1. juli 2008 havde hvilende pension, skal efter anmodning tilkendes invaliditetsydelse."

http://www.dts.dk/media/Senior09-socialeydelser.pdf
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 01-09-2015 kl. 17:33.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 18:25   #15
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvor har du læst at du har ret til tilskud til bidrag når pensionen er hvilende ?

Og ansøgte du i 2008 om invaliditetsydelsen ?

"Invaliditetsydelse
Invaliditetsydelse blev givet til personer, der opfyldte de helbredsmæssige betingelser
for mellemste pension, men som stadig var på arbejdsmarkedet og kunne forsørge sig
selv derved.
Pr. 1. juli 2008 blev kredsen af personer med ret til invaliditetsydelse udvidet. Alle modtagere
af førtidspension på gammel ordning, der kommer i beskæftigelse og får pensionen
gjort hvilende, får nu invaliditetsydelse uden forudgående individuel vurdering.
Alle, der før 1. juli 2008 havde hvilende pension, skal efter anmodning tilkendes invaliditetsydelse."

http://www.dts.dk/media/Senior09-socialeydelser.pdf
Ja. ret til tilskud
Ja. Sendte anmodning via kommune men journal bortkom. og derfor Ankestyrelsen hjemvist sagen. Jeg har afleveret bevis som kommune kvitterede

Alle andre ting vil evt. falde på plads hvis jeg kan holde ud. Jeg skal nok skrive her så snart jeg har fået nogen afgørelse fra UD og ASK.
Men den aktør har gjort mine dage helvende. Forløbet med dem vil slutter om 5 uger. Men de vil prøve at forlænge den.
Aktøren har baggrund som farveforhandler og har ingen faglig kendskab til samfund og sundhedsmæssige. Jeg har haft 2 kort samtaler med ham. Han svarer ikke maile, heller ikke ringe tilbage.
Jeg har gjort klar, at vil arbejde hvad som helst herunder rengøring, oprydder , chauffør alt, alle tidspunkter også om natten , inden 100 km radius. Jeg har mange kompetence. Men alligevel gider han ikke finde nogen til mig. Jeg overvejer at skrive til kommune, ministeriet, måske også i medie
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 22:26   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du har søgt om invaliditetsydelse i 2008 og du først har klaget nu, er spørgsmålet om der kan dømmes nøl, og om du rammes af at forældelseslovgivningen.

Du nævner at pensionen er for lav.. har du undersøgt hvordan du er stillet hvis du går over til den nye ordning istedet ?

Hvis det er jobafklaring der skal findes et praktiksted til, kan du måske selv se om du kan finde et sted, hvis de er så langsomme til det i kommunalt regi..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 01-09-2015 kl. 22:28.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 22:58   #17
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis du har søgt om invaliditetsydelse i 2008 og du først har klaget nu, er spørgsmålet om der kan dømmes nøl, og om du rammes af at forældelseslovgivningen.

Du nævner at pensionen er for lav.. har du undersøgt hvordan du er stillet hvis du går over til den nye ordning istedet ?

Hvis det er jobafklaring der skal findes et praktiksted til, kan du måske selv se om du kan finde et sted, hvis de er så langsomme til det i kommunalt regi..
Pension er ikke bortfaldet. Gammeldags pension kan ikke frakendes. Jeg får pension meddelse hvad måned. Invalidetsydelse er pension (det kan du se Ankestyrelsens principal afgørelse). Jeg betaler kun 2X162. Jeg kunne også få andre tilskud til boilg, varm hvis havde mere end 0% tillæg
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2015, 10:32   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber du selv har bevis på, at du ansøgte om IY i 2008. Det er jo en gammel sag.

Måske du selv skulle have rekvireret aktindsigt for tid tilbage, hvor det fremgår, at du har søgt i 2008. Det krævede jo en aktiv handling fra din side.

Godt du er så fleksibel og håbe,r du selv kan finde dit "drømmejob".

Sidst redigeret af stampe; 02-09-2015 kl. 10:35.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2015, 11:07   #19
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Håber du selv har bevis på, at du ansøgte om IY i 2008. Det er jo en gammel sag.

Måske du selv skulle have rekvireret aktindsigt for tid tilbage, hvor det fremgår, at du har søgt i 2008. Det krævede jo en aktiv handling fra din side.

Godt du er så fleksibel og håbe,r du selv kan finde dit "drømmejob".
Jeg har kvittering for modtagelse fra 2008.
Derfor har Ankerstyrelsen hjemvist sag. Jeg har ikke nogen tvivl om jeg får medhold. De vil kun plage mig at trække sagen i langedrag
Det er ikke min skyld, at de har smidt ud papirene.
Det har Ankestyrelse givet mig ret i og de har givet UD vejledninger hvordan de skal behandle sagen.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2015, 11:39   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Pension er ikke bortfaldet. Gammeldags pension kan ikke frakendes. Jeg får pension meddelse hvad måned. Invalidetsydelse er pension (det kan du se Ankestyrelsens principal afgørelse). Jeg betaler kun 2X162. Jeg kunne også få andre tilskud til boilg, varm hvis havde mere end 0% tillæg
Selvom invaliditetsydelse er en pensionsform, er det ikke ensbetydende med at reglerne er de samme, idet man ikke regnes som pensionist, under en hvilende pension.. det tænker jeg du måske skal forske lidt i..

"Bemærk følgende fra lovbemærkningerne (L 151) til ændringsloven gældende pr. 1.7.2008: 1) "Det foreslås præciseret ..., at kommunalbestyrelsen, som efter gældende regler, skal gøre retten til pension hvilende, hvis pensionisten selv ønsker det." 2) "At ”retten til pension” gøres hvilende, betyder også, at pågældende ikke har status som førtidspensionist. Der kan således ikke ydes helbredstillæg, personligt tillæg, ligesom øvrige rettigheder, der følger af status som pensionist, ikke gælder, mens retten til pension er gjort hvilende. Modtagere af invaliditetsydelse har forsat ret til boligydelse, uanset om retten til pension er gjort hvilende jf. overgangsbestemmelsen i § 6 i lov om individuel boligstøtte, hvis betingelserne for at modtage ydelsen i øvrigt er opfyldt."

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...beskaeftigelse

Med hensyn til forældelse, er der her angivet :

"Krav på efterbetaling af for lidt udbetalt pension er omfattet af den 5-årige forældelsesfrist i 1908-loven. Forældelsesfristen regnes fra det tidspunkt, pensionen kunne kræves betalt, se 1908-lovens § 2."

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20931

Den blev så ændret efterfølgende til 3 år.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension