K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2015, 00:04   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
mukke
Spørgsmålet er, når de skal medregne det billigste, om det så skal være med fri tale eller ej.

Dem jeg fandt til 100 kr, er med 14 timers tale, men ved selvfølgelig ikke om det er åbningstilbud.
Jeg kiggede på hvor meget tid jeg havde ringet de sidste mange måneder, og mener det var maks 2 timer, så jeg fandt et med 3 timer.
Jeg tænker at hvis det nu er 10 timer ved dig, altså som maks over de sidste mange måneder, kunne det være værd at kigge på
MEN det sagt, så er det ikke 30 kr der gør at kommunen ændrer mening. De regner jo alligevel kun det med til 100 kr :s
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 11:53   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har altså behov for at ringe mere, end 7 timer - og selvom jeg ikke skulle snakke for så meget, kom jeg alligevel til at betale ekstra på grund af de lange telefonkøer, man ofte er udsat for og den ekstra minutpris er DYR. Har været der.
Jeg har mange års erfaring med det og ved, at den løsning, jeg har valgt er den billigste og mest velfungerende.

Jeg forklarede det ved et møde på kommunen, og medarbejderen kunne godt se, at jeg havde ret, men højere oppe sidder der en jurist, hvis opgave det er, at høvle folks ansøgninger ned.
Ingen grund til illusioner her.
De 29 kr er bare et påskud. Jeg ville under ingen omstændigheder drømme om at ansøge om telefonforbrug, men de vil ikke se bort fra det.

Sidst redigeret af mukke; 19-07-2015 kl. 11:56.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 13:45   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
mukke
Kommunen skal jo regne det billigste med, og om de regner 100 kr eller 129 kr med i det regnestykke, tror jeg ikke ændrer på deres afgørelse.
Der må være andre poster der gør, at de mener at dit rådighedsbeløb er højere end det du kommer frem til
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 13:56   #14
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har fået mit regnskab gået professionelt igennem, men kommunen benægter fakta og der er ikke noget at gøre. Jeg skal tale med DUKH om reglerne. Det kan stadig ikke være lovligt, at man forhaler behandlingen af en ansøgning i månedsvis for så at afslå med begrundelse i en regelændring ca ½ år efter ansøgningstidspunktet.
Jeg har bl.a. ondt alle vegne pg.mit ustabile bækken, der ikke har været rettet i 2 år pga. pengemangel. Kommunen tilkender ikke behandling hos deres egne fysser.

Min største bekymring er imidlertid om jeg bliver beordret endnu et ressourceår (oven i dette, på papir dokumenteret sidste)....eller bliver hældt tilbage på KH.... fordi kommunen ikke har overholdt deres, men krævet, at jeg selv betaler de anbefalede tiltag.

Sidst redigeret af mukke; 19-07-2015 kl. 14:07.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 13:58   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
mukke
En ting jeg også synes skal "med", er det at det er kommunen der vil have at du skal betale de ting. Så spørg også lige til reglerne for hvem der skal betale ting der er en del af et ressourceforløb
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2015, 14:06   #16
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
De kan bare sige, at de "anbefaler". Så behøver de ikke betale, men kan godt vise sig kritisk indstillet ved slutningen.
Der er nogen, jeg kender og er i samme situation, men de er heldigere med at opnå støtte. Måske ligger det i mi alder, 62? De nævner også i kritisk tonefald, at jeg jo har fået min diagnose sent, - som om det skulle ændre noget.
Det er min fornemmelse, at jeg er oppe imod et mangehovedet uhyre, der vil kæmpe med tilgængelige midler for at holde mig opbevaret på billigste vis under standard kontrol, indtil jeg kommer på folkepension, så jeg bare kan skæres ned.
De ved godt, at jeg ikke får noget job.
Mit mod er ikke på sit højeste nu.

Sidst redigeret af mukke; 19-07-2015 kl. 14:12.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2015, 14:18   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg har fået et brev: Man har valgt at forlænge mit forløb til ultimo Januar ´16.
Begrundelse: Der er punkter på planen, som ikke er blevet gennemført.
Ikke et ord om, hvilke.
Ingen underskrift heller, bare papir fra Jobcenteret og en uopdateret e-mail.
De eneste punkter, jeg kender til, som ikke er fulgt, er dem, jeg ikke har haft råd til og som kommunen selv nægtede at hjælpe med.

Det blev lovet mig højt og helligt, at dette skulle blive det sidste og at det skulle få sin ende ultimo oktober ´15.
...efter 15 år i kommunens vridemaskine og diverse syltninger og modarbejdninger.

Nu har jeg skrevet til min koordinerende sagsbehandler og sagt ovenstående, samt begæret fuld aktindsigt i ALT vedrørende ressourceforløbet, referater/rapporter fra møderne med rehab og efterfølgende med kommunen.

Som en jurist sagde: "Der er i virkeligheden oplæg til en sag imod kommunen"- og det er nok efterhånden realiteten, så jeg må igang med at samle krudt og kugler.

Må de bare forlænge det uden møde/partshøring?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 07:00   #18
TH4814
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
TH4814 er ny på vejen
Til mukke.

Angående Ressourse forløb.
I Januar 2013 blev jeg tilkendt 1 års Ressourse forløb. Og da året så var gået bestemte Kommunen at jeg IGEN skulle have 2 år mere. Det ønskede jeg ikke, fordi jeg syntes bare at de trak tiden ud hele tiden, så i Januar måned klagede jeg sammen med FOA til Ankestyrelsen, over Kommunens afgørelse.
I Maj måned kom Ankestyrelsens afgørelse, og der var fuld enighed om at jeg havde 'vundet' over Kommunens afgørelse.
De skrev "Når jeg var over 40 år, og havde været i et Ressource forløb, og hvis jeg ikke selv ønskede yderligere ressource forløb, Kunne det ikke gennemføres"
Jeg håber der er lidt sammenhæng i det jeg har skrevet, og du og andre kan bruge det til noget. Hvis du/i er i tvivl om hvad jeg har skrevet, så ligger afgørelsen hos FOA på deres hoved kontor. ( det er den 1. Klage over kommunen der er vundet ang. Ressource forløb.)
Hilsen th4814.
TH4814 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 08:17   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis kommunen er kommet frem til 5600,- efter de faste udgifter, nytter det ikke meget at prøve at spare 30,- på en mobil.

Når det gælder enkeltydelser, kan de give afslag selvom man er nede på 2-3000 i beregnet rådighedsbeløb.

Så prøv at finde nogle af de der hjælpegrupper på facebook der giver ting væk, og skriv at du desperat mangler et køleskab, så kan du være heldig at få et fra en der skifter til en nyere model.

Med hensyn til psykologsamtaler, så skal de godtgøre at det er nødvendigt for at du får det bedre, og de kan tildele 10 gange som en del af forløbet hvis de vil. Så bed dem om en lægelig begrundelse for hvorfor psykologtimer vil føre dig tættere på arbejde.. hvis de ikke kan det, bliver det svært at give dig afslag på pension/fleks på det grundlag.

Når du forlænges 3 mdr, kan det være fordi de skal have tid til at gøre din sag færdig, når din praktik er sluttet så tæt på afslutningen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TH4814 Se meddelelser
Angående Ressourse forløb.
I Januar 2013 blev jeg tilkendt 1 års Ressourse forløb. Og da året så var gået bestemte Kommunen at jeg IGEN skulle have 2 år mere. Det ønskede jeg ikke, fordi jeg syntes bare at de trak tiden ud hele tiden, så i Januar måned klagede jeg sammen med FOA til Ankestyrelsen, over Kommunens afgørelse.
I Maj måned kom Ankestyrelsens afgørelse, og der var fuld enighed om at jeg havde 'vundet' over Kommunens afgørelse.
De skrev "Når jeg var over 40 år, og havde været i et Ressource forløb, og hvis jeg ikke selv ønskede yderligere ressource forløb, Kunne det ikke gennemføres"
Jeg håber der er lidt sammenhæng i det jeg har skrevet, og du og andre kan bruge det til noget. Hvis du/i er i tvivl om hvad jeg har skrevet, så ligger afgørelsen hos FOA på deres hoved kontor. ( det er den 1. Klage over kommunen der er vundet ang. Ressource forløb.)
Hilsen th4814.
Skal det forstås sådan at du gerne må nægte et nyt ressourceforløb, men så ryger ned på kontanthjælp igen, eller at de skal komme med en afgørelse ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2015, 08:34   #20
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ressourceforløb over 40 år

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob

Varighed og indhold

Et ressourceforløb varer mindst 1 år og højest 5 år. Hvis du er under 40 år kan kommunen tilbyde dig flere på hinanden følgende ressourceforløb. Hvis du er over 40 år, kan du også blive tilbudt flere ressourceforløb, hvis du ønsker det og kommunen er enig. Indholdet i et ressourceforløb kan bl.a. være virksomhedspraktik, kurser, brobygning til uddannelse, mentorstøtte, motion, misbrugs- og psykologbehandling, hjælp til boligproblemer og socialpædagogisk bistand, udredning mm.

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Personer under 40 år kan få tilbudt flere ressourceforløb.

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...sourceforloeb/

Ressourceforløb er først og fremmest beregnet til borgere under 40 år. Borgere over 40 år kan normalt få tilbudt et Ressourceforløb

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-09-2015 kl. 08:41.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension