K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2015, 19:27   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lotte søgte sengepraktik hos minister

http://www.avisen.dk/lotte-soegte-se...-l_338553.aspx

Hun har meget dårlig ryg efter diskusprolaps og flere operationer og ligger ned næsten hele dagen. Hendes sag om pension og fleksjob er gået i stå, fordi Herlev Kommune har besluttet, at hun skal i arbejdsprøvning med en seng til at hvile i under arbejdet.

Men ingen arbejdspladser vil have hende og sengen, og i vrede og desperation har hun søgt hos flere ministerier.

Ansøgning til ministre.

http://www.avisen.dk/~/se-lottes-ans...er_338845.aspx

Svar fra minister.

Kære Lise-Lotte Rasmussen


Tak for din nye mail til beskæftigelsesminister Jørn Neergaard Larsen. Ministeren ser alle henvendelser, der bliver skrevet til ham, og Jørn Neergaard Larsen får rigtig mange mails. Det er både han og vi meget glade for, fordi vi på den måde får værdifuld viden. Men det betyder desværre også, at ministeren ikke kan nå at svare alle. Jørn Neergaard Larsen har derfor bedt os om at svare dig, fordi du skriver om vores område.

Desværre kan hverken vi eller ministeren imødegå dit ønske om arbejdsprøvning.

Du er dog altid velkommen til at sende en ansøgning til Beskæftigelsesministeriet på [email protected]

Du skal have tak for, at du tog dig tid til at skrive.

Venlig hilsen

xxxxxxxx (fjernet, red.)
Borgerservice


Styrelsen forArbejdsmarked og Rekruttering
Danish Agency for
Labour Market and Recruitment
Njalsgade 72 A
Njalsgade 72 A
2300 København S
DK-2300 Copenhagen S
Tlf: +45 72 14 20 00
Phone: +45 72 14 20 00
Sikker e-mail: [email protected]
Secure e-mail: [email protected]
Hjemmeside: www.star.dk
Website: www.star.dk

Hilsen Peter

Bilag.

http://socialstyrelsen.dk/nyheder/20...edningsmetoden

Lederworkshops om Voksenudredningsmetoden
Er du chef? Eller leder med ansvar for implementeringen af Voksenudredningsmetoden? Så er Socialstyrelsens lederworkshop om VUM relevant for dig.

http://socialstyrelsen.dk/tvaergaend...gsdesign-2.pdf

http://www.avisen.dk/har-ventet-to-a...an_339049.aspx

Har ventet to år: Ingen vil have have Christian

Sidst redigeret af phhmw; 18-08-2015 kl. 22:16.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2015, 08:09   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
"Sengepraktik".... et nyt udtryk er opstået.

http://www.avisen.dk/kronisk-syge-ha...gt_339217.aspx

Kommunerne er begyndt at arbejdsprøve kronisk syge borgere, mens de ligger i en seng. Socialrådgiver kender til flere sager i kommuner landet over. Hanne Frederiksen er en af dem - hun var i sengepraktik i foråret.


Vi må konstatere, at så længe vælgerne stemmer, som de gør, så vil dette fortsætte. Det er logik for høns.

Det er, hvad vi må forholde os til.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2015, 09:53   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Med stofbrugeren Krølle til møde med kommunen

Kære folketingspolitikere.

Her ser I konsekvensen af Jeres lovgivning.

http://www.information.dk/543231

Information var med, da Københavns Kommunes rehabiliteringsteam skulle forklare stofbrugeren Krølle, hvad der skal ske nu, når han ikke kan få førtidspension.

»Det bliver sikkert et ressourceforløb,« gætter Charlotte, der er socialrådgiver. Hun tvivler på, at et sådant forløb kan gøre Krølle mere egnet til at blive selvforsørgende på arbejdsmarkedet, sådan som det egentlig er meningen.

»Det er billigere for kommunen. Dels er ydelsen meget lavere, dels er der højere refusion,« siger hun, inden vi går ind.

Krølle »vurderes absolut uegnet til enhver form for arbejde, og prognosen er dårlig, ikke så meget pga. hans hiv, men pga. hans fortsatte stofmisbrug og psykiatriske habitus«, har myndighederne givet afslag få førtidspension, fordi »der fortsat er mulighed for afklarende og udviklende indsatser efter beskæftigelseslovgivningen«, som kommunen skrev.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2015, 20:59   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Harm chef: Jeg NÆGTER at tage flere i senge-praktik

http://www.avisen.dk/harm-chef-jeg-n...ik_340976.aspx

Arbejdsgiver sagde nej til sengepraktik og boycottede kommunen: Nægtede flere arbejdsprøvninger før syg kvinde havde fået førtidspension

Henrik Dahl, LA, MF har sagt sin mening om at det er ondskabsfuldt, at behandle mennesker på den måde.

Nu mangler vi bare Jer andre 178 medlemmer af Folketinget, således at vi kan få stoppet dette vanvid, med sengeliggende arbejdsprøvninger.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2015, 21:07   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Minister: Medier skal straffes hårdere for urigtige historier

http://www.dr.dk/nyheder/politik/min...tige-historier

Det skal have alvorligere konsekvenser for medier at begå fejl og trykke forkerte historier, mener justitsministeren.

Ja, så blev det journalisternes tur.

Enlige mødre skal straffes.

Kærestepar skal straffes.

Børn skal straffes.

Flygtninge skal straffes.

Borgerne skal straffes.

Hvornår er tiden til, at det offentlige, staten, SKAT, kommunerne, Ankestyrelsen, socialrådgivere, forvaltningschefer, kommunalpolitikere skal straffes, når lovgivningen ikke følges. Også kaldet lovbrud!

Når Ankestyrelsen afgiver ulovlige afgørelser, som ressourcestærke fagforeninger vinder ved civilretslige domstole.

Når SKAT ulovligt udlevere 6.2 milliarder uden korrekte bilag og kontrol.

Når socialrådgivere bevidst overtræder lovgivningen.

Når forvaltningschefer presser disse til ulovligheder.

Når Odense kommune bevidst forsøger at stoppe 180 udsatte børns hjælp.

ETC etc etc............

Hvornår skal de straffes?

Hvornår skal ministre begynde at stå til ansvar for hvad de siger i det offentlige rum?

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2015, 18:18   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære folketingspolitikere...

... hermed lidt at tænke over og som hver enkelt af jer 179 har et medansvar for.


http://www.avisen.dk/syge-tvinges-i-...to_341592.aspx

http://www.ugebreveta4.dk/jobkonsule...res_14397.aspx

Med venlig hilsen

Peter Hansen
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2016, 20:42   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
At påtage sig et medansvar kræver mod, som....

... jeg forventer at Folketingets politikere tør påtage sig.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=337851#post337851

http://www.avisen.dk/blogs/janepihlm...-mm_47221.aspx

Update på politianmeldelse m.m.

Til dem, der måtte være interesseret i at få en update på denne blog - især vedr. min politianmeldelse af 2 sagsbehandlere og en kommunalbestyrelse i 2014.

Selvom min søns læge i starten af 2014 skrev en LÆ 165 (socialmedicinsk sagsbehandlingsblanket) til kommunen og skrev, at min søn var truet på sin eksistens pga. den lave ydelse og den deraf manglende evne til at betale sin husleje, og selvom lægen et par måneder senere skrev til kommunen, at min søn havde fået selvmordstanker, så ville hverken sagsbehandlere, kommunalbestyrelsen eller politiet røre ved mine klager eller min politianmeldelse med en ildtang.

PH.: Hvordan har du det, som folketingspolitikere, når du møder denne side af konsekvensen af hvad du kunne lave om på, .............. hvis du ellers ville eller kunne få tilladelse til at din politiske ledelse.

Enhvert medlem af Folketinget har rettet til egenhændigt, at fremsætte et b-forslag (beslutningsforslag)

Det vælger du så ikke, at gøre og påtager dig hermed et medansvar for udviklingen.

Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2016, 09:50   #18
janepihlmann
Ved at vænne sig til K10
 
janepihlmanns avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 20
Styrke: 11
janepihlmann er ny på vejen
Seneste update på min søns og mine sager

Kære Peter og andre interesserede

Her får I den seneste update på min søns og mine sager med offentlige myndigheder i forhold til mine Blogindlæg på Avisen.dk http://www.avisen.dk/blogs/janepihlm...-mm_47221.aspx

Min søns nye socialrådgiver er nu nået så langt med sagsbehandlingen af min søns langtrukne sag, at han skal for rehabiliteringsteamet 15. februar 2015. Han er meget nervøs, fordi han selvfølgelig også har læst og hørt en masse dårligt om rehabiliteringsteamene. Men vi håber på det bedste.

Desværre vil Teknik og Miljøforvaltningen i min søns kommune ikke hjælpe os med at holde boligselskabet oppe på, at min søn skal sikres en fugt- og skimmelsvampsfri bolig. Det skal vi selv gøre, skriver de, selvom hans lægeundersøgelser viser, at han er meget langt fra at være rask af den voldsomme skimmelsvampforgiftning han fik i hans og min tidligere fælles bolig, og selvom han er blevet genhuset 2 gange til boliger, der også er forurenet af fugt- og skimmelsvamp.

Jeg blev også skimmelsvampforgiftet i min søns og min tidligere fælles bolig, og blev genhuset til anden fælles bolig af Boligselskabet i 2013. Da genhusningsboligen lå på 2. sal i en opgang uden elevator, var jeg nødt til at flytte fra vores fælles bolig, da jeg pga. mine trafikulykkehandicap i knæ og ryg ikke kan gå trapper til og fra en 2. sals lejlighed.

Jeg flyttede ind på et pensionat i København, fordi jeg trives bedst med den boform. Men desværre var der også sundhedsskadelige mængder af fugt- og skimmelsvamp i den bolig. Det viste mine lægeundersøgelser. Jeg forsøgte igennem 1 ½ år at få min udlejer til at gøre noget ved fugt- skimmelsvampproblemerne, men det eneste de ville gøre var at forsøge at afrense de synlige skimmelsvampe. De anerkendte ikke, at jeg ikke kan tåle at opholde mig i fugtige og skimmelsvampbefængte miljøer.

Da mine lægeundersøgelser for 3. gang i træk i juni 2014 viste forværret skimmelsvamphelbred, og da udlejeren fortsat ikke ville anerkende problemet, klagede jeg til min kommunes Teknik og Miljø. En arkitekt var ude at besigtige mine boforhold og konstaterede både massive fugtproblemer og synlig skimmelsvampvækst i baderummene. Årsagen var, at der ikke var nogen former for ventilation, ingen vinduer i pensionatgangen, og at badeværelsesfliserne var sat op på de rå mure. Det skaber grobund for skimmelsvampsvækst og ophobning af fugt, som ikke kan komme ud.

Denne arkitekt skrev i en afgørelse på min klage fra august 2015, at de ikke har lovhjemmel til at pålægge min udlejer at sikre mig en fugt- og skimmelsvampfri bolig bl.a. ved at genhuse mig. Jeg fik først afgørelsen fra Teknik og Miljø den 2. februar 2016 efter at Borgerrådgiveren siden august 2015 mange gange har bedt Teknik og Miljø om at sørge for at sende mig en lovlig skriftlig afgørelse indeholdende både henvisning til retsregler og klagevejledning.

Da der var så fugtigt på pensionatet, at jeg havde meget svært ved at trække vejret pga. de alt for høje koncentrationer af fugt og skimmelsvampe, kunne jeg ikke vente på, at Teknik og Miljø sendte mig en skriftlig afgørelse. Så jeg søgte en handicapindrettet ældrebolig, blev godkendt til den pga. mine fysiske handicap og mine svære vejrtrækningsproblemer, og flyttede ind i den i august 2015.

I modsætning til min 1. genhusning blev jeg denne gang ikke holdt økonomisk skadefri. Jeg blev påført en gæld til indskud til min handicapbolig og en kæmpe huslejestigning på 2200,- kr. pr. måned.

Det vil jeg ikke finde mig, så jeg akter at klage over Teknik og Miljø Forvaltningens afgørelse.

Vedr. min Jobcentersag, så er min koordinerende ressourceforløbssagsbehandler ved at gøre min sag klar til, at jeg skal for rehabiliteringsteamet for 3. gang efter at have været udsat for adskillige umenneskelige forsøg på at forbedre min arbejdsevne siden trafikulykken i 2010 og en umenneskelig langtrukken sagsbehandling, hvor jeg flere gange har ventet i op til ca. ½ år på, at Jobcentret fik fremdrift i min sag.

Jeg håber, at jeg denne gang bliver godkendt til Fleksjob, for det har været helt åbenlyst lægedokumenteret siden august 2011, og ingen af de forsøg, jeg har været trukket igennem, har forbedret min arbejdsevne – tværtimod er mit helbred forværret i de år – både fysisk med især psykisk, da det har vist sig, at jeg psykisk har meget, meget svært ved at klare al det pres om udvikling af min arbejdsevne og alle de sanktionstrusler, jeg har været udsat for både i sygedagpengesystemet, i kontanthjælpssystemet og i ressourceforløbssystemet.

Jeg vil stoppe her, da jeg ikke kan koncentrere mig om at skrive mere om min søns og min sag i dag.

Kærlig hilsen
Jane
janepihlmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 00:56   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Et interessant §20 spørgsmål kunne være...

Vi må gå ud fra at statstilsynet hører ind under beskæftigelses ministeriet....eller måske justitsministeriet..

Så spørgsmålet er til Jørn Neergaard Larsen.. eller Søren Pind..

Vil ministeren redegøre for hvilke redskaber statstilsynet har over for kommuner der bryder loven.

Vil ministeren redegøre for hvor mange gange disse redskaber er blevet brugt af statstilsynet over for kommunerne.

Det kunne nemlig være interessant at vide hvad det er for redskaber statstilsynet har over for kommuner som ikke gør som de skal...

Hele tiden får vi bare at vide at de har "redskaber" men der bliver aldrig sagt hvilke redskaber det er..

Samtidig kunne det være interessant at få frem for alle hvorvidt "disse redskaber" er blevet brugt over for kommunerne og hvor mange gange de er blevet brugt..

Det ser jo fantastisk ud at man har en myndighed som skal holde øje med en anden myndighed og som skal få syndere tilbage til folden...

Men sker det nogensinde.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2016, 10:12   #20
janepihlmann
Ved at vænne sig til K10
 
janepihlmanns avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 20
Styrke: 11
janepihlmann er ny på vejen
Hvorfor er der ikke lighed for loven?

Kære alle
Det er super med forslagene om § 20 spørgsmål til politikkerne. Jeg savner dog også politikkernes svar på følgende spørgsmål:

Når en borger forbryder sig mod gældende lov, så falder hamrende med det samme, forbrydelsen bliver opdaget. Opdager politiet, at man f.eks. går over for rødt, får man straks en bøde og bliver bedt om at overholde loven fremover. Min erfaring igennem mere end 5 år er, at når offentlige myndigheder forbryder sig mod især garantiforeskrifterne i retssikkerhedslov og forvaltningsloven, så sker der intet - heller ikke selvom man melder dem til politiet for brud på loven.

Hvad vil politikkerne aktivt gøre for at sikre, at der bliver reel lighed for loven i dette land?

En anden ting er, at handicappede i dette land bliver frygteligt diskrimineret med den gældende beskæftigelseslovgivning - selvom vi i Danmark har en forskelsbehandlingslov, der skulle sikre mod diskriminering af handicappede, selvom diverse domme i Vestre Landsret, Højesteret og EU-domstolen skulle sikre mod, at handicappede bliver diskrimineret ift. arbejdsmarkedet, og selvom der findes adskillige internationale konventioner, der også skulle sikre, at handicappede ikke bliver diskrimineret.

Hvad vil politikkerne aktivt gøre for at sikre, at handicappede reel ikke bliver diskrimineret ift. beskæftigelseslovgivningen og ift. ikke at blive stillet ringere økonomisk end ikke-handicappede?

Venlig hilsen
Jane Pihlmann
janepihlmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension