K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2015, 20:58   #31
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanne1973 Se meddelelser
Så fik jeg endelig brev fra kommunen. Desværre ikke nogen afgørelse. De vil gerne se dokumentation for hvornår jeg afhold de feriedage, som jeg optjente i 2012. Hvad i alverden har det dog med sagen at gøre? Er der slet ikke nogen grænser for, hvad man kan blive bedt om at dokumentere? Ja, 2012, altså for 3 år siden. Det er ikke en tastefejl.

Jeg bliver mere og mere enig med Vasen. De trækker bare tiden, indtil folk er blevet trætte.
De feriedage du optjente i 2012 er dem du kunne afholde i ferieåret maj 2013 - april 2014. Du var sygemeldt i perioden oktober 2013 - midt dec 2014. Så de vil nok se om du har afholdt noget ferie i perioden oktober 2013 - april 2014. Fik du udbetalt de resterende feriepenge for ferieåret 2013/2014?

Kan det ikke være sådan? At de vil have dokumentation for at du ikke har afholdt noget ferie, mens du var sygemeldt og det gør de så på denne kringlede måde.

Sidst redigeret af Akvamarin; 10-07-2015 kl. 21:02.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 21:42   #32
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
...Fik du udbetalt de resterende feriepenge for ferieåret 2013/2014?
Ja, igen med feriehinding i egen sygdom som begrundelse.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 21:50   #33
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du prøvet om du kan få et møde med dem i stedet for alle disse breve/emails frem og tilbage?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 22:57   #34
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Jeg tror det er en god idé, at det foregår skriftligt. Jeg har talt i telefon med min sagsbehandler, og fik blandt andet at vide at det var ligegyldigt, om jeg havde holdt ferie eller ej. Ledighedsydelsen skulle tilbagebetales i begge tilfælde fordi jeg havde en anden indtægt (feriepenge). Men det er jo ikke rigtigt. https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164058
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 18:45   #35
Josefine_n
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Josefine_n er ny på vejen
Er der noget nyt i sagen? Eller afventer du stadig?
Josefine_n er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 20:54   #36
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Josefine_n Se meddelelser
Er der noget nyt i sagen? Eller afventer du stadig?
Det nyeste er at de vil se dokumentation for hvornår jeg afhold de feriedage, som jeg optjente i 2012. Det krav fik jeg i fredags.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2015, 21:20   #37
markmus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
markmus er ny på vejen
Men problemet er at jeg har modtaget disse feriepenge mens jeg er på sygedagpenge ... Jeg fik egentlig den forståelse af at man godt måtte når man var sygemeldt men fandt så ud af at det må man først ferieåret efter hvis man har været forhindret .. Men spørgsmålet er så om de trækker pengene fra mine sygedagpenge eller om de sender et girokort som jeg evt kan betale afdrag på eller om de skal have det hele tilbage på en gang ... med et rådighedsbeløb efter regningerne er betalt på 1900 kr har jeg ikke råd til at de trækker dem alle
markmus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 15:11   #38
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Suk!! Stadig intet nyt!! Hvordan kommer man videre med en klagesag, når man bliver ignoreret af sin sagsbehandler hos ydelsesafdelingen?

I starten af august bad jeg om en kvittering på modtagelse af min sidste indsendte (jeg var spændt på om jeg også skulle bede om kvittering for modtagelse af dette). Men jeg fik faktisk en kvittering og endda et løfte om at jeg ville få svar senest den 31. august. Selv om det var en hel måned var det næsten for godt til at være sandt. Med hvad skete der? Intet!

Er det på tide at gøre noget andet og mere end bare at blive ved med at sende rykkere? Hvad?

Kan man anke en sag før man får det tilbudt?

Eller er det bare mig, som er urimelig utålmodig?

Sagen kort:

Sygemeldt med sygedagpenge: Okt 2013 til midt december 2014.
Får flexjob: Midt december 2014.
Ledighedsydelse: Midt december 2014 til midt april 2014.

Jeg får i marts 2015 udbetalt feriepenge (med ”feriehindring i egen sygdom”) for 15 dage for hovedferien i 2014 – hvor jeg var sygemeldt med dagpenge i hele perioden. Ret hurtigt modtager jeg et krav om tilbagebetaling af ledighedsydelsen. Jeg indbetaler pengene og klager, men er siden da blevet mødt med langsommelige smøl og påstande om breve, der ikke var blevet modtaget.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 15:40   #39
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Du skriver en mail til SB, at da de nu har haft mere end fire uger til at reagere på din klage og du intet har hørt, betragter du det som et afslag på at de vil ændre deres opfattelse og derfor forventer du at sagen er videresendt til ankestyrelsen. I den anledning vil du gerne bede om fuld aktindsigt pr d.d.

Måske kan det få dem til at reagere?

Når du skriver mail via "sikker mail" på din kommunes hjemmeside eller via e-boks, behøver du ikke yderligere dokumentation.

Held og lykke
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2015, 09:14   #40
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Du skriver en mail til SB,
Måske jeg skulle til at prøve den fremgangsmåde.

Jeg rykkede dem i tirsdags, da det var tydeligt at de ikke havde holdt deres egen tidsfrist. Nu får de lige lidt tid til at reagere.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Når du skriver mail via "sikker mail" på din kommunes hjemmeside eller via e-boks, behøver du ikke yderligere dokumentation.
Det troede jeg også, men det brev som ”blev væk” var sendt med digital post, og så lukkede de min sag.… Jeg fik den dog allernådigst åbnet igen med en frist på to dage til at sende papirerne igen.

Problemet er at kommunen har overhovedet ingen grund til at gøre noget ved den slags sager. De har jo fået mine penge Tværtimod: Hvis de har sager kørende med 100 patienter og kan trække dem alle et halvt eller helt år, så vil der statistisk set være en del som falder fra – opgiver eller dør - undervejs, og det er penge lige ned i kassen. Jeg håber ikke de tænker så kynisk. Jeg troede det ikke i starten, men det begynder at virke sådan.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension