K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2015, 13:10   #21
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Hvor lang tid plejer sådan en klagesag at tage? Jeg har stadig ikke hørt noget fra kommunen. Jeg indbetalte de penge, som de krævede den 30. april, da jeg mente det var det mest rigtige at gøre, så jeg er naturlig nok interesseret i at få en afgørelse og få mine penge igen. Var det forkert at indbetale pengene?
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2015, 10:40   #22
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Som kom der endelig et brev fra kommunen. Det tager åbenbart ca. en måned hver gang. Denne gang vil de gerne se dokumentation for hvor mange feriedage, det drejer sig om. Det er naturligvis sendt. Jeg undre mig dog lidt over hvorfor de først bede om det nu og hvilken forskel det skulle gøre.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 09:30   #23
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Jeg tror heller ikke på, at de ikke har modtaget, det første jeg sendte.

Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
… Jeg opgav at klage, og jeg tror de helt bevidst kører folk rundt i manegen, da de ved man bliver træt.
Min egen teori var at min sagsbehandler med vilje sylter mig maksimalt, fordi hun har lavet en fejl, hun ikke vil indrømme. At mine indsendte papirer "ikke er modtaget", er bare endnu et trin.

Jeg tilhører dem, man nok ville kalde de ressourcestærke med lang uddannelse, vellønnet job - før jeg blev syg. Jobbet og energien røg da jeg fik kræft, men hovedet har jeg stadig. Jeg har ingen jura-baggrund, men gik i gang med google paragraffer. Jeg kan MÅSKE komme igennem med sådan en sag, men alle de ressourcesvage – alle dem som i virkeligheden har endnu mere brug for hjælpen – de kan ikke, og bliver bare trådt på. Jeg håber, jeg kan slå et slag på deres vegne, men de er nok meget naivt.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 19:46   #24
markmus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
markmus er ny på vejen
Tilbagebetaling

Men når man skal betale dem tilbage trækker de dem så over ydelsen eller bliver det lagt oven i det man skylder skat ?
markmus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 21:55   #25
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af markmus Se meddelelser
Men når man skal betale dem tilbage trækker de dem så over ydelsen eller bliver det lagt oven i det man skylder skat ?
Reglerne sige overordnet at skyldige beløb modregnes "om muligt" i førstkommende ydelse..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 21:57   #26
markmus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
markmus er ny på vejen
..

Okay .. For jeg er på sygedagpenge og måtte hæve nogle af mine feriepenge fra min tidligere arbejdsgiver for at kunne betale min medicin .. Men jeg håber ikke de trækker i min ydelse for det betyder så at jeg ikke kan betale mine regninger næste måned
markmus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 22:27   #27
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af markmus Se meddelelser
Men når man skal betale dem tilbage trækker de dem så over ydelsen eller bliver det lagt oven i det man skylder skat ?
Jeg modtog et indbetalingskort, som jeg betalte.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2015, 22:44   #28
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af markmus Se meddelelser
Okay .. For jeg er på sygedagpenge og måtte hæve nogle af mine feriepenge fra min tidligere arbejdsgiver for at kunne betale min medicin .. Men jeg håber ikke de trækker i min ydelse for det betyder så at jeg ikke kan betale mine regninger næste måned
Når du er på feriepenge må du hæve 3 ugers feriepenge efter 1. september fordi du pga feriehindring ikke har kunnet holde din hovedferie.

Hvordan har du fået dit feriekort underskrevet allerede?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 00:52   #29
markmus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2015
Indlæg: 5
Styrke: 0
markmus er ny på vejen
...

Har ikke fået den skrevet under har bare indsendt den via feriekontos hjemmeside ... Ved godt det er en fejl af mig .. men jeg er sygemeldt pga et handicap og havde ikke råd til min medicin og valgte så denne løsning og håbede på at de bare ville ligge det som skattegæld så man kan betale det i afdrag og ikke det hele på en gang
markmus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2015, 20:30   #30
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Så fik jeg endelig brev fra kommunen. Desværre ikke nogen afgørelse. De vil gerne se dokumentation for hvornår jeg afhold de feriedage, som jeg optjente i 2012. Hvad i alverden har det dog med sagen at gøre? Er der slet ikke nogen grænser for, hvad man kan blive bedt om at dokumentere? Ja, 2012, altså for 3 år siden. Det er ikke en tastefejl.

Jeg bliver mere og mere enig med Vasen. De trækker bare tiden, indtil folk er blevet trætte.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension