K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2015, 12:42   #1
Misse76
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 31
Styrke: 15
Misse76 er ny på vejen
Sygedagpenge eller ej?

D. 28.08 er jeg til møde på jobcentret.
Jeg har gået sygemeldt siden marts, er under behandling på privatklinik.

Få dage før mødet modtager jeg brev fra jobcentret, at de overvejer at stoppe mine sygedagpenge, da de ikke mener jeg kan forlænges efter de 7 forlængelsesmuligheder.

Jeg kontakter min fagforening, og har en bisidder derfra med til mødet i fredags, hvor vi søger revalidering!

De vil så anmode min læge om en LÆ265, og jeg vil blive indkaldt til møde igen.

Jeg har d. 31.08 afleveret min udtalelse til partshøringen om stop af sygedagpenge (skal senest afleveres d.02.09).

Jeg har så kontaktet min læge, der ikke har modtaget LÆ265 endnu - og "desværre" ikke kunne give mig en tid før d. 28.sept!

Hvor står jeg så henne rent økonomisk?
Hvilken ydelse vil jeg få udbetalt sidst i september?

Og kan de indkalde mig til møde og sige ja/nej til revalidering samt forlængelse af sygedagpengene uden LÆ265?
Misse76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2015, 12:57   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Misse76 Se meddelelser
D. 28.08 er jeg til møde på jobcentret.
Jeg har gået sygemeldt siden marts, er under behandling på privatklinik.

Få dage før mødet modtager jeg brev fra jobcentret, at de overvejer at stoppe mine sygedagpenge, da de ikke mener jeg kan forlænges efter de 7 forlængelsesmuligheder.

Jeg kontakter min fagforening, og har en bisidder derfra med til mødet i fredags, hvor vi søger revalidering!

De vil så anmode min læge om en LÆ265, og jeg vil blive indkaldt til møde igen.

Jeg har d. 31.08 afleveret min udtalelse til partshøringen om stop af sygedagpenge (skal senest afleveres d.02.09).

Jeg har så kontaktet min læge, der ikke har modtaget LÆ265 endnu - og "desværre" ikke kunne give mig en tid før d. 28.sept!

Hvor står jeg så henne rent økonomisk?
Hvilken ydelse vil jeg få udbetalt sidst i september?

Og kan de indkalde mig til møde og sige ja/nej til revalidering samt forlængelse af sygedagpengene uden LÆ265?
Kommunen vil tage dit partshøringssvar til efterretning. Ud fra det vil de lave en afgørelse om enten at forlænge dine sygedagpenge eller stoppe dem. Når de har bedt om en lægeerklæring er det fordi de har brug for flere oplysninger til at lave en afgørelse. Indtil der foreligger en afgørelse vil du modtage sygedagpenge.

Bestil tiden hos din egen læge til LÆ 265. Du skal bestille tiden telefonisk, da lægen skal afsætte længere tid end til en normal konsultation. Nogle læger vil først give en tid, når de har modtaget kommunens anmodning om en LÆ 265.

Kommunen stopper ikke sygedagpengene uden at sende dig en afgørelse, om at de gør det. Så ro på.

Og ring og tal med din bisidder i fagforeningen. De har erfaring med arbejdsgangen i denne slags sager.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2015, 16:32   #3
Misse76
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 31
Styrke: 15
Misse76 er ny på vejen
Unhappy

Har lige modtaget brev i e-boks,- afslag på forlængelse af sygedagpenge

De henviser til statusattest fra den privatklinik jeg er i behandling hos.
Egen læge er informeret om behandlingen, og til sidste møde hos jobcenter, fik jeg at vide, at jeg skulle bestille tid hos egen læge til LÆ265.
Den har de så ikke lige gidet vente på,- der står at de ikke anser det for nødvendigt, da jeg ikke er i behandling hos egen læge...

Jeg har 4 ugers klagefrist...

Kontakter min fagforening i morgen. Søgte sammen med min bisidder derfra om revalidering sidst, og hun var meget positiv.
Så må hun hjælpe mig med klage og hvad jeg skal have indhentet af papirer.

Har lyst til at opgive lige nu
Har eget hus og min mand er førtidspensionist... Mister vi flere penge, ved jeg ikke hvor vi ender...
Urimeligt system
Misse76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension