K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2015, 09:23   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
pensionssag er smidt ud jeg fik følgende melding.

Til Daniel.

Jeg skal beklage, hvis du synes, at du ikke har fået svar på din henvendelse.

Og jeg vil gerne beklage meget, at din pensionssag er bortkommet. Der er ikke som sådan klageadgang på det område, så der er desværre ikke så meget, vi kan gøre ved det.
man kan da ikke bruge ordet beklage ret meget i denne sag da det viser sig at det har stillet mig i meget dårligt lys.





Med venlig hilsen



Kathrine Lindbæk

Leder af Social Vejledning

Center for Social og Sundhed


kan det virkelig være rigtig at kommuner skal have lov til at misbruge deres magt så vi der psykisk syge ikke kan få den rette hjælp og behandling man burde få når man søger om det ? jeg har desuden 3 alvorlige diagnoser.

må kommuner godt smide en pensionssag ud som de selv har givet en .

jeg har den mellemste fra før 2003.


siden da nu hvor det er sket for jeg ikke den hjælp jeg har brug for når jeg søger om hjælpen. jeg klagede til deres social og vejledning og de sagde jeg som sådan ikke kunne klage over de havde smidt den ud.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2015, 08:33   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er yderest vigtigt, at man selv har kopier af alt.

Men det hjælper formodentlig ikke dig.
Du kan prøve ombudsmanden, evt ringe for at høre hvad du gør. Der er også den gratis retshjælp. Evt kan du via en af dem, få hjælp til hvad du gør, og om kommunen er forpligtet til at genindhendte, og/eller nyt om dit helbred!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2015, 09:19   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nogle kommuner er begyndt at tage reglen om at de kun behøver at opbevare papirer i 5 år seriøst.. så sørg altid for aktindsigt så man altid selv har en kopi til opbevaring.

Når du søger hjælp, skal det naturligvis dokumenteres at du har brug for hjælpen, det kan din læge måske hjælpe med..

Søg aktindsigt hos evt hospitalsafdelinger du har været på, de er bedre til at opbevare papirer.. da jeg søgte aktindsigt, fik jeg papirer der gik helt tilbage til 1980..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 04-09-2015 kl. 09:21.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2015, 09:25   #4
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
jeg har spurgt om agtindsigt de var ligeglade

jeg søgte engang aktindsigt på min børnesag for lige at nænve omkrnig aktindsigt der havde de dække langt over største delen af det så fik ikke noget ud af at læse min børnesag
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2015, 09:33   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis de er på tværs, skal du aflevere en skriftlig anmodning om aktindsigt mod kvittering, men jeg har nu ikke oplevet at sygehuse er svære.. det har ofte været nok at ringe.

Der kan ligge en masse lægeoplysninger der kan bruges til at understøtte at du har behov for den hjælp du søger.

Med hensyn til sager der indeholder oplysninger om andre borgere - f.eks i en børnesag hvor der er to forældre, er det rigtigt at de skal strege den slags personoplysninger ud.

Mit råd vil være at du starter med aktindsigt fra sygehuset.. de skal give den, og du kan klage hvis de ikke sender den, eller alternativt giver dig ret til at komme og læse den hos dem.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2015, 09:50   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Forstår du har pension efter gammel ordning.

Søger du yderligere hjælp er selve den mere end 10 år gamle sag formentlig ikke så relevant.

Start på en frisk med at søge. Det er dig, som du har det i dag, der er afgørende.

God vind.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2015, 09:50   #7
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
jeg havde i øvrigt en gang skrevet rigtig meget til kommunen, fordi de ikke svarede på de ting jeg havde brug for at få svar på. der sagde de til mig fremover vil jeg kun få svar på emails 1 gang om måneden, jeg mener man bliver jo ved at skrive til man for det korrekte svar.

de kan da vil ikke bare tillade sig at sige, man kun kan få svar 1 gang om måneden , mener da ikke at have læst om sådanne en lov.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2015, 10:17   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Jo kommunen kan godt sætte svar i system, hvis spørgsmål gentages flere gange..

Du kan jo heller ikke forvente, du får svar, som er korrekte for dig. Sådan er det desværre ikke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension