K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2015, 15:04   #1
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Forrevalidering til førtidspension eller ?

Skal til forrevalidering indenfor kort tid. Hvad sker der, hvis ikke jeg kan gennemfører de 13 ugers forrevalidering grundet min sygdom(me) (har en arbejdsskade tilbage fra nov. 2013):
- skal jeg igennem en ny forrevalidering (nyt forsøg)
- kan jeg gå fra forrevalidering til førtidspension
- eller ?
-?
vh/Jens
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2015, 15:51   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad vil/ønsker du...

Kære jhagensen

.... når du selv ønsker?. Dit indgangsspørgsmål kunne tyde på, at du ønsker førtidspension. S.U.

Du skal blive på din tråd fremover, ellers mister vi andre for mange vigtige oplysninger.

Din tidligere tråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31825

Du er nu i gang med en forrevalidering:

https://www.borger.dk/Sider/Revalidering.aspx og dermed en arbejdsprøvning.

Formålet med en egentlig revalidering er at du bliver 100% selvforsørgende og ingen kontakt med det offentlige mere, afsluttende med en bevilget revalidering.

PAS PÅ MED HVAD DU SIGER JA TIL..... uden du faktisk er lægefagligt udredt.

Pas på med at omgivelserne ikke hælder mere til det psykiske og glemmer dine faktuelle fysiske skader.

Er det dit ønske?

Har du eller kommunen foreslået en revalidering og dermed en forrevalidering? S.U.

En arbejdsprøvning skal vise hvor mange timer... minutter du kan arbejde om ugen.

Kommunen har som mål, at du bliver selvforsørgende.

Arbejdsskaden ved Arbejdsskadestyrelsen afventes kommunens afgørelse vise versa..... således kan der gå rigtig lang tid med det.

Derfor skal du forstå, at du er i en juridisk retssal hvor kun dokumentation og beviser gælder.

Kommunen er ikke interesseret i dine diagnoser eller hvordan du har det.

Kommunen vil kun gå efter dokumentation på resultatet af dine arbejdsprøvninger. Intet andet!!!!!!

NEJ..... det er utænkeligt at få bevilget førtidspension direkte fra forrevalidering UDEN en arbejdsprøvning.

Du skal forholde dig til, at meget syge mennesker bliver tvunget ud i fleksjob ned til 900 sekunder om ugen.

Hvis ikke du tidligere har fulgt mit råd om aktindsigt er det nu du skal igangsætte det.

Man kan IKKE styre en kommunal sag samtidig med en arbejdsskadesag uden en 100% aktindsigt ved alle:

Fysioterapeuter, læger, speciallæger, hospitaler, Arbejdsskadestyrelsen og kommunen.

Man skal have den fulde viden om, hvad andre skriver i sine journaler og forstå hvad der skrives.

Hvis ikke du har, så ville det være formålstjenligt hvis du havde en anden der kunne hjælpe dig med sagen.... drøfte og forstå.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 02-09-2015 kl. 15:57.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-09-2015, 16:34   #3
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Hej Peter
Pas på med at omgivelserne ikke hælder mere til det psykiske og glemmer dine faktuelle fysiske skader.

Er det dit ønske?
Nej
Har du eller kommunen foreslået en revalidering og dermed en forrevalidering? S.U.
Det er kommunen (Aarhus) der foreslår det
Peter, du skriver at det er utænkeligt at få bevilget førtidspension direkte fra forrevalidering UDEN en arbejdsprøvning.
Men jeg skal jo netop i jobprøvning via en af kommunens arbejdsmarkedscenter (planteskole). Altså jobprøvning i f.m. forrevalidering.....eller det er det måske ikke i den forstand ? I givet ikke er det så en virksomhedsprøvning; og den kan jeg vel ikke bare lige komme....

Jeg har bedt om aktindsigt via det kommunale system. Min advokat har aktindsigt i alt der hidrører arbejdsskadesagen.

Jeg mener at kunne forstå det skrevne og finder ikke noget "blokerende" :-)

Min advokat "er glad" for "fremdriften" i sagen og fortæller at han nu blot afventer resultatet af arbejdsprøvningen.

Planteskolen

HEj igen....
http://www.aarhus.dk/sitecore/conten...spx?sc_lang=da

der står følgende i de oplysninger jeg finder om planteskolen:
"Formålet er en udvikle og beskrive din funktions- og arbejdsevne med henblik på at opnå en tilknytning til arbejdsmarkedet. Værkstedsleder er din daglige kontakt. Desuden deltager du i opfølgningsmøder med vejleder, så vi i samarbejde med dig får et klart overblik over, hvad næste skridt i planen skal være. Du skal måske videre på en arbejdsplads uden for huset eller i gang med uddannelse"

Og hvad er næste skridt så.....
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2015, 17:41   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, hvad sker der fremadrettet....

Kære jhagensen

Hvad er næste skridt?

Ja, se det kommer an på hvordan du griber din arbejdsprøvning ad.

Dette er IKKE et forsøg på at der skal snydes på vægten eller andet, men du skal forholde dig til, at mange (især kvinder) under en arbejdsprøvning indtager mere medicin, Morfin, end lægerne har ordineret, under arbejdsprøvningen.

Vi skal jo være flinke og vise at vi er så dygtige.

Men en arbejdsprøvning, timeantal du kan arbejde, skal være 100% realistisk.

Her kommer det svære ind. Du er omgivet af noget så positive mennesker som udelukkende ønsker at få så mange timer ud af dig og noteret i din journal.

Jo, flere timer, des bedre for kommunen. Hvis du kan arbejde tror det er 22 timer om ugen så får du besked på at raskmelde dig og ud og søge arbejde.

Andre må godt rette mig vedr timeantallet her.

Det er dit helbred, smerter, fysik og psyke der skal bestemme om du skal arbejde et vis antal timer. Helbredet skal sætte grænsen. PUNKTUM.

Kan du ikke mere, så går du hjem. Punktum.

Man møder ALTID op til arbejdsprøvningen, men det er helbredet som bestemmer hvad og hvor længe du kan.

En arbejdsprøvning skal jo DOKUMENTERE hvor mange timer du kan arbejde.

Hvis dit helbred siger du kan arbejde 37 timer i hele perioden så er det det.

Men hvis du forøger dine smerter, skavanker efter 3 timer om dagen, så er det det. Det skal så indføres i din journal.

Under hele forløbet føre du dagbog, ned til mindste detalje, om hvordan du har det, hvornår du eventuelt går hjem etc.

Arbejdsprøvningen drejer sig om DOKUMENTATION.

Alt imellem dig og kommunen foregår altid skriftligt.

Din advokat er positiv i forhold til din arbejdsskade. Fint.

Men når jeg siger aktindsigt, så mener jeg ved alle, også de 3 fysioterapeuter som fagligt ikke har turde behandle dig. Det er dokumentation om sagens alvor og skal fremgå i dine akter.

Det er jo autoriserede sundhedspersoner der fagligt bedømmer din situation som alvorlig, som jeg gør.

Fysioterapeuterne tør ikke behandle dig, udelukkende fordi de ikke har fået bekræftet, gennem en MR-scanning, om du har diskusprolapser eller skader i nakken. Ref din første tråd.

Fysioterpeuterne har netop fået indskærpet at de har pligt til at føre dokumenteret journal og ikke bare møde og afgangstidspunkt.

Men du har ikke svaret på hvad DU ønsker?

Hvis det er førtidspension skal du berede dig på, at du først nu er begyndt en lang vandring igennem et langt mørkt rør, hvor den lyse udgang findes derinde.

Derfor nævner jeg, at der er mennesker som imod deres vilje er tvunget i fleksjob ned til 900 sekunder om ugen.

Der en medborgere, der bliver tvunget i arbejdsprøvninger i en hospitalsseng, så syge og handicappede er de.

Det er hvad du skal forholde dig til. Ligeledes din advokat.


Så førtidspension er næsten umulig at få bevilget i dag, trods du er over 40 år.

Men der bliver ikke bevilget førtidspension uden et, skriver 1, såkaldt "ressourceforløb" fra 1 - 5 år i dit tilfælde. Fordi du er over 40 år.

Dem under 40 år kan gennemgå op til adskillige ressourceforløb ad 1 - 5 år ad gangen.

Betingelsen for et "ressourceforløb" er at der skal findes dokumentation for et "udviklingspotentiale" også i dit tilfælde.

Jeg er bevidst om, du søger svar på hvad der sker i fremtiden, men ingen kan svare dig præcis da det er kommunens vurderinger der fastsætter dette.

Hvad der står i brochure fra planteskolen har ingen betydning.

I kommunens formålsparagraf står nøjagtig det samme: at alle tiltag du bliver udsat for fremadrettet er målet at du skal tilknyttes arbejdslivet på 37 timer om ugen.

Det nævnes også for medborgere der har sclerose og har handicap.


Derfor råder jeg som jeg gør: kommunen er din modpart i en juridisk sag, hvor kun dokumentation og beviser er gældende.

Husk på, at hvis det er førtidspension du ønsker, så i allersidste ende er det kommunens "Pensionsteam" der skal afgøre hvad du skal bevilges.

Det foregår udelukkende ud fra hvad der skriftligt nævnes i din journal.

Kun din praktiserende læge har retten til at foreslå kommunen hvad der burde bevilges til dig.

Alle andre, lægekonsulent, speciallæger, hospitaler har ikke denne ret.

Rehabiliteringsteamt "indstiller" til kommunen hvad de mener, men de afgøre ikke.

Hvad siger din praktiserende læge om din situation?

Denne er en vigtig partner i din sociale sag.

Pas på med at omgivelserne ikke hælder mere til det psykiske og glemmer dine faktuelle fysiske skader.

Fordi, at det psykiske er svær at erklære "STATIONÆR" og der kan lægerne altid finde en forklaring om at der er "behandlingsmuligheder" så din sag trækkes ud.

Men i din sag ser jeg ikke at hverken læger, hospitaler, lægekonsulent eller andre kan erklære dig "STATIONÆR"

Håber du begynder at se hvor svært det er med at give svar på: hvad er det næste der sker?

Det kommer jo an på om du er udredt lægefagligt og at alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Men da du er under forrevalidering så tror kommunen at det ender med at du vender tilbage på fuldt tid= 37 timer om ugen.

Håber du kan se hvad jeg ønsker du skal tænke.

Hilsen Peter

Bilag.

http://www.avisen.dk/langtidssyge-sk...-g_342152.aspx

Sidst redigeret af phhmw; 02-09-2015 kl. 17:57.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-09-2015, 18:07   #5
jhagense
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 26
Styrke: 10
jhagense er ny på vejen
Hej igen
Fysioterapeuterne: Jeg har al dokumentation. Og i øvrigt al dokumentation fra læger, spec.læger, psykologer og egen læge. Herudover læge og psykolog fra REVA. Og nu også Aarhus kommunes dokumentation (mit sagsforløb).

Det sidste dokumentation (jan 2015) jeg ser fra min egen læge til kommunen (kommunens forespørgelse om mit helbred) skriver min læge under pkt. D: Vurdering af helbredsforholdenens betydning for sagen: (jeg har fjernet det meste men det slutter af med "Stor betydning. Jeg tvivler meget på at han bliver fuldt arbejdsdygtig......

HVad jeg ønsker ? Førtidspension !

Stationær; depression og angst bliver på et tidspunkt betragtet som stationær. Dette tidspunkt nærmer sig (2 år).

Men jeg kan godt se at det nok bliver meget langt op af bakke. Men frygter mest at det så i tilgift betyder, at det helbredsmæssigt går meget "ned af bakke"
jhagense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2015, 18:28   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
jhagense
Jeg tror desværre at der er et kæmpe problem i udtalelsen: "Stor betydning. Jeg tvivler meget på at han bliver fuldt arbejdsdygtig......"
De vil uden tvivl hæfte sig ved ordet tvivler.

Min psykiater formåede at skrive: "ligesom arbejdstiden sandsynligvis skal reduceres betragteligt".
Ordet sandsynligvis hæftede min jobkonsulent sig meget ved...

Så bare lige vær opmærksom på den detalje at ordet tvivler kan have stor betydning

Og så står der "fuldt arbejdsdygtig", det udelukker jo ikke muligheden for fleksjob på tja, 2 timer om ugen, hvis kommunen mener at du kan klare det
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2015, 18:30   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal ikke lade dig slå ud...

Kære jhagense

... men tænke juridisk uden følelser.

Godt med aktindsigt.

Hvad sker der efter forrevalidering, hvis du efter din mening er så medtaget at du ikke kan fuldføre arbejdsprøvningen?

Ja, så kræver kommunen bare en til... og en til.... og en til.... og en til ... indtil de har DOKUMENTATION for hvor mage timer dit helbred kan tillade dig at arbejde.

Læs: http://www.avisen.dk/kommune-om-17-a...ka_341393.aspx

Din praktiserende er veg!

Fordi dennes formulering griber kommunen med kyshånd.

Læs: http://www.k10.dk/showthread.php?t=30893

Ingen, hverken dig eller andre skal fortælle hvad en læge skal mene om de kliniske vurderinger en læge gør.

Men patienten skal kræve, at lægerne skriver det sammen som de fortæller deres patienter.

Ellers har det en konsekvens!

Hvis din praktiserende læge mener at du bør bevilges fleksjob eller førtidspension, så har han retten til uopfordret at meddele din kommune sin vurdering om hvad du bør bevilges.

Det sker gennem en LÆ 165:

http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf

"Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling"

Som kommunen skal inddrage i sin videre vurdering og ikke bare afvise.

Ja, det er hård kost at udsætte syge mennesker på.

Derfor er folketingsmedlemmer også begyndt at bruge ordet "ondskabsfuldt" om disse forløb om mange arbejdsprøvninger for særdeles syge mennesker.

Stol kun på dig selv og øv dig i at tænke juridisk, uden følelser.

Arbejdsskadestyrelsen lurepasser og afventer hvad kommunen kræver af undersøgelser. Det samme gør kommunen.

Har Arbejdsskadestyrelsen indtil nu krævet nogle besøg ved speciallæger for en såkaldt "Statuserklæring"?

Hilsen Peter

PS. Jeg kan oplyse til dig og din advokat, at hvis en borger i det gamle system, havde en god forsikrings- og pensionsordning med løbende udbetalinger, så gennemtvang kommunerne en førtidspension imod borgernes ønske.

Vupti, i løbet af få dage blev der bevilget førtidspension uden videre undersøgelser. Det var det billigste for kommunen.

Fordi, man kan jo altid forhale den korrekte genoptræning, så patienten vedbliver med at være dårlig og ikke berettiget til et fleksjob, som ønsket, men gennemtrumfe en førtidspension. Har været bisidder for denne hårdt ramte patient.

http://politiken.dk/indland/ECE75346...genoptraening/

Et bevis på, at uanset hvor vores rumpe vender, er det udelukkende kommunens økonomi der tæller.

Derfor: tænk juridisk

Sidst redigeret af phhmw; 02-09-2015 kl. 19:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension