K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2015, 21:48   #1
Rigaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rigaard er ny på vejen
søge om fleksjob?

Jeg er, af min sagsbehandler på jobcenteret, blevet rådet til at søge fleksjob.
Jeg aner bare ikke hvor jeg skal starte. har brug for at få det skåret ud i pap
Rigaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 21:53   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså du er ikke visiteret til fleksjob endnu?
I så fald er det din sagsbehandler der skal hjælpe dig med at søge
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2015, 22:37   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Rigaard, velkommen til

Mange her vil helt sikkert forsøge at hjælpe dig med dine spørgsmål, men før at det kan lade sig gøre, kunne du så komme med lidt flere informationer, eks.

Hvor er du i din afklaring i forhold til arbejdsevne?

har du været i nogen form for arbejdsprøvning? hvad viste din arbejdsprøvning mht. timetal, skånebehov mv.?

du skal naturligvis ikke give nogen personlige oplysninger her, men bare lidt mere om hvor du er i din afklaring , så bliver det nemmere at hjælpe dig.

det er en lang og besværlig process for de fleste at blive tilkendt fleksjob, det kræver meget dokumentation for at ens arbejdsevne er varigt og væsentligt nedsat. når denne dokumentation foreligger, skal din sag for rehabiliteringsteamet som kommer med en indstilling til hvad der videre skal ske, eks. fleksjob eller ressourceforløb eller pension, og det er så efterfølgende kommunen som afgør om de vil følge indstillingen.

vh og god aften
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 15:45   #4
Rigaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rigaard er ny på vejen
fleks og sygedagpenge

Hej
Er der nogen der ved om man skal være sygemeldt, altså på sygedagpenge, når man søger vil søge fleksjob. Jeg er uden job og er endnu ikke blevet bevilliget et fleksbevis
Rigaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 16:31   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har slået dine to tråde sammen til et...hvilket vil gøre det nemmere for folk og man ikke så nemt mister info om sagen...

Man kan ikke selv søge fleksjob mere....så jeg ved ikke lige hvad det er for en sagsbehandler du har....men det er åbenbart ikke en der kender til lovgivningen...eller også er det lang tid siden du har fået dette fortalt..

Læs her om det at man ikke kan søge fleksjob selv...https://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhed...-ankestyrelsen

Læs mere i vejledningen om fleksjob https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=158911

Når dette er sagt...

Hvis du så alligevel skriver en ansøgning om at du søger fleksjob....og aflevere denne på kommunen og får en kvittering på at du har afleveret den....

Ja så skal kommunen behandle ansøgningen....men de behandler den ud fra de papirer der allerede ligger i sagen...

Det vil sige at du ikke kan være sikker på at din sag vil komme for et rehabiliteringsteam....

Hvis de afslår at bevilge dig fleksjob...ja så kan du klage over afslaget....dette skal gøres inden for 28 dage efter afslaget...

Nej du skal ikke nødvendigvis være sygemeldt for at søge fleksjob...(hvilket man ikke kan mere)

Nu er det svært at sige noget om denne sag eftersom du ikke har givet mere information om sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 20:23   #6
Rigaard
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rigaard er ny på vejen
Min sagsbehandler i jobcentret siger at det er en sagsbehandler i sygedagpenge der skal hjælpe mig videre, men jeg er ikke sygemeldt så det forstår jeg ikke.
Kort fortalt har jeg været sendt ud af kommunen de sidste 20 år. Jeg har aldrig været i stand til at passe et job over længere tid. Jeg har meget nemt til at blive stresset og smerter over det meste af kroppen. Jeg har for mange år siden taget en uddannelse på revalidering og været på et revalideringssted for at blive afprøvet. Jeg blev gravid og flyttede kommune og så sluttede det. jeg har et utal af sygemeldinger bag mig. Min hverdag hænger ikke sammen for mig hvis jeg skal arbejde også. jeg tror at jeg ca vil kunne arbejde max 20 timer om ugen.
Rigaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 21:39   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvilken ydelse er du på nu??

Er du på kontanthjælp og ikke sygemeldt....så passer det ikke at det er en sagsbehandler der har med sygedagpenge at gøre som skal hjælpe dig videre...

Er du lægeligt udredt....har du en diagnose osv....hvis ikke...så bør du blive dette...da det er vigtigt i forhold til kommunen...specielt hvis du søger fleksjob..

Det kræver at man har en varig nedsat arbejdsevne for at blive bevilget fleksjob..

Nu ved vi herinde ikke hvad du har liggende af papirer i din sag...Men du kan gøre følgende...

Hvis du er på kontanthjælp....så skriv et stykke papir...hvor du skriver på at du gerne vil søge fleksjob...

Husk at få en dato på papiret...

Denne ansøgning skal du så aflevere på kommunen/jobcenteret og du skal få en kvittering på at du har afleveret den...

Denne ansøgning skal de så behandle ud fra de papirer der ligger i din sag....

Hvis de ikke mener at der er nok til at du kan blive bevilget fleksjob og du får et afslag....ja så kan du klage over dette afslag...

Hvis de mener at der er en mulighed...ja så skal din sag for et rehabiliteringsteam...som så vil indstille til om du skal have et fleksjob...eller ressourceforløb osv...

Inden man skal for det rehabteam....ja der skal der være lavet en rehabiliterings plan/skema..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 23:06   #8
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
timer

Hvis du kan arbejde fuldt ud 20 timer bliver du betegnet som selv forsørgende.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2015, 23:08   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
bruger2013
"Beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, lovede Folketinget i forbindelse med vedtagelsen af fleksjob- og førtidspensionsreformen, at det ikke ville blive sværere at få tilkendt fleksjob. Reformen skulle være med til at sikre, at personer med en nedsat arbejdsevne, men som stadig er i stand til at arbejde op til 25 timer ugentligt, også kan tilkendes fleksjob."

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2015, 08:14   #10
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
bruger2013
"Beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, lovede Folketinget i forbindelse med vedtagelsen af fleksjob- og førtidspensionsreformen, at det ikke ville blive sværere at få tilkendt fleksjob. Reformen skulle være med til at sikre, at personer med en nedsat arbejdsevne, men som stadig er i stand til at arbejde op til 25 timer ugentligt, også kan tilkendes fleksjob."

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/

Ok. Det var bare det min egen sagsbehandler fortalte mig. Men godt det forholder sig anderledes.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension