K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2015, 09:11   #11
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Tillykke. Dejligt med en afslutning så man ved hvor man står i fremtiden.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2015, 11:01   #12
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Stort tillykke og god vind fremover
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2015, 11:49   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tillykke
Krydser for, pensionen går glat gennem pensionsteamet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2015, 14:01   #14
Karina27
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
Karina27 er ny på vejen
tillykke med din afgørelse.

Jeg er indkaldt til rehab-team-møde i næste måned og er så forvirret over hvad udfaldet kan ende med.
hvor stor indflydelse har jeg selv på og med mine egne ønsker om fremtid?
Karina27 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2015, 15:14   #15
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Hej karina27.
Tak for det. Desværre ikke ret meget. Men ikke desto mindre er det vigtigt at være ærlig i dine udmeldelser. De spurgte meget til hvad jeg havde tænkt mig at bruge min tid til fremover. Ikke destomindre kunne de godt se at jeg havde komplekse problemer og derved ville have det svært på arbejdsmarkedet. Vh
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2015, 18:48   #16
TH4814
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
TH4814 er ny på vejen
Hej nielsensupp.
Først vil jeg lige undskylde det lange indslag, men jeg håber du og andre vil læse det alligevel, for min afgørelse kan være vigtig info, FOA og jeg selv vidste det ihvertfald ikke..

Efter en operation med et meget dårligt resultat, tre længer sygemeldinger, og en besked fra Lægen om, at jeg ikke mere ville kunne arbejde med det job jeg havde, ja så mistede jeg desværre mit arbejde. Og her sidder jeg med en Nerveskadet fod, kan og må ikke kører bil, pga. en hel del stærk medicin, bla. nervemedicin og morfin og har alligevel ondt det meste af døgnet, fordi de ikke kan smertedække mig.
I 2014 kom jeg 1 år på Ressourse forløb, selvom både praktiserende læge, Fys og lægen på SmerteCentret var enige om at det bedste for mig ville være Invalide/førtidspension, det skal lige siges at jeg lige var blevet 50 år.
Efter 1 år på Ressource forløb, skulle jeg jo så igen til møde med RehabTeamet, og denne gang har jeg en medarbejder med fra FOA, og vi var enige om at hun skulle fremlægge min sag, bagefter stillede de mig en hel del spørgsmål, som jeg ikke havde besvær med at svarer på. Og det sidste spørgsmål de stiller mig var, tror du ikke at det er en Pension vi skal satse på, hvor til at jeg svare Ja.
Efter et par timer bliver jeg ringet op af min sagsbehandler, og får den besked at jeg er blevet sat på yderlige 2 års Ressource forløb, der blev jeg rigtig ked af det og sur.
Og det korte af det lange er, at jeg sammen med FOA klagede over afgørelsen, og JUBII.. Jeg/vi VANDT OVER KOMMUNEN med den begrundelse at: hvis man har været i et ressource forløb og ikke selv ønsker et eller flere Ressource forløb til, og man er over 40 år, så kan kommunen ikke forlange det, men må så finde noget andet at tilbyde.
" afgørelsen ligger på FOA's hovedkontor, idet det er den første sag ang. Ressource forløb der er vundet"
Så nu er jeg noget spændt på hvad de siger og finder ud af her 3. Gang jeg skal til møde med RehabTeamet i September.
V.h. Th4814
TH4814 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2015, 17:28   #17
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Ja sikke en sagsfremstilling. Men mon ikke om du får din pension i denne omgang? Jeg mener, du skulle jo have haft den anden gang du var deroppe.

jeg krydser fingre for dig. Vh Ruben
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2015, 21:15   #18
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Ruben, tillykke med tilkendelsen af førtidspensionen, det er godt at høre at det stadig kan lade sig gøre. Hvis du har lyst til at fortælle lidt mere om hvorfor/hvordan du fik pension er jeg da bestemt nysgerrig☺

Jeg er selv blevet tilkendt 2 års ressourceforløb, selvom jeg ikke er i tvivl om at en pension er det eneste rigtige for mig. Men jeg er nu blevet nervøs for om de når de to år er gået vil forlænge mit ressourceforløb eller tvinge mig på et nyt på trods af at jeg er over 40 år...

TH4814, det lyder derfor rigtig spændende det du skriver med at du har fået medhold i at kommunen ikke kan forlænge/give nyt ressourceforløb når du ikke er interesseret. Kommer afgørelsen fra ankestyrelsen eller hvad? Kan du henvise til noget skrifteligt? Det bliver spændende at se hvad kommunen så vil gøre.

Kal
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension