K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2016, 18:35   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du må helst ikke lave flere tråde...

Kære tilu

Fordi så mister vi andre vigtige oplysninger i din sag.

Din oprindelige tråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=33184

I denne foreslås det dig, at du bare kan søge et job på nedsat tid.

Det gør du ikke da det er en fælde, foreslået af nogen som ikke varetager dine interesser.

En §56 aftale forudsætter du har en arbejdsgiver.

Et fleksjob kræver en dokumenteret arbejdsevne på xx antal timer

Men jeg har desværre ikke tid til at rådgive dig yderligere nu pga deadline på andre sager. Andre må træde til.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-01-2016 kl. 18:49.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 20:26   #12
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
Beklager...hvordan flytter jeg til den rigtige tråd og hvordan finder jeg den ...altså når der ikke bliver linket til den
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2016, 22:50   #13
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tilu Se meddelelser
Hjælp mig lige...
Jeg har lige haft en telefonisk samtale med min nye sagsbehandler. Fordi at jeg bedt om at de forholder sig til om jeg er berettiget til fleksjob. Hun prøver ihærdigt at tale mig fra at bede om fleksjob, men foreslår istedet at jeg måske kunne søge en § 56.

Jeg bliver færdig med min anden revalidering 1.3, har mulighed for at få et job der, men kan max klare at arbejde 21 timer / uge. Har tidl. søgt fleks ( 2013 i København) men fik afslag fordi alle muligheder ikke var udtømte. Sidenhen har jeg så været under revalidering på to forskellige arbejdspladser.

Er der nogle herinde der ved om det er muligt at anvende § 56 i den situation hvor jeg den vej rundt har et dagligt fravær på ca. 3 timer ??? eller skal jeg insistere på fleks ???
Så vidt jeg ved kan en par. 56 ikke bruges til fast deltidssugemelding.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 18:08   #14
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
nej det ved jeg godt. Jeg prøvede at få sagsbehandleren til at uddybe sin udtalelse om § 56, men hun vævede bare lidt rundt. Fik indtryk af at jeg med denne bevilling ville kunne få jobbet på et højere timetal end jeg egentlig kan præstere og så lægge fravær ind ad hoc. Nogen der har prøvet lignende ?
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 18:29   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er du medlem af en a-kasse? For så tænker jeg at du måske en tid kan få supplerende dagpenge, hvis du får en ansættelse på 21 timer mens du er dagpengeberettiget.

Du vil så skulle søge fuldtidsjobs mens du arbejde de 21 timer/ugen, og selvfølgelig tage et hvis du får et.

Når din dagpengeperiode udløber har du så måske fået banket så meget gæld af at du kan klare dig i et deltidsjob.

Bare en ide hvis du ikke orker gå igang med at blive afklaret til fleksjob. Som jeg ser det, er der stor risiko for, at du undervejs i afklaringen af fleksjob, vil skulle ud i arbejdsevneafklaring i andre typer jobs. Og så mister du det du har på hånden.

En arbejdsgiver vil nok hurtigt blive træt af at have en medarbejder ansat der er sygemeldt så meget som du tænker vil være nødvendig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2016, 20:41   #16
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
Jeg har meldt mig ud af a-kassen fordi at min dagpengeret ophørte, dette efter anbefaling fra DSA´s socialrådgiver.

Jeg kan ikke arbejde fuld tid...Har forsøgt at øge mine timer igennem de sidste 5 år...Har det bedst på ca 20 timer...

Og det er ikke fordi at jeg er arbejdssky, vil hellere end gerne klare mig selv - men kan ikke se hvordan det kan lade sig gøre.

arbejdsgiver skal selvfølgelig være med ind over en evt aftale - og kender jo udmærket godt min situation.
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 06:56   #17
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
problemet er kan du arbejde 20 timer på alm vilkår er du ikke berettet til fleks,

du skal regne med, søger du fleks, skal du i arbejdes prøvning min 1 gang nok nærner 2-3 gange, mange tager det mange år at blive fleksjobber men hvis du ikke magter arbejdet, er det jo ikke noget, at gøre ved det, så må du jo starte den kamp det er
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 22:09   #18
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg synes at der er flere problemer i forbindelse med at blive foreslået en paragraf 56 aftale som erstatning for flex.

1. som jeg forstår din situation så er du ikke ansat af nogen virksomhed for øjeblikket, det betyder at du skal skaffe en arbejdsgiver som vil accepterer at du har ekstremt mange sygedage.

2. reglen for at få tildelt paragraf 56 er at du skal have haft mindst 10 sygedage sidste år og forventes at have det igen i år, ved ikke om kommunen kan forbigå denne regel så du kan få en aftale i stand med det samme du starter hos arbejdsgiveren, men normalt skal virksomheden selv betale dit fulde fravær det første år.

3. som andre skriver så er aftalen ikke beregnet til at blive brugt som beskrevet, kan desværre ikke finde et link til hvor det står, men jeg har læst en del om aftalen i forbindelse med at jeg selv indgik en med min arbejdsgiver.
Ifølge det jeg læste i sin tid vil det være misbrug af paragraf 56 ordningen hvis man bruger den til dagligt at gå tidligere hjem, eller holde faste "fridage" i løbet af ugen eller noget i den stil, jeg har svært ved at forstå at kommunen ligefrem opfordrer dig til det.

4. jeg er overbevist om at paragraf 56 aftalen ikke er nær så god en løsning som flexjob.
Jeg har selv en paragraf 56 og er gået en smule ned i tid men er langt fra så langt nede i tid som jeg har behov for, men min chef afviser at lade mig få færre timer.
Jeg nægter selv at sige op, så jeg er for nyligt begyndt at holde paragraf 56 sygedage i ny og næ i forsøget på at få energi til at klare arbejdet, men det er langt fra nok.
Jeg aner ikke hvor mange timer jeg burde have for at kunne klare det, men hvis antallet ligger omkring 18-21 timer ugentlig er jeg overbevist om at jeg vil foretrække at enten gå efter flexjobbet eller deltidsjob uden tilskud frem for den løsning jeg har nu, da det er utroligt udmattende og dræner for energi at konstant have flere timer end jeg kan klare og føle dårlig samvittighed over at have så mange sygedage og alle tankerne om hvornår jeg bliver fyret.
Jeg er ikke det mindste i tvivl om at jeg ikke ville vælge paragraf 56 løsningen hvis jeg var i din situation, altså medmindre det er en deltidsstilling med paragraf 56 aftale.

Selv hvis du kan bruge aftalen til dagligt at gå tidligere hjem, så risikerer du at få ustyrligt mange fraværstimer på et år.
Prøv engang selv at regne ud hvor mange sygetimer du vil få hvis du går 3 timer tidligere hjem om dagen, forventer du at have 5 arbejdsdage om ugen, så giver det altså 15 timer ugentligt.
Hvis der er 47 arbejdsuger om året er det 705 timer svarende til ca. 19 uger af 37 arbejdstimer, i virkeligheden noget lavere pga. helligdage, så lad os bare sige 17-18 uger om året, det er stadigt rigtigt mange sygedage.
Du skal huske på at din arbejdsgiver skal betale din løn under sygdom, de får naturligvis et tilskud, men det koster dem stadigt penge hver gang du melder dig syg.

Tilføjelse:
Lige som jeg havde skrevet indlægget fandt jeg et link hvor det står http://www.ccf.dk/raadgivning/social...kronisk-sygdom
•Aftalen kan ikke bruges til at forkorte arbejdstiden fast hver uge.

Sidst redigeret af Nørd; 25-01-2016 kl. 22:15.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2016, 22:19   #19
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Sygefravær på § 56 tæller vel også med i beregningen af 22 uger på sygedagpenge man max kan have indenfor 9 måneder.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 11:04   #20
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Sygefravær på § 56 tæller vel også med i beregningen af 22 uger på sygedagpenge man max kan have indenfor 9 måneder.
Det gjorde det ikke hos mig. Det var først da de startede en sygedagpenge sag at taxametret startede.

Men som andre siger kan og må den ikke bruges til systematisk nedsættelse af arbejdstiden. Så det er en ommer for sagsbehandleren.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension