K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2013, 21:30   #1
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hvilke lægeerklæringer tynger egentlig mest.

Jeg har en veninde der går og venter på at der skal rejses førtidspensionssag op på hende ( 17ér søgt før nytår). Jeg har spurgt til hvad hun har af lægeerklæringer /attester i hendes sag, og det ved hun faktisk ikke - kun at hendes egen læge har lavet gode papirer for hende.

Hvilke lægepapirer tynger tungest i afgørelse om ftp ( altså efter lov før 2013). I min sag tilbage fra 2009 var det en meget uddybende attest fra speciallæge / overlæge som udløste pension for mig.

Hvilke papirer har I andre FTPér erfaring med fra jeres sager, som blev vægtet højest ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 21:36   #2
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Jeg er sikker på at det er erklæringer fra speciallæger....erklæringer fra egen praktiserende læge, har vist ikke den store betydning...


Det er min erfaring...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 21:56   #3
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Vil os mene det er speciallæge erklæringer der vægter mest.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2013, 23:58   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
egen læge tæller ingen steder, det udelukkende speciallæge erklæringer når vi snakker om pension
samt en vel dokummenteret arbejdsprøvning, med mindre det har væet udelukket af en
speciallæge.

en §17 er meget svær og få i gennem, da jobcenter og pensionteam ikke har godkendt den inden den ryger i et pensionsnævn.
ens sag skal virkelig være velbeskrevet, for at en sådan går i gennem
det er meget få sager, hvor der ikke mangler noget ovehovdet og en sagsbehandler ikke vil indstille via en §18
der mangler som regel et eller andet
men en §18 sag er nu heller ingen garanti for den bliver godkendt

Sidst redigeret af MTVRV1; 17-01-2013 kl. 00:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 00:13   #5
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
egen læge tæller ingen steder, det udelukkende speciallæge erklæringer når vi snakker om pension
samt en vel dokummenteret arbejdsprøvning, med mindre det har væet udelukket af en
speciallæge.

en §17 er meget svær og få i gennem, da jobcenter og pensionteam ikke har godkendt den inden den ryger i et pensionsnævn.
ens sag skal virkelig være velbeskrevet, for at en sådan går i gennem
det er meget få sager, hvor der ikke mangler noget ovehovdet og en sagsbehandler ikke vil indstille via en §18
der mangler som regel et eller andet
men en §18 sag er nu heller ingen garanti for den bliver godkendt
Sagsbehandleren opfordrede til at søge en 17ér før nytår med positiv indstilling fra hende, da hun ikke kunne nå at lave en 18 pga tid.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 00:23   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis det er på foreliggende grundlag, så har ens sagsbehandler ingen indflydelse på en §17 sag. den ryger direkte til et pensionsnævn som vurdere udfra de papir som ligger i sagen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 00:27   #7
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis det er på foreliggende grundlag, så har ens sagsbehandler ingen indflydelse på en §17 sag. den ryger direkte til et pensionsnævn som vurdere udfra de papir som ligger i sagen.
Bliver rigtig spændende om den går igennem....nu kender jeg kun sag lidt fra sidelinien, men det bekymrer mig at der ikke er specialægeerklæringer umiddelbart i sagen som understøtter det lave funktionsniveau ved arbejdsprøvningen.Selfølgelig er der diagnoser...men ansøger har ikke set udtalelser fra speciallægerne endnu.
Kigger de altid kun på den effektive arbejdstid, eller det samlede antal timer man har klaret ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 00:42   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Min pension gik igennem pga. udtalelse fra min egen læge, så det kan godt lade sig gøre

Han skrev at arbejdsprøvning var fuldstændig udelukket at min erhvervsevne var 0 og at han foreslog pension
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 08:50   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Min pension gik igennem pga. udtalelse fra min egen læge, så det kan godt lade sig gøre

Han skrev at arbejdsprøvning var fuldstændig udelukket at min erhvervsevne var 0 og at han foreslog pension
formoder der har været andre læger inde i din sag og som din læge så har lavet en status udfra.
og derudover må egen læge ikke skrive man skal have en bestemt ydelse
ikke engang lægekonsulenten i kommunen.

ellers må du uddyde det noget mere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2013, 09:52   #10
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
formoder der har været andre læger inde i din sag og som din læge så har lavet en status udfra.
Så en statusattest fra egen læge med opsummering af hvilke speciallæger der har undersøgt én og hvilke diagnoser m.v man har - kan godt tynge godt alligevel ?
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke aldersgrupper er mest formuende? halse Politik og Samfund 8 02-04-2012 14:52
lægeerklæringer? Den ulykkelige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-09-2011 23:54
Løgn og bedrag tynger ikke magtmennesker! buster Politik og Samfund 1 01-09-2011 10:00
Lægeerklæringer Ayaa Alt det andet 1 22-09-2010 12:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension