K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2009, 20:21   #1
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
ingen boligsikring som enlig mor,ikke for at brokke mig,mere....

hejsa alle i søde mennesker.

jeg er jo blevet enlig mor og er førtidspensionist.

jeg har efter vold fra min ægtemand besøgt kommunen der siger at jeg skal finde et sted at bo,nu har jeg så fundet en handicapbolig uden have og i et plan,så jeg ikke skal gå på trapper,ALLE har sagt til mig at jeg da kunne få boligsikring som enlig mor,så jeg gik på kommunen,men jeg kan få 0 kr.

jeg har nemlig for 10 år siden tegnet en danicapension,der nu lige har bevilliget mig et lille beløb hver månede,og så siger kommunen at jeg pga den pension ikke kan få boligsikring,jeg skriver ikke dette som et brokkeindlæg,mere at jeg ville høre om jeres andre erfaringer,jeg føler lidt at noget jeg har gået og betalt til og som nu kommer mig lidt til gavn,skal være skyld i at jeg ikke kan få en krone hjælp fra kommunen,har i andre også prøvet dette ??? FORTÆL FORTÆL gerne.


hilsen fra en der er glad for at jeg snart skal flytte.


pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2009, 21:00   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Pjuske jeg kender ikke til pension tegnet privat osv .. men jeg ved dog at hvis kommunen mener at du ikke er berettiget til boligsikring så skal de give dig skriftlig besked på det og med en ankevejledning ....

nu ved jeg ikke hvor meget du får fra pension (og trækkes der skat ) men du kunne jo prøve at gå på borger.dk og lave en beregning ved at du tager din pension og din førtidspension lægger det sammen sådan at det bliver din års indtægt og så skriver det på , (husk at skrive i beregneren at du er førtidspensionist efter nye regler ) der er også noget med at krydse af om det er handicap bolig om den er kommunalt anvist osv ...

Og så simpelthen beregn det der , og se hvad den kommer frem til , det vil ikke være første gang at en kommunen lige kom "til" at regne forkert ...

så tjek i beregner og ank at du ikke kan få boligsikring og indtil da så GLÆD dig over at det er lykkedes dig at få en bolig til dig og din datter , guderne skal vide at i fortjener det ... tillykke med den .....
  Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 18:21   #3
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Tak for dit svar Hejdien

jeg har været 2 gange på kommunen nu,så det er åbenbart rigtigt nok.

ja vi er utrolig glade begge to over at skal ha en dejlig handicapvenlig bolig,men men jeg syntes nu at jeg føler at jeg får en stegepande i hovedet,fordi jeg ikke kan få hjælp(vil ikke lyde negativ)


jeg er lidt træt af at høre ALLE sige til mig, alle enlige mødre kan få 3000 kr i boligsikring og folk kan ikke fatte at jeg ikke kan.

alle tror at det er en dans på roser at være enlig mor,har jeg ikke ret !

god påske og tak fordi du svarede mig,er vi de 2 eneste enlige mødre ?

pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 18:42   #4
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pjuske Se meddelelser
jeg er lidt træt af at høre ALLE sige til mig, alle enlige mødre kan få 3000 kr i boligsikring og folk kan ikke fatte at jeg ikke kan.
"ALLE"! Det må være nogen af ALLE dem der fejlagtigt tror at folk på overførselsindkomst får i hoved og røv. - Alle de misundelige fattesvage som vi har en fælles opgave med at få til at fatte, at sådan er virkeligheden ikke.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 18:48   #5
pjuske
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2008
Lokation: fyn Middelfart kommune
Indlæg: 134
Styrke: 16
pjuske er ny på vejen
Enig,jeg er snart meget træt af at skal forsvare at jeg ikke får en skid


Pjuske
pjuske er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2009, 19:42   #6
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Du kan gå ind på www.borger.dk her inde kan du lave en beregning på boligsikring. En sådan beregning bliver lavet ud fra hvor stor huset er hvor mange man bor der( har børne bopel hos dig ?, ellers for man ikke til dem) så har det noget med antal værelser og hvor meget af veligeholdelsen man skal stå for selv.
Håber dette kan hjælpe dig lidt

Sidst redigeret af Færselsuheld; 07-04-2009 kl. 19:45.
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har vi ingen klagemuligheder mere :S Tzari Alt det andet 9 03-09-2013 20:49
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Fejl hos lægekonsulenter er ikke en enlig svale Webmaster K10 Nyheder 0 18-08-2011 10:40
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension