K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-04-2018, 15:43   #1
Kattemor3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2018
Indlæg: 1
Styrke: 0
Kattemor3 er ny på vejen
rigtigt belyst

Hej.
Er ny her på K10, så lidt om mig;
Har de sidste 5-6 år haft flere længere varige sygemeldinger ( 3 -4 måneder) fra mit arbejde pga stress. Havde et vikariat som udløb den 1.4.17 og meldte mig ledig. Mister min stedsøn ved selvmord i Maj 17. Blev af A-kassen anbefalet af sygemelde mig, men mente godt jeg kunne klare det, men måtte i starten af September 17 , sygemelde mig i samråd med læge og A- kassen.
Nu er mine sygdagpenge udløbet pr 1.4.18 og jeg er overgået til ressourceforløb. Først havde jeg parthøring til den 14.3.18 og fik udsat mødet i jobcentret i en uge ( den21.3.18) da min sagsbehandler ikke var tilsted og dermed kunne vende sagen med mig. Desuden havde jeg bedt om at få tilsendt de oplysninger de havde på mig fra egen læge og psykolog. Her opdager jeg at lægeudtalelsen er fra 17.12.17 og lyder på en sygemelding på 8 -10 uger - dvs den var udløbet slut februar 18. Dette gør jeg indsigelser mod og mener ikke ikke at jobcentret har et oplyst grundlæg for at træffe deres beslutning. Dette bliver afvist. Da de mener at ud fra mine samtaler og psykolog udtalelsen at min sag er belyst.
Nu mit spørgsmål; må de det?
Har en oplevelse af at min sagsbehandler ikke er til for mig og oplyser mig om hvad der er af muligheder - fik at vide på et møde i Januar 18 at jeg skulle indstille mig på at komme på ressourceforløb på laveste sat, at beslutningen var truffet da.
Mvh
Kattemor3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2018, 18:16   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
At komme RUC forløb på lav sats, er det ikke noget der hedder at komme på den sats mam er berettet til er noget helt andet og nok også det samme, hvis du ikke er dagpenge beretter, og ikke i/kan arbejder er der jo kun kh og rc forløb og det er det samme beløb, så det du ville kunne få i kh kan du få der.

Om det er belyst nok, betyder ikke så meget det er det et rc forløb bruges til, ingen kommer vider på pension/fleks den rc forløb, når ens sygepenge ruger kommer man automatisk på rc.

Så er der mulighed for at få dem forlænget, men det sker sjællendt, hvis du syntes du burde være forlænget, kan du anke
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2018, 19:22   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Om det er belyst nok, betyder ikke så meget det er det et rc forløb bruges til...
Formålet med ressourceforløb er ikke at belyse sagen, men at udvikle personens ressourcer.
Skal der ikke udvikles ressourcer, er der tale om en komunal parkeringsplads.
Citat:
... ingen kommer vider på pension/fleks den rc forløb...
Det passer ikke... ressourceforløb er et tilbud som det er frivilligt at deltage i, og det skal have et klart formål for at man siger ja.
Personligt takkede jeg nej, og 30 dage senere blev jeg tilkendt pension... men det havde jo været behændigt hvis kommunen havde haft held til at stille mig på deres parkeringsplads.
Citat:
...når ens sygepenge ruger kommer man automatisk på rc.
Nej, det gør man ikke.
Det er en indiviuel vurdering om man har ressourcer der kan udvikles og om man dermed er kandidat til et forløb.
Desuden må man selv vurdere om det er noget man vil deltage i, og om det opfylder nogle krav til udvikling overhovedet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2018, 19:57   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Lægeerklæringer har ikke nødvendigvis indflydelse på længden af din periode på sygedagpenge. Det du skal se på er om du vil høre ind under en af forlængelsesmulighederne, og om du ville kunne få en lægeerklæring på det. Hvis det er tilfældet, burde de have indhentet en ny lægeerklæring i forhold til det.
Når sygedagpengene stoppes, har du mulighed for at klage over det indenfor en given frist.
På et ressourceforløb for man sygedagpengesats, indtil de vil udløbe, og derefter overgår man til den lavere sats svarende til kontanthjælp. De fleste havner ret hurtigt der, hvis de ikke allerede er der.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2018, 20:55   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
At komme RUC forløb på lav sats, er det ikke noget der hedder at komme på den sats mam er berettet til er noget helt andet og nok også det samme, hvis du ikke er dagpenge beretter, og ikke i/kan arbejder er der jo kun kh og rc forløb og det er det samme beløb, så det du ville kunne få i kh kan du få der.

når ens sygepenge ruger kommer man automatisk på rc.
Hvis man får ressourceforløb imens man er berettiget til sygedagpenge, svarer satsen til sygedagpengesatsen, indtil sygedagpengene udløber.
Herefter er satsen på niveau med højeste kh satser.
Så tror der med lav sats menes ift hvis satsen var på niveau med sygedagpenge.

(Hvis man som ledig fleksjobber kommer fra ledighedsydelse, den høje sats, vil ressourceforløbsydelsen i ressourceforløb svare til denne, hvis man får ressourceforløb)

Det man har krav på når sygedagpenge udløber, hvis man fortsat er syg ifølge sygedagpengeloven, er jobafklaringsforløb med ressourceforløbsydelse. Og der er der ingen "høje" satser
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2018, 21:01   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Bare lige så alle er med...

Når man er på sygedagpenge og de stopper og forudsat at man stadig er syg....så ryger man på et jobafklaringsforløb og ikke et ressourceforløb...

Det er rigtigt at ydelsen ligge på kontanthjælpsniveau...og efter om man er forsørger eller ej..

Håber at du har gjort dem opmærksomme på at de ikke har fuld dokumentation...skriftligt....så du senere kan bevise det...

Du har mulighed for at klage når og hvis og når dine sygedagpenge stopper og du evt overgår til jobafklaringsforløb...over at du ikke er blevet forlænget på sygedagpenge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2018, 00:02   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når man er på sygedagpenge og de stopper og forudsat at man stadig er syg....så ryger man på et jobafklaringsforløb og ikke et ressourceforløb...
Kommunen KAN dog vurdere at man er i målgruppen for ressourceforløb når sygedagpengene ophører.
Men jobafklaringsforløbet, ja, det er det man som minimum har krav på.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension