K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2018, 13:36   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Snoozz:
Fra Gisnes link:
"Hvis I har fælles forældremyndighed, kan I som forældre selv vælge, hvordan I vil opfylde forsørgelsespligten, når jeres barn skal konfirmeres.

Det betyder, at Statsforvaltningen ikke fastsætter konfirmations- eller beklædningsbidrag, hvis den anden forælder (samværsforælderen) opfylder sin forsørgelsespligt ved for eksempel at holde en fest for barnet i anledning af konfirmationen eller tager barnet med på en ferierejse i anledning af konfirmationen. Det er dog ikke nok at give barnet en stor konfirmationsgave.

Som forældre kan I selv aftale, at den ene skal betale konfirmationsbidrag. Derfor skal du kun ansøge Statsforvaltningen om fastsættelse af konfirmationsbidrag, hvis du vil sikre dig, at konfirmationsbidraget kan udbetales forskudsvist af Udbetaling Danmark."

"Hvis barnet ikke skal konfirmeres

Vi kan også fastsætte et særligt bidrag, selvom barnet ikke skal konfirmeres. Det kaldes et beklædningsbidrag. Det kan vi fastsætte på det tidspunkt, hvor barnet opnår konfirmationsalderen. Det, der er nævnt oven for om konfirmationsbidrag, gælder også for beklædningsbidrag. Dog skal et beklædningsbidrag altid betales umiddelbart efter Statsforvaltningens afgørelse.

For at du kan få fastsat beklædningsbidrag, er det derfor en forudsætning, at du har afholdt udgifter.

Du kan søge om fastsættelse af beklædningsbidrag fra og med dagen, hvor barnet fylder 13 år og frem til dagen, hvor barnet fylder 15 år."
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 16:35   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Hvis jeg husker ret, har han ingen kontakt til barnet og derfor forsøger pligt ved at skulle betale børnepenge og div. Bidrag
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2018, 20:50   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal indsende dokumentation, hvis du vil slippe.

Hvis mor har fuld forældremyndighed, kan du kun slippe hvis du kan indsende dokumentation på at du har indbetalt på en opsparingskonto der dækker det.

Hvis der er delt forældremyndighed, skal du indsende dokumentation på at der er det, samt dokumentation på at du har indbetalt til en opsparingskonto til formålet eller at du har valgt selv at holde en fest for barnet, eller fejrer det ved at give hende en rejse for at fejre hende f.eks.

Der kan udbetales selv om man blot vælger at fejre indtrædelsen i de voksnes rækker - nonfirmation - og ikke en konfirmation.

Kan du ikke dokumentere det, bliver du sat til at betale, og betaler du ikke, udlægger de beløbet til mor, og kræver det så ind hos dig.

Hvad siger barnet selv ?

Hvis du som jjsonn nævner ikke har samvær, er det bare at betale og ønske pigen en god dag.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 08:25   #14
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Så sammenfattet... ja nu er mit første "raseri" overstået.

- så kommer jeg ikke udenom at betale 3600 kr?

Jeg kan bare huske at da min datter blev døbt var vores udgifter stort set kun leje af et festlokale, og dåsebajere fra tyskland (og vi bad folk om at tage en lille "ret" med selv) fx 5 frikadeller eller lign, og så blev der et mega ta-selv-bord.

Det nu heller ikke beløbet jeg er så sur over. 3600 kr. Det er dels at hun vil ha dem "i 11. time" når jeg har spurgt i flere år om vi ikke burde spare op til netop det.

Og dels at hun går i statsamtet med sit krav. Hun kunne for helvede jo bare ha ringet til mig og sagt "hey nu det snart, så vi skal bruge nogle penge, hvad gør vi?

Skal snakke med hende i eftermiddag....

Vil i al fald se hvad jeg får for pengene. Hvis jeg skal gi 3600 kr til konfirmation, så skal hun vel også?

Så vil forslå vi ser på brude.... nej konfirmationskjoler sammen til ca 7000 kr.

For jeg er ikke inviteret med til den efterfølgende fest, og jeg vil sgu ikke betale for at hendes venner og familie fester...

Der er tale om en kvinde jeg hverken har været kæreste med eller nogen anden relation udover at vi har et barn sammen i 7 år.

På mig virker det som om at hun kender det kommunale system "på rygraden" og dermed har tænkt sig at søge om alle de penge man overhovedet kan...

Også selvom hun udemærket ved at jeg er ramt af kræft, og sandsynligvis dør af det... !

Synes selv det er temmeligt usmageligt, men så blir det jo et etisk/moralsk spørgsmål...
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 09:16   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg holdt konfirmation sidste år for sønnike, og selvom det ikke var noget voldsomt, løb det op i ca 15.000 med konfirmationstøj, andendagstøj, fest osv.

Men du er jo velkommen til selv at holde en fest eller fejre det for datteren, når der er delt forældremyndighed.

Den dag er det barnets fest, og man har vidst det i 14-15 år.

Det er noget der fylder meget i et ungt menneskes liv, og en vigtig dag - den første hvor de er helt i centrum.

Det har intet at gøre med at man blot kræver ind..

Når man har et barn, er det et stort ansvar. Der er det daglige, de skal have sund og varieret kost, der skal støttes op om lektier, de skal have opbakning til fritidsaktiviteter osv. Økonomien er blot en lille del af det der skal til at gøre et barn flyveklart.

Det her er ikke støtte til mor, men støtte til dit barn. Det kan aldrig blive usmageligt at støtte sit barn.

Hvis du ikke har været kæreste med mor, er du så sikker på at der er delt forældremyndighed ? I gamle dage, var det blot et afkrydsningsfelt i forbindelse med fødslen, hvis man ikke var gift. Der fik man ikke automatisk delt forældremyndighed, medmindre mor krydsede det af. Det kan du ringe ind og få oplyst.
Men hvis du aldrig har skullet skrive under i forbindelse med skolen eller pas, tænker jeg at der er en sandsynlighed for at den ikke er delt, da det kræver underskrift fra begge.

Hvorfor er du ikke inviteret med ? Har i ellers haft et tæt og godt samarbejde ?

Hvordan har du betalt børnepenge. Har du betalt dem direkte, for ja, så er det mærkeligt at hun ikke blot har bedt dig om at overføre konfirmationsbidraget direkte også.
Hvis du ikke har, og hun har måttet bede om at få dem udlagt via udbetaling danmark, så er det nok derfor hun også har krydset af at konfirmationsbidraget skal gå samme vej.

Hvad tænker du selv er det bedste du kan gøre for din datter ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 09:17   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Måske skal du ikke tænke så meget over hvad hendes venner og familie får for pengene.
Tænk derimod over om din datter ikke ville få en ret trist konfirmation, hvis hun sidder i en kjole til 7000 kr, mens gæsterne sidder på gulvet i stuen, uden mad, uden et bord med bordpynt og kort.
Det er jo din datters dag.

Og hvad nu hvis det er søgt gennem statsforvaltningen, for netop at undgå diskussioner om hvad pengene præcist går til? Og så udbetaling dk kan lægge pengene ud, hvis det går i hårdknude?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 09:31   #17
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
En andel på 3600kr er langt under halvdelen af hvad selv en lille konfirmation i eget hjem koster.

MAd, drikkevarer, pynt, kjole, sko, frisør, andendagstøj, andendags aktiviteter, blomster mm mm

Vi holdt det i et forsamlinghus sammen med min datter og hendes kusine der skulle konfirmeres samme dag så vi sparede faktisk penge på den måde og ingen af os havde plads til min og min søsters familie, min mands familie og min svogers familie, så at holde det ude var eneste mulighed, men så var vi også 2 familier til at betale - alligevel kom vi af med ca. 15.000kr for vores andel incl kjole mm


Betal dog og skab ikke splid i familien for din datters skyld. Du har ikke krav på at vide hvad pengene går til og kan kun undgå hvis du selv holder din egen fest for hende
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 10:32   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Skal snakke med hende i eftermiddag....

Vil i al fald se hvad jeg får for pengene. Hvis jeg skal gi 3600 kr til konfirmation, så skal hun vel også?

Så vil forslå vi ser på brude.... nej konfirmationskjoler sammen til ca 7000 kr.

For jeg er ikke inviteret med til den efterfølgende fest, og jeg vil sgu ikke betale for at hendes venner og familie fester...
Du må meget have mig undskyldt, men jeg synes du udviser en rigtig grim opførsel.
Og du vil kræve ting du slet ikke har ret til.

Medmindre du reelt har fælles forældremyndighed (her kender jeg ikke loven på området), så har du ingen ret til, at få indflydelse på hvordan pengene bruges.
Hvis din datter vil holde sin konfirmation på et slot (overdrivelse fremmer forståelsen) og så nøjes med en genbrugs-konfirmationskjole, så har de lov til det.

Og du er ikke selvanskreven til, at deltage i festlighederne.

Når du betaler børnepenge beder du vel heller ikke om, at komme med ud og se hvilke madvarer din datters mor kommer i indkøbsvognen. Eller?

Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Der er tale om en kvinde jeg hverken har været kæreste med eller nogen anden relation udover at vi har et barn sammen i 7 år.
Hvis i kun har haft et barn sammen i 7 år, så kan dette barn vel ikke være nået konfirmationsalderen?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 12:00   #19
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Ok nogen læser vist biblen som fanden gør!

Jeg mente at hun har kun været alene med barnet i 7 år nu, (vi var sammen i 6 år med barn, dermed er hun i konfirmationsalderen!)

Men igen jeg anfægter ikke beløbet 3600 kr det er sikkert fair nok, for en konfirmation (som er 7000 kr med hendes andel)

Men jeg anfægter at:

Hun pludselig er blevet så religiøs (hverken hende selv eller hendes søskende er konfirmeret), og den kirke hun påstår det skal ske i, er ikke den hun blev døbt i (på min foranledning).

Det "lugter" bare "råddent" af at hun bare malker penge...!

Naturligvis skal min datter have en festlig dag.

Men ikke på bekostning af at moren bedrager sig til det.

Altså jeg anfægter om der overhovedet skal ske en konfirmation, eller om de bare vil holde en stor fest for mine penge.
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2018, 12:10   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu skal folk lige huske vores regler herinde...drop fordømmelsen...har du intet positivt...så undlad at svare...det er ret nemt

@Snoozz....tror det bedste du kan gøre...der er at helt undlade at tænke på eksen...hvad hun får...hvad hun tænker...hvad hun gør osv osv...

Nøjes med at udelukkende tænke på din datter...og hvordan hun har det og får det fremover...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension