K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2013, 22:10   #1
mikelzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
mikelzen er ny på vejen
Question søge om fleks?

Hej. Jeg kan pga stærke smerter ikke arbejde fuld tid og som jeg ser det har jeg så to muligheder? fleksjob eller førtidspension? Men jeg har i efteråret 2012 været i arbejdsprøvning. Kunne dog ikke holde til det og blev sygemeldt på stedet og fik ydermere en løftet pegefinger fra lægen om at passe bedre på mig selv.Har så ventet på at komme i ny arbejdsprøvning, bare med noget mindre fysisk, men intet skete indtil 11. februar hvor jeg blev sendt på afklaringsforløb, men alt de gjorde hver dag var at søge jobs, så jeg fik overtalt kursusleder og sagsbehandler til at jeg ikke passede ind der, men istedet skulle i arbejdsprøvning. vil så gerne vide nu om jeg bare skal lade vente indtil kommunen selv kommer med en afgørelse på min situation- altså til de mener jeg har været gennem nok arbejdsprøvninger eller vil det være en fordel at direkte søge om fleksjob for at sætte skub i tingene? synes bare det går såååå langsooooomtgode råd?

mvh den fortvivlede
mikelzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 08:27   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er der mange ting der spiller ind før du kan søge fleks job, du skal være afklaret, så en arbejdsprøvning er vigtig.

Du skal også være stationær, det vil sige at dels skal du være aprøvet inden for alle ting, du skal også have dine læge papir i orden, det er ikke nok, at have ondt.
Alle ting der kan hjælpe via medicin og træning.

Så alså skla der stå i dine papir du er udret og stationær og at der ikke er flere muligheder for at få dig i alm arbejde.

Så som du nok kan høre er der mange ting der spiller ind og disse ting skal være overstået inden for det første år, ellers risikerer du, at ende på kh.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 11:15   #3
mikelzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
mikelzen er ny på vejen
allerede på kontanthjælp

Okay. Jeg har fået kontanthjælp i over et år allerede. Hvordan finder jeg ud af om de mener min tilstand er stationær? Ved ikke hvordan de vurderer dét, men mine smerter er blevet værre med tiden. Har været sygemeldt siden 09'.
mikelzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 11:26   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Din tilstand vurders af læge og speciallæge, som så skal dokumenterer om din tilstand er stationær...

Din egen læge vægter ikke ikke tungt i disse sager, men det gør speciallægerne derimod....

Som noget nyt, behøver behandlings mulighederne ikke at være udtømte når man søger fleks.

Men de skal være udtømte når man øger førtidspension.

Det er også speciallæger der vurderer om behandlings mulighederne er udtømte....

Hvis du søger fleks eller førtidspension, vil kommunen sende dig fra Herodes til Pilatus for at indhente information, med mindre du i forvejen har et udgangspunkt de så kan arbejde (og indhente flere informationer) udfra....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 13:07   #5
mikelzen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2013
Indlæg: 11
Styrke: 12
mikelzen er ny på vejen
okay, så må lægen kunne se hvorvidt der står min situation er stationær. Jeg har spurgt både min forrige læge og nuværende læge om de ikke godt vil sende mig videre til endnu en speciallæge, men det vil de ikke, da de mener man ikke vil komme videre. problemet er bare jeg ikke har en diagnose endnu på trods af jeg er færdig og har været igennem en hel masse læger, speciallæger, kiropraktorer, fysiouterapeuter, genoptræningsforlløb... så hvis der ikke står nogle steder hvorvidt min tilstand er stationær eller ej, hvordan kommer jeg så videre?

jeg har kun en diagnose fra smrtecenteret "kronisk kompleks non malign smertetilstand, men det er som om kommunen ikke rigtig vil godtage den diagnose
mikelzen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge fleks på denne måde ? MortenH Spørgsmål ang fleksjob 40 02-05-2017 20:22
kan jeg søge fleks? dyring Spørgsmål ang fleksjob 9 16-04-2013 01:47
Skal til at søge fleks job Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 24 23-11-2011 10:03
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Kan jeg med rimelighed søge fleks? Fairnok Spørgsmål ang fleksjob 3 13-01-2007 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension