K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2009, 15:35   #11
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
Altså som jeg har forstået det, er det rigtigt at man fortsætter på kontanthjælp, hvis man er på dette, når man tilkendes fleks - MEDMINDRE det er gjort ulovligt af kommunen!!

I brevet fra ankestyrelsen giver de kommunen medhold i jeg ikke var berettiget til sygedagpene fra november 08, MEN de burde i stedet have tilkendt mig et fleksjob med tilhørende ledighedsydelse. Derfor når/hvis de tilkender mig fleksjob, så bliver det med tilbagevirkende kraft fra dengang de ulovlig/uretmæssigt sendte mig på nul & nix ydelse (kontanthjælp ).

Dvs. at de ikke kan gå ind og sige jeg tilkendes fleks f.eks. pr. 1/8 09 .. næh nej, så gælder det fra den dato de BURDE have givet mig det
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2009, 15:36   #12
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
For øvrigt; tak for jeres svar ang. fagforening og a-kasse. Det er vist klogest at beholde det hele indtil videre og så melde a-kassan af når/hvis jeg får fleks
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 10:11   #13
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Jeps

man skal aldrig melde sig ud af A-kassen før man står med parpierne på man er tilkendt enten fleksjob eller FP.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 11:12   #14
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
hejsa

jeg er selv lige blevet visiteret til fleksjob pr den 16 juni.
jeg mistede mine sygedagpenge den 1 april og da vi på forhånd vidste at vi ikke ku få kontanthjlælp pga af for høj formue og konens indtægt valgte vi ikke at søge kontanthjælp.
da jeg ikke havde nogle former for indtægt da jeg blev visiteret til fleks er jeg idag på det der hedder særlig ydelse som svarer til kontant-hjælp.
vi har haft fagforeningen med os hele vejen og de har hjulpet alt hvad de kan og har gjort en godt stk arbejde og endda gjort mere end de reelt skal gøre.
jeg ville da helst ha været på ledighedsydelse, men det er ikke en mulighed så den særlige ydelse er da i det mindste bedre end ingenting
__________________
velkommen til velfærds-samfundet danmark
buster larsen havde ret
LORTELAND
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 11:42   #15
Kayel
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
Kayel er ny på vejen
Nu vil jeg lige sige...
det kommer helt og holdent an på hvilken fagforening du er medlem af...

dem man kan bruge:
HK, 3F, FOA, Metal osv (LO)

dem man ikke skal regne med:
Det Faglige Hus, Krifa, og alle de andre billige foreninger.

for det første har f.eks. det faglige hus ingen faste faglige ansatte, og trækker på overenskomster fra de store. og ansætter jurister til at køre deres sager (men KUN hvis det kan betale sig)

HK, Metal og 3F kører dem uanset, men selvfølgelig ikke hvis det er en tabt sag fra start.

håber det hjalp lidt!

ps. og nej... det er ikke for at reklamere, men er selv i jobprøvning hos en fagforening... og kan der høre alle historierne som tidligere medlemmer kommer med når tingene går galt hos de billige a-kasser/fagforeninger!
Kayel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 17:22   #16
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kayel Se meddelelser
Nu vil jeg lige sige...
det kommer helt og holdent an på hvilken fagforening du er medlem af...

dem man kan bruge:
HK, 3F, FOA, Metal osv (LO)

dem man ikke skal regne med:
Det Faglige Hus, Krifa, og alle de andre billige foreninger.

for det første har f.eks. det faglige hus ingen faste faglige ansatte, og trækker på overenskomster fra de store. og ansætter jurister til at køre deres sager (men KUN hvis det kan betale sig)

HK, Metal og 3F kører dem uanset, men selvfølgelig ikke hvis det er en tabt sag fra start.

håber det hjalp lidt!

ps. og nej... det er ikke for at reklamere, men er selv i jobprøvning hos en fagforening... og kan der høre alle historierne som tidligere medlemmer kommer med når tingene går galt hos de billige a-kasser/fagforeninger!
nu har jeg så det faglige hus og de har altså været yderst proff i min sag og de har gjort alt hvad de kunne for mig, samtiddig ka jeg oplyse at det faglige hus har deres egne jurister fastansat.
vil osse lige fortælle at jeg er tidligere 3f medlem, men meldte mig ud da de ikke ville påtage at hjælpe mig i en sag vedr for lav løn og dårlige arbejdsforhold.
så det er altså ikke altid de store/dyre er bedre end de små/billige
__________________
velkommen til velfærds-samfundet danmark
buster larsen havde ret
LORTELAND
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 19:54   #17
magna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
magna er ny på vejen
Lige et lille pip mere om de små og billige.
Har været i HK , men endt ved Krifa og har her fået en utrolig god behandling.
De har sendt faglig ass. med ved møder hos kommunen og hjulpet mig over for PFA, så herfra kun ros til dem.
magna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 22:56   #18
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lund Se meddelelser
Altså som jeg har forstået det, er det rigtigt at man fortsætter på kontanthjælp, hvis man er på dette, når man tilkendes fleks - MEDMINDRE det er gjort ulovligt af kommunen!!

I brevet fra ankestyrelsen giver de kommunen medhold i jeg ikke var berettiget til sygedagpene fra november 08, MEN de burde i stedet have tilkendt mig et fleksjob med tilhørende ledighedsydelse. Derfor når/hvis de tilkender mig fleksjob, så bliver det med tilbagevirkende kraft fra dengang de ulovlig/uretmæssigt sendte mig på nul & nix ydelse (kontanthjælp ).

Dvs. at de ikke kan gå ind og sige jeg tilkendes fleks f.eks. pr. 1/8 09 .. næh nej, så gælder det fra den dato de BURDE have givet mig det
Nemmerlig, du skal have fleksydelse med tilbagevirkende kraft fra november 08. Som jeg tidligere skrev er der stor forskel på beløbene, så det er bare at klage hvis kommunen ikke vil give dig fleksydelse.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2009, 23:58   #19
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kayel Se meddelelser
Nu vil jeg lige sige...
det kommer helt og holdent an på hvilken fagforening du er medlem af...

dem man kan bruge:
HK, 3F, FOA, Metal osv (LO)

dem man ikke skal regne med:
Det Faglige Hus, Krifa, og alle de andre billige foreninger.

for det første har f.eks. det faglige hus ingen faste faglige ansatte, og trækker på overenskomster fra de store. og ansætter jurister til at køre deres sager (men KUN hvis det kan betale sig)

HK, Metal og 3F kører dem uanset, men selvfølgelig ikke hvis det er en tabt sag fra start.

håber det hjalp lidt!

ps. og nej... det er ikke for at reklamere, men er selv i jobprøvning hos en fagforening... og kan der høre alle historierne som tidligere medlemmer kommer med når tingene går galt hos de billige a-kasser/fagforeninger!

jeg har også altid næsten, på nær en periode som selvstændig i ase.. været medlem hos krifa. og har fået god og brugbar hjælp.
jeg er vidende om at 3F, har forsøgt at fortælle deres medlemmer at man heller ikke fik ligeså meget i dagpenge hos krifa som hos dem..
jeg har arbejdet hos postdanmark, som er meget 3F påvirket. og som endda har hæftet negativ opslag op på posthusene omkring krifa... så 3 f giver jeg ikke meget for.
fordi jeg opfatter ovenstående som at lyve.. og jeg hader løgn..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2009, 02:09   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af hr.luko Se meddelelser
Nemmerlig, du skal have fleksydelse med tilbagevirkende kraft fra november 08. Som jeg tidligere skrev er der stor forskel på beløbene, så det er bare at klage hvis kommunen ikke vil give dig fleksydelse.
hr. Luko....

Bare for at undgå evt. misforståelser, så er det ledighedsydelse, og ikke fleksydelse.

Fleksydelse svarer til efterløn.

Ledighedsydelse svarer til a-kasse/understøttelse/dagpenge - blot får man ikke så mange penge som raske ledige.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan det betale sig at beholde mig, hvis... Mama Spørgsmål ang fleksjob 10 12-11-2012 17:47
Udlændinge kan beholde pensionen Ninja Politik og Samfund 23 16-12-2009 21:47
fagforening JWI Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 05-10-2009 16:17
Fagforening... Kjersti Dit og Dat 6 23-07-2008 15:29
Kørestolsbruger kan beholde sit arbejde curls Politik og Samfund 0 17-01-2008 19:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension