K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2011, 09:27   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Bliver lidt nervøs nu....

Jeg kan blive helt nervøs nu...
Jeg har en ryglidelse, der ifølge læger bør udløse muligheden for fleksjob, ligesom min arbejdsprøvning viste 18 timer. Dog har kommunen valgt at stoppe mine sygedagpenge, og jeg har fået beskeden, at jeg burde kunne arbejde 37 timer - dog intet om hvordan, hvornår, hvor og hvorfor... Derfor er min sag (STADIG!!!) ved BAN... Jeg havde dog en konsulent ved HK, der mente, at jeg fint kunne tage en stilling på det sted jeg var i arbejdsprøvning, denne stilling var på 20 timer, jeg kunne så blot få skrevet ind i mine papirer, at jeg var nødsaget til at tage denne stilling for at kunne forsørge mig selv delvist i den periode, hvor jeg venter på BAN...Som sagt så gjort, dette også fordi min kæreste er på dagpenge, og jeg slet ikke kunne overskue ikke at have en krone i ventetiden, da vi sidder i eget hus - ganske lille, men godt til os! Det har så lykkedes mig med nød og næppe og en paragraf 56 at have dette arbejde i det sidste lidt over halve år, dette også fordi jeg nu, i modsætning til under arbejdsprøvning har fri om onsdagen, hvilket giver mig en hviledag, der gør det lidt lettere. Jeg bliver bare pludselig så bekymret for, om jeg, selv hvis BAN giver mig medhold, bliver tvunget til at leve for løn sv.t. 20 timer resten af mit liv... kender I reglerne?

Altså min HK konsulent, som nu desværre er på orlov frem til sep. har selv været sagsbehandler på et jobcenter, og må kende reglerne, men jeg ved snart ikke. Er meget bange, især fordi det nok er ved at være op over, at BAN ser på min sag.

Skal siges, at jeg desuden siden - altså her i starten af vinteren yderligere har fået konstateret slidgigt i ryggen, og her sendt disse ting til BAN, men betyder det mon så automatisk, at min sag bliver hjemvist til kommunen, da der er kommet nye væsentlige oplysninger?
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 09:53   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ved desværre ikke helt hvordan du står.

Men BAn burde medtage dine nye oplysninger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 11:21   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvis du kan dokumentere at du arbejder på nedsat tid pga helbreddet (og det kan du jo i rigt mål ) så burde det ikke være noget problem, i loven om deltidsfleks står der at hvis man arbejder deltid pga helbreddet så skal man tilbydes fuldtids fleks (altså løn for 37 timer )

Det er kun hvis du har valgt at arbejde deltid pga feks børn eller andet at du ikke kan få tilbud om fuld fleks
  Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 16:12   #4
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
http://fleksjob.denmarkonline.dk/vig...tid-200812sat1
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Meget nervøs linus Alt det andet 7 15-07-2013 18:09
nervøs Sutsko Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 12-10-2012 17:08
Nervøs (bange) KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 7 09-02-2012 19:43
Nervøs og lidt småforvirret JulieMie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 11-12-2010 23:45
Jeg er SÅ nervøs.... Mette1107 Jeg er kommet i praktik. 6 07-05-2009 12:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension