K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2006, 16:23   #1
Bitten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Lokation: guldborgsund
Alder: 65
Indlæg: 21
Styrke: 18
Bitten er ny på vejen
Hvor længe kan man være på ledighedsydelse??

Hej...
Ville lige høre, om man kan resikere at komme på kontanthjælp, når
man er på ledighsydelse og har været det længe ?
Er stadig under visitation til fleksjob! (på lønsedlen)og blev ellers visiteret til det d.8/8-2004 !
Er det til at forstå :|
Bitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2006, 09:51   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Hvor længe kan man være på ledighedsydelse??

Hvis du allerede nu får ledighedsydelse bliver den ikke taget fra dig - du kan altså i princippet få ledighedsydelse i det uendelige, så længe du er under 60 år! Efter det fyldte 60. år kan du max modtage ledighedsydelse i et halvt år.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2006, 09:57   #3
Bitten
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Lokation: guldborgsund
Alder: 65
Indlæg: 21
Styrke: 18
Bitten er ny på vejen
RE: Hvor længe kan man være på ledighedsydelse??

Hej .....
Tak for oplysningen, man læser jo så meget !!!
Bitten
Bitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2006, 23:34   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Hvor længe kan man være på ledighedsydelse??

Hej Moster12!1

Det er et meget farligt svar du kommer med det, for det er ikke rigtigt. det at man er berettiget til fleksjob herunder ledighedsydelse, er ikke ensbetydende med, at man er berettiget til det, til man overgår til enten folkepension eller fleksydelse (efterløn). Når man har modtaget ledighedsydelse i 18 mdr. skal man rådighedvurderes i forhold til, om man fortsat står til rådighed for et fleksjob. I denne rådighedsvurdering er der mange ting der spiller ind.

Det kan fra kommunens side vurderes, at man ikke står til rådighed og man ikke længere er berettiget til ledighedsydelse - det er så i yderste sjældne tilfælde det sker - men det kan ske.

Ihvertfald, skal man rådighedsvurderes, og det er efter denne vurdering at man finder frem til, om man fortsat er berettiget til ledighedsydelse.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2006, 13:47   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvor længe kan man være på ledighedsydelse??

Hej Pia
hvordan foregår en revurdering nu efter de nye regler ? Jeg har fået brev om at min sag skal sendes til revurdering på et af de nye jobcentre.
Hvis du vil fortælle om det vil jeg være taknemmelig
det er første gang jeg skal revurderes.Du skriver at der er mange ting der spiller ind og hvis du har tid så ville jeg gerne have flere oplysninger om det.

der står at forvaltningen har gennemgået de sager hvor borgeren er bevilget fleksjob, men ikke er kommet i job, efter denne gennemgang er det blevet besluttet at deres sag skal sendes til revurdering.
Sagen er derfor sendt til et jobcenter.

Hvad betyder det ? Jeg har ledt efter job og ikke fået noget endnu....

jeg er blevet helt nervøs



Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2006, 01:32   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Hvor længe kan man være på ledighedsydelse??

Hej Stella...

Ja jeg er jo ikke pia

Men så vidt jeg har forstået så er der ikke lavet om på måden man revudere på , men det er blot det at man skal revuderes hurtigere end før i tiden (efter 12 månder)

Det er jo meget forskelligt fra kommune til kommune hvordan de revudere her i kommunen sender de et brev ud hvor du skal sætte nogle krydser og vupti så er du revuderet :|:@

Men som jeg har forstået det så er en revudering en evt praktik eller arbejdsprøve , nogle samtaler og en plan for evt videre fremtid, hovdesaligt for at fastslå om det er pension du skal have istedet for ..

Men vi vil selvfølgelig meget gerne høre om din revudering når tiden kommer

Men jeg tror nu ikke at det er noget farligt noget, men har du prøvet at spørge LAFS om de har nogle sager om revudering efter den nye lov ??
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2006, 13:00   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Hvor længe kan man være på ledighedsydelse??

jow jeg vil spørge dem...men jeg vil også ringe og spørge min jobkonsulent
jeg er visiteret til fleksjob for et år siden i september 05...måske er det den nye lov der gælder nu....det er nok det ? Jeg skal lige undersøge de nye regler ... jeg vil da godt lige sige at jeg er da glad for at der kommer en kontakt nu da jeg intet har hørt i det år fra min Jobkonsulent...men bliver nervøs når de bruger det ord revurderes.....jeg ville hellere bare have et rigtigt fleksjob...jeg har jo været igennem afklaring og det hele en gang.
Det må være dejligt for dig at du har fået et fleksjob nu B)
Går det godt med det ?
Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på ledighedsydelse hvor længe molly_molly Spørgsmål ang fleksjob 20 12-03-2014 09:33
Hvor længe, kan man modtage ledighedsydelse? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 5 14-05-2012 18:58
Hvor længe kan Arb Sk styrelsen være om privat forsikrings sag? Indiansummer Alt det andet 1 14-06-2011 19:12
Hvor længe kan man være nr. 1 i køen på JC. Enteneller Alt det andet 6 14-06-2010 13:11
Hvor længe må kommunen være om at vurdere en anke? Mella Alt det andet 12 06-03-2009 18:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension