K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2011, 16:17   #1
Starfish
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Lokation: Kbh
Indlæg: 13
Styrke: 14
Starfish er ny på vejen
Hjælp til Kronisk smertepatient

Er efter 4 års livstruende sygdomsforløb havnet som kronisk smertepatient og kontanthjælps modtager.
Så vil i den forbindelse spørge her på forum til om nogen herinde ved hvilken paragraf det drejer sig om i socialloven når jeg er blevet fortalt at jeg som kronisk smertepatient har ret til/krav på at få dækket alle mine udgifter i forbindelse med min sygdom og feks behandling /arbejdsprøvning som jeg netop står overfor at skulle ?

På forhånd tak
__________________
/Starfish som ind i mellem synes man kæmper forgæves mod systemet

Sidst redigeret af Starfish; 28-04-2011 kl. 18:42.
Starfish er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 17:38   #2
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
"Velkommen i klubben "

Jeg ved ikke hvilken paragraf du skal bruge - men der sidder folk herinde der bare er ørne til at finde rundt i den slags - der skal nok komme et svar du kan bruge.
Pøj pøj
Hilsen
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 17:49   #3
Starfish
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Lokation: Kbh
Indlæg: 13
Styrke: 14
Starfish er ny på vejen
Takker jeg er temmelig trængt op i et hjørne af det samlede væsen, og har min 8000kr tilgode i dokumenterede udgifter som ligger hen i det uvisse allerede pt.
__________________
/Starfish som ind i mellem synes man kæmper forgæves mod systemet
Starfish er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 17:56   #4
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Kender det rigtig godt !
At være trængt op i en krog og bare ikke kan finde hoved og hale i hvordan man kommer videre !
K10 er et rigtig godt forum til at få sat fokus på de helt rigtige knapper at trykke på ! Absolut nogle rigtig gode og kompetente folk sidder herinde og kender "møllen" på krop og sjæl !
Der skal nok komme nogle rigtig gode svar til dig ....
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 18:04   #5
Starfish
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Lokation: Kbh
Indlæg: 13
Styrke: 14
Starfish er ny på vejen
Det værste er at jeg selv for efterhånden en del år siden har arbejdet som privat konsulent for det offentlige med mennesker og socialt dårligt stillede individder ...og nu er jeg så havnet på bænken selv foran den "offentlige anklager" hvor man føler sig som endnu et irreterende problem i stakken på skrivebordet....
__________________
/Starfish som ind i mellem synes man kæmper forgæves mod systemet
Starfish er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 18:11   #6
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg tror alle herinde mere eller mindre har oplevet eller oplever at identiteten ryger på en kolbøttetur på et eller andet plan !

Jeg gik fra en årsindtægt på over 1 mill. til kontanthjælp på 54 uger !

Tilbage i 90érne var jeg på EU´s lønningsliste og underviste i Ukraine / Tjekkiet / Rusland - bl.a. om det danske velfærdssystem ..... Tja - efter selv at have rodet rundt i den pose "velfærd" så ser verden pludselig ganske anderledes ud !
Hold ud - kæmp videre - der er mange herinde der har overlevet møllen !
knus
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 18:23   #7
Starfish
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Lokation: Kbh
Indlæg: 13
Styrke: 14
Starfish er ny på vejen
Ja når man har overlevet sygdommen og mange hospitalsophold så skulle fanden stå i at bukke under for systemet og det pres som folk skal gennemgå bagefter...
Har selv taget den sociale rutchetur du omtaler fra nogenlunde samme sted økonomisk og personligt med vennefrafald og det evindelige tilbagevendende spørgsmål fra samme side ...Hvorfor finder du dig ikke bare et job igen ?
Hvis jeg nu bare kunne det så sad man nok ikke her og hakkede i det ....jeg faktisk forsøgt det kostede mig mine sygedagpenge fordi jeg kom til at raskmelde mig 4 dage før jeg reelt startede op på job igen (pga kursusstart)så da jeg efter prøvetiden fik sparket igen pga for meget sygdomsfraværd ja så sagde kommunen du mangler det der svarer til 3 dages arbejde i din ansættelses periode for at oppebære sygedagpenge igen så du skal have kontant hjælp nu....
Og dette på trods af at der på mine lønsedler stod fuld løn for hele perioden
__________________
/Starfish som ind i mellem synes man kæmper forgæves mod systemet
Starfish er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 18:28   #8
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg kender det rigtig godt ! Hvis du vil have en rigtig grotesk historie kan du læse min under "din historie".

De virkelig "barske ørne" plejer at være gode til at svare når de logger på ! - hvis du gentager dit spørgsmål men istedet skriver HJÆLP forrest så er "ørnene" OBS på det - når man virkelig møder "muren" har man brug for at der bliver "lyttet og læst" - og ikke mindst svaret
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 18:39   #9
Starfish
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Lokation: Kbh
Indlæg: 13
Styrke: 14
Starfish er ny på vejen
Jeg har lige læst den og skimmet din tråd om samme ...det lyder helt vildt at man kan spilde så mange recurcer på at ingenting gøre...

Jeg kan tydeligt nikke genkendende til div sagsbehandleres manglende viden om specielle hensyn for Kbhs kommunes vedkommende kunne de lige så godt have en maskine stående for der bliver ikke taget noget som helst hensyn til den enkelte borger mere ..ikke fordi jeg misunder sagsbehandleres job pga det pres de sikkert sidder med men derfor kan man jo godt smile og være imødekommende overfor os som borgere/brugere...jeg kom til at spørge på et tidspunkt om de egentligt tænkte på hvem der betalte deres løn...det faldt ikke i god jord...
__________________
/Starfish som ind i mellem synes man kæmper forgæves mod systemet
Starfish er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 18:47   #10
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg spurgte min sagsbehandler om det ville hjælpe at have en IQ på under 30 når man er på kontanthjælp - men humor er åbenbart heller ikke noget man som kommunalt ansat SB har på sit CV !

Jeg har lige opdateret min ressourceprofil med min SB da min sag snart skal i pensionsudvalget ( søger førtidspension) - og efter 1½ time siger hun så : Der går nok 10 til 12 dage inden jeg får den skrevet ind ......
Og jeg tænkte bare : jeg har sendt mit forslag på en mail - og på hendes kontor står en PC med netadgang - ........

Har flere gange skrevet til borgmesteren i løbet af de sidste 4 år - spurgt om jeg ikke bare skulle have lavet mit bid - og så kunne han ansætte mig som effektiviseringsrådgiver på Jobcenter - så ville han have pengene hjemme inden et halvt år !
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kronisk syg og Arv Bruger9 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 12-09-2013 00:34
ægtefælle til kronisk syg...hjælp. rdn Dit og Dat 7 09-01-2012 15:07
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Journalist søger smertepatient MichaelF Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 02-09-2010 22:16
Er du kronisk smertepatient? Syrene Alt det andet 2 24-11-2008 02:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension