K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2005, 00:41   #1
Winther
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 56
Styrke: 19
Winther er ny på vejen
Bevilget flexjob

Jeg er for nylig blevet bevilget fleksjob og ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig.
Jeg blev ringet op af en flexjobkonsulent. Han havde noget til mig. Det drejede sig om kørsel af en arbejdsskadet fra arbejdspladsen og hjem alle ugens hverdage i min egen bil. Jeg skulle regne med, at det var en begrænset periode og det ikke var som fleksjob. Jeg ville få kørepenge pr kørt kilometer.
Konsulenten havde ikke lige taget højde for at jeg samtidig var tilmeldt et kursus, så han ville finde en anden løsning
Her bagefter sidder jeg egentlig og bliver noget betænkelig ved situationen. Det er ikke flex eller noget andet, for mig at se vil kommunen bruge mig til en form for taxakørsel hvor jeg skal transportere en vildfremmed person. Jeg har ikke undersøgt det, men jeg er ret sikker på, at rent forsikringsmæssigt vil det kunne give store problemer hvis noget sker. Hvordan skal jeg forholde mig, hvis det sker igen?
Winther er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2005, 20:30   #2
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Bevilget flexjob

Hej Winther!
Det du skal være opmærksom på, er først og fremmest om der er en ansættelseskontrakt, og derefter, om du er forsikret i forhold til, hvis der sker noget.
Hvis du skal køre "taxakørsel" for et andet menneske, skal du, og har du krav på, at blive ansat på lige vilkår med alle andre mennesker der bliver ansat under en arbejdsgiver.
Du skal spørge din jobkonsulent, hvem er arbejdsgiveren, og er jeg forsikret i forhold til arbejdsskader m.v. Er jeg forsikret i forhold til sygdom, således at jeg kan modtage sygedagpenge under sygdom.

Hvis ovenstående ikke er på plads, er du 100% berettiget til at afslå dette arbejde, som så umuligt kan være et godkendt fleksjob.

I en ansættelsessituation skal du ikke tænker over, at du er fleksjobsberettiget og at det er på fleksjobsvilkår. Det at det er på fleksjobsvilkår siger blot, at DU har en begrænsning i din arbejdsevne, alt andet skal foregå, som hvis du ikke havde en begrænsning, og du søgte arbejde!!

Håber du kan bruge svaret, ellers er du velkommen til at skrive igen.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg er bevilget fleksjob Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 21-10-2011 08:43
så fik jeg bevilget fleksbevilling MEN! kurttrold Spørgsmål ang fleksjob 8 11-09-2009 10:49
Bevilget pension Buller1 Din historie 12 19-05-2008 08:44
Jeg har fået bevilget flexjob leneu Din historie 7 19-06-2007 17:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension