K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2008, 09:36   #1
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
min læge

hejsa ...jeg søger flexjob og har fået lavet en ressource profil og fået en lægeerklæring fra min læge..hende denne læge gav mig kosttilskud i flere mån selvom jeg fortalte jeg en gang havde blødt fra tarmen og havde en meget opustet mave og havde det psykisk dårligt....!!men der hvor jeg har læge ,er de 3 læger og jo kun den ene jeg var hos først der har lavet erklæringen....!!efterfølgene har jeg været inde ved en anden læge da jeg i over et halvt år har haft oppustet mave og haft det rigtigt skidt med det oveni min i forvejen psykiske tilstand....!! den anden læge sender mig til kikkert undersøgelse i tarm og mave og der bliver konstateret at jeg har meget mavekatar og er meget øm og rød på tolvfingertarmen..jeg får derefter en del medicin som jeg tager 14 dage .men jeg har stadig vrøvl med min mave....snakkede med min læge og uden tage en prøve kunne han næsten med garenti sige til mig at helicobacter bak'terien var væk....men at det med min tolvfingertarm godt kunne være psykisk aligevel virkede han som om det ik var noget problem,som om han ik vil have jeg skal tro jeg er syg...han ved godt hvordan jeg kæmper med komunen men ingen tilbud om hjælp får jeg fra ham...er det ikke forkert??? kan jeg kræve min sagsbehandler spørger min læge ind om det?? jeg har det værst i min mave når jeg skal til møder ang mine børn og komunen...har været til psykiater og fået vurderet dystimy(ik en depresion men mindre depretioner i en årerække) blev sat på lykkepiller men dem er jeg altså stoppet med igen efter 3 mån da jeg tog 4-5 kg på og begyndte ryge 3 gange mere end jeg plejede og kunne sove flere gange dagligt..!! min læge siger endvidere at man ikke kan få mavesår af for meget mavekatar?? det forstår jeg ikke ..for det var det jeg var bange for jeg fik hvis mavekataren ik var væk??? samtidig mener min læge ikke man kan få mavesår af stress?? kender da et par stk der siger de har det pga stress?? det en gammel skrøne siger han....så havde jeg ik problemer med tolvfingertarmen havde han ik troet det var stress psykisk med mig...!!
jeg er bange for at få en kæmpe oppustet mave igen....prøver spise det sundt og undgå de ting der ikke er godt spise drikke...men hjælper ingenting hvis det kommer af stress psykisk hvergang jeg skal noget nyt eller jeg skal snakke om mine børn...skal siges jeg ik havde overskud til min teenage datter oveni alt det komunen byder mig....så de gik ind hjalp med få min datter hjemmefra og det har jeg det utroligt skidt med...det går mig meget på...har samtidig en søn på 5 som det går fint med hjemme...de har taget de børnepenge jeg var vant til få for min datter og som jeg bruger til ekstra regninger...jul føsdag og tøj..min datter kommer hjem mindst hver anden weekend og hun er ikke billig have her..nu står jeg så i det problem jeg ikke har råd til bo her mere...dvs komunen hjælper mig med min datter men samtidig bliver vi sat på gaden...aner ikke om jeg kan betale husleje i dec og komunen vil så gå ind finde et nyt sted bo til mig og der skal jo stå et værelse klar til min datter da jeg forventer hun kommer hjem igen..men den lejlighed de kan byde mig er lige så dyr så det nytter jo intet...???syntes bare det sygt de siger ja til hjælpe os og så står vi ikke kan bo her mere...?

Sidst redigeret af pruttenQ34; 03-11-2008 kl. 09:43.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 14:46   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
prutten sikken en redelighed

Først tager jeg lige noget om mavesår for også jeg har fået at vide at det ikke er som man før i tiden trode stress betinget men baktiere der giver mavesår ..
og jeg har da heller ikke mavesår og jeg har haft stress i invaliderne grad i nu ti år

Her er hvad jeg lige kunne finde om mavesår

Citat:
I de senere år har man fået betydelig mere viden om mavesår og man ved nu at den væsentligste årsag hertil faktisk er infektion med en bakterie, mavesårsbakterien ! (den hedder Helicobacter pylori). Det har også ændret den måde hvorpå man behandler patienter, der har mavesår. Nu giver man en kur, der består af medicin der nedsætter syreproduktionen (som f.eks. Losec) samt oftest to slags antibiotika (medicin, der dræber bakterier). Når man har behandlet infektionen med mavesårsbakterien mindsker man betydeligt risikoen for senere at få mavesår. Så behandlingen af mavesår er medicinsk og ophør med rygning som iøvrigt er en udemærket ide af andre årsager er ikke tilstrækkeligt og man kan heller ikke ved kostændringer få et mavesår til at forsvinde.
Så er der din læge, jeg kan forstå at du er i et lægehus , og selv om man er i et lægehus så har man krav på at have en læge...

Jeg er også selv tilknyttet et lægehus og kommer jeg i akut tiden ja så skal jeg tage den læge der har bedst tid , men er det noget med min behandling eller andre undersøgelser at gøre , ja så ringer jeg derop og bestiller tid til en bestemt læge og det er da også hende der har med alle mine ting at gøre og nu spørger de mig ikke engang hvem jeg skal ind til mere, det er en selvfølge at jeg bruger den samme...

Tænk over hvilke af lægerne du mener du har den bedste kemi sammen med og bed så fremover om en tid hos denne..

det lyder lidt underligt at de er flere indenover at behandle den samme sygdom, jeg har også sygdomme jeg er i behandling for og de andre læger i mit lægehus ville aldrig drømme om at blande sig i dette...

Det er kun hvis der feks opstår noget andet at de gør det ellers beder de mig om at vente og er der noget helt galt med det jeg i forvejen er i behandling for ja så render de da lige ind til den læge som har mig fast og høre hende hvad hun mener ...

Så jeg mener at du skal insistere på at få en bestemt læge hvergang ...

Hvad ang penge og din datter og det at de har taget dine børnepenge , har du kontaktet kommunen omkring det og har du bedt om at få noget på skrift om at de tager alle dine børnepenge samt en ankevejledning (som vi har talt om i en anden tråd ) hvis kommunen tager alle dine børnepenge (jeg har en veninde der også har oplevet dette men det var fordi hendes barn var væk på helt andre vilkår end dit ) men hun får hvergang hendes barn er hjemme et dagligt beløb til mad, og kommunen sørger for transport lommepenge og tøj til barnet gør din kommune det ?

Hvis ikke du har kontaktet dem så syntes jeg at du skal gøre det ...

Hvad ang kommunen og lejligheden osv så syntes jeg at du skal få gjort noget du skal få en tid hos sagsbehandler og få snakket din økonomi igennem , og se om du kan få noget hjælp i form af enkeltydelse , du skal ikke regne med at du sådan lige kan få en anden lejlighed (har de sagt det til dig ? )

Jeg boede for en del år siden selv i en skurvogn med mine tre unger fordi man fandt ud af at min lejlighed var sundhedsfarlig , jeg rendte kommunen på dørene for at få noget andet og var også på akut listen, men der var bare ikke noget jeg kunne komme til at bo i , de ville have at jeg skulle opsige min lejlighed sådan at jeg stod uden tag over hovdet for så længe jeg på papir havde en lejlighed ville jeg blive sprunget over at dem der ikke havde nogen lejlighed,,, så det er rigtigt nok at du får hjælp til noget andet, men jeg snakkede med nogen af dem der blev genhuset af kommune og de fortalte at de havde ventet op til en halvt år på noget at bo i ....

Så jeg ville klart prøve at snakke med kommunen om ikke der var mulighed for at de kunne hjælpe med huslejen i december .. du skal jo også tage hensyn til din 5 årige og det er altså ikke sjovt at rende i julemåneden og tænke hvad nu har jeg noget at bo i eller ej ...

Jeg krydser fingere for at det hele flasker sig for dig ...

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 21:01   #3
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
hej igen

hej heidien
tak for svar...:-)

ja så må der være noget om det mavesår...!! men irretation på tolvfingertarmen sagde han at det højst sandsynligt var stress psykisk....kan godt være bakterien er væk men jeg får det stadig ubehageligt i maven og oppustethed når jeg tænker for meget..har fået nogen flere piller der kan tage mavesyren hvis det er det der er for meget af også...!!

ang lægehuset..havde jeg faktisk for det meste en ham (manden)..men det var fordi jeg tvivlede på ham ..fordi jeg har siddet grædt dernede og følte ikke han forstod mig...så min lægeerklæring fik hende der havde tid lov til lave og den blev også nogenlunde god...men det med maven kunne hun ikke finde ud af...!!men det rigtigt hvad du siger..og for fremtiden går jeg kun ind til ham ..også ham jeg kun snakker maveprobs med nu og ham jeg vil be om en lægeerklæring til min ressource profil..!!føler bare snart de tror jeg er hypoconder...!!
ang børnepengene...har jeg grædt og sagt til familievejlederen jeg ik bare kan undværre disse penge da de indgår i regninger fødselsdag...jul ...udover tøj.. og har idag ringet sagt jeg gerne vil have kostpenge for de dage hun har været her...men det kun 40kr om dagen... skal så siges hun får 100 kr i lommepenge der hvor hun er hver uge og tøj penge (500 pr måned) så jeg kan godt se det ik er gratis men aligevel er vi en familie og syntes det sygt de kan gå ind sige de vil hjælpe og så man så kommer til stå i et andet problem.....har ringet sagt idag jeg ik kan betale husleje i dec ..men hun sagde igen at det var loven og sådan var det..men at hun igen ville prøve snakke med sine kollegaer....og nu vil jeg så prøve snakke med min sagsbehandler imorgen ang enkeltydelse*ss*
ang bolig....ja så har familievejlederen sagt jeg ville blive skrevet op til en akutbolig den dag jeg ikke kunne betale husleje mere...hun sagde intet om jeg skulle bo en tid uden tag over hovedt..men sagde en anden lejlighed ville koste det samme ..så hvad formålet ville være ved jeg ikke..!!

lige en god ting...jeg blev lidt glad idag men ved samtidig at man i dette system ik skal glæde og tænke for meget godt....ellers bliver man hurtigt skuffet...men jeg går hos noget der hedder job og krop...snakker to timer om ugen med en der skal hjælpe mig med selvtillid og sidde lytte til mig og til sidst få mig i arbejdsprøvning som jeg pt lige nu ik er parat til.....spurgte hende så idag hvad hun forventede det skulle ende med ...om hun troede jeg kunne magte et arbejde på 37 om 3-4 mån ca...eller om hun syntes det var en god ide med et flexjob...og hun sagde helt klart flexjob..og det gjorde mig bare så glad hun er med på det....hun kan dog ik love mig et flexjob men hun har jo noget skulle have sagt nu når hun skal sidde med mig mange måneder...!!hun er jobpsykolog og endelig en skide sød dame der tænker på hun får det godt af hjælpe mig....:-))))))))

tak for svar....god dag aften og held med dit..!!
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udtalelser fra Læge, Spec.Læge, Psyk. ER DET NOK? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-08-2013 10:57
er din læge sponsoreret østerbro Det er da strengt ! 4 01-05-2012 13:50
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
God læge i Randers? Nokernok Alt det andet 2 23-04-2012 18:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension