K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2011, 16:58   #21
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Det er kun aktindsigt fra jobcentret jeg mener I din sag der ligger der udover sagsbehandlernes kommentarer efter møder også jobplaner, lægepapirer osv.
Ok. Er det dette http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf jeg bør benytte til det?
Og er det NU, jeg bør bede om agtindsigt?
Ja, er lidt på bar bund her, - har ikke tidligere tænkt tanken om agtindsigt jo.
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 17:00   #22
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Hej Mama, godt at se dig.

Super, at Du er kommet herind. der er rigtig mange godt folk herinde, der ved ALT.

Ja, det lyder da helt bestemt som at flex, måske kunne være noget for dig.

Du slipper ikke udenom en arbejdsprøvning, men sådan er det jo. De er gudskelov ret flinke de fleste steder, og ER interesseret i det reelle billede, og ikke en knækket person.

Hvordan det så bliver vuderet kan INGEN gisne om, da det jo ofte er en slags dartspil med kun een lillebitte ftp og 2 små flex på. resten er blanke.

Håber virkelig det bedste.

Hej

Ja, jeg ved godt, der kommer arbejdsprøvning, og det er jeg helt med på Men jeg håber, at flex-sagen snart kan begynde. Hvornår kan de mon begynde på den? Skal jeg igennem en arbejdsprøvning igen først mon - eller hvordan?
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 17:02   #23
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hannepanne Se meddelelser

Jeg håber for dig, at din vej i systemet nu kommer til at forløbe stille og roligt. Nu VED du i hvertfald, at der ER nogen der har SET dig - som du har det
Du skal holde ved den følelse og blive ved med at være troværdig over for dig selv - altså ikke byde ind med mere end du i virkeligheden har kapacitet til.
Det har for mig været en anstrengende øvelse - og er det sikkert for de fleste. Vi vil så gerne det hele

Jeg blev flekset til ca 18-20 timer / som i virkeligheden var for meget - suk )- Troede på et tidspunkt at jeg kunne gå på vandet og lovede mig ud til et job - som ligger helt udenfor tidligere uddannelse og på alt for mange timer og alt for langt væk (transporttid). Tidligere ville intet af det have spillet nogen rolle men det var svært for mig at indse / forholde mig realistisk til.
Det var en ny ( ny for mig altså) og knaldhamrende dygtig og dejlig sagsbehandler, der tog mig ud af jobbet igen..... derefter var jeg fredet i ½ år (haft jævnlige samtaler med min sagsbehandler) og har netop nu ( 1 marts) fået job på 12½ time i en lille niche inden for eget fag startede i praktik på stedet den 3 januar, med en gensidig hensigtserklæring på fastansættelse, såfremt at praktikken forløb tilfredsstillende for begge parter
Der er indbygget mulighed for at gå op i tid. Men det tror jeg næppe kommer på tale. Langt hen af vejen kan jeg klare mange flere timer - men jeg skal også eksistere - og helst ordentligt - de dage hvor jeg ikke kan

God vind til dig - og hold nu fast i den gode *være-set og mødt* følelse!!!
Godt at høre forskellige "beretninger", tusind tak! Håber det kommer til at gå dig godt med dine 12½ timer

Og ja, jeg vil holde fast i, at nogen i systemet HAR "set" mig nu - og fastholde, at det ér den vej mod flex, jeg skal.
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 17:24   #24
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeps, det er det skema!
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 18:32   #25
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mama Se meddelelser
Hej

Ja, jeg ved godt, der kommer arbejdsprøvning, og det er jeg helt med på Men jeg håber, at flex-sagen snart kan begynde. Hvornår kan de mon begynde på den? Skal jeg igennem en arbejdsprøvning igen først mon - eller hvordan?
Vi er fra samme kommune...og jeg har mødt de samme dejlige mennesker i jobklubben som dig.
Jeg er i virksomhedspraktik med henblik på en vurdering til fleksjob. Så din praktik kan godt være et led i den plan. Jeg vil tro, at det er individuel, så spørg dem.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 18:38   #26
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solen Se meddelelser
Vi er fra samme kommune...og jeg har mødt de samme dejlige mennesker i jobklubben som dig.
Jeg er i virksomhedspraktik med henblik på en vurdering til fleksjob. Så din praktik kan godt være et led i den plan. Jeg vil tro, at det er individuel, så spørg dem.
Ok. Ja, jeg vil også høre nærmere, når jeg snakker med hende igen (senest på onsdag).

Jeg hører jo mest om folk, der får flex pga. en eller anden fysisk skavank - og ikke udelukkende psyken.... - derfor jeg har været så nervøs for, om de nu "mener det"..... Men altså........ jeg håber håber og håber - og tænker så meget på det nu, så jeg ser faktisk frem til at høre nærmere og forhåbentlig blive klogere på det.

Hvis jeg må spørge nærmere.....: Er din flex-sag startet op som sådan så? Eller hvordan er processerne? Og det pga. fysik/psyke?


Synes det er så rart med en masse vinkler på det med flex, så jeg er rigtig glad for alle jeres svar, tusind tak!
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 18:39   #27
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Jeps, det er det skema!
Super, tak!
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 23:11   #28
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Fleksjob

KÆRE MAMA!

Citat:
Jeg har kigget lidt med på sidelinien og er nu vist klar til at deltage, som jeg nu kan.
Jeg er ikke så meget inde i regler mv. - men jeg står selv midt i en masse "bøvl" - og håber, I måske kan hjælpe tankerne lidt på vej.
Regler, lader jeg osse de andre om, men jeg føler med dig!

Citat:
Jeg er 36 år og har haft psykiske dyk siden mine teenageår Det har hele tiden gået op og ned, nogle "sorte huller" har været værre end andre, men jeg kender mig selv godt efterhånden - og som nu, hvor jeg har det godt (så godt som jeg nu kan have det), så ved jeg også, at jeg lynhurtigt kan stå på kanten til at falde dybt ned igen. Og det VIL jeg bare ikke mere!!
Synes bestemt heller ikke, du skal blive ved med, at du skal udsætte dig selv, for flere opslidende kampe.


Citat:
Pt. har jeg været sygemeldt snart 3 år Jeg har været og er også stadig led og ked af, at jeg "bare" ikke kan finde ud af det. Har det som sagt godt nu - men så snart, jeg oplever pres og forventninger, så kollapser det i mig. Så frustrerende - og nej, man kan ikke SE på mig, at jeg er syg. Så det er svært...
Man kan heller ikke se på mig, at jeg har været mere eller mindre psykisk syg, siden jeg var 16 år. Nu, runder jeg snart de 54!


Citat:
- Men det kan jeg ikke...... Jeg kan ikke holde til det! Hvis jeg da bare kunne!! Hvis jeg da bare kunne være som "de andre" - så var der ikke noget, jeg hellere ville.
Men jeg er nødt til at tage mig selv alvorligt på en anden måde nu. Jeg har døjet med dette i omkring 20 år!! Og det er jo fuldstændig vildt at tænke p
Du skal være i stand til, at kunne tilgive dig selv, at du bare ikke er som Dem, du kalder de andre. Du er dig, med alt det du har været igennem på godt og ondt. Du har kæmpet flot, og er nu nået til den selverkendelse, at løbet er kørt på det ordinære arb.m. Nu går målet i retning af fleksjob.


Citat:
Som hun sagde, så er der nogen, der får en depression - og efter måneder eller 1-2 år, så er den måske væk - og så lever de videre..... Men jeg har haft dette i ja, omkring 20 år Så derfor tænkte hun, at det nok var den vej, vi skulle kigge på.
Jeg var sgu så RØRT, fordi jeg følte, at nogen SÅ og HØRTE mig!!
Du har haft depression i mange år, og har nu erkendt, at kampen på arbejdsmarkedet er ved at rinde ud!

Citat:
Lidt senere kom en anden jobkonsulent hen til os for at høre til mig vedr. virksomhedspraktik. Den første jobkonsulent forklarede ganske kort om mine skånehensyn - og at jeg har haft det sådan i så mange år. Og så nævnte jobkonsulent nr. 2 OGSÅ flex!!!!
Selvfølgelig, er du kandidat til flexjob, med alt det du har lidt i årenes løb, og stadig lider under. Glædeligt, at de nye sagsbehandlere tog dig alvorligt og kunne se, hvor syg du er.

Jeg kom i arb.pr., som reng.ass i et lille firma, tilbage i august 2007. Blev visiteret til fleksjob i juni 2008, og blev fastansat i pågældende firma i august 2008. Dé fysiske skavanker jeg havde dengang, kunne ligge på et meget lille sted. Det var udelukkende psykiske årsager, der gjorde, at jeg blev visiteret til fleksjob dengang.

Når jeg ku blive visiteret, så kan du osse. Du må bare ikke give op. Kæmp for dig! Det er dit liv, dit helbred, det drejer sig om, og ikke de indimellem tåbelige sagsbehandleres! Jeg vil ønske dig, kæmpemæssigt held og lykke på vejen frem i livet!

Knuz Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 23:20   #29
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
KÆRE MAMA!
Pedro, for pokker.... tusind tak for dit svar!!! Det rører mig simpelthen så meget, at du og andre, tager så god tid til at svare. - Og jeg føler igen, at jeg er kommet et sted, hvor jeg for første gang føler mig ordentligt forstået. At jeg måske ikke er helt gal på den, når jeg tænker på flex. Ja, - jeg er vist bare meget rørt - og glad for at blive anerkendt i alt det her. Tak...
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 23:40   #30
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
You´re Wellcome!.....)

Jeg er osse selv meget glad for, at ha´fundet dette forum. Bare det at vide, at man ikke er alene.
Det er så rart, midt i sorgen at finde nogen, der sejler i samme båd. Knuz fra Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension