K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2016, 20:02   #21
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ved ikke om det har nogen relevans.
Men før jeg læste op på lovgivning og den slags, fik jeg bevilliget kædedyne (samme princip som kugledyne).
Ud fra at jeg ikke skulle betale noget, må den være bevilliget som hjælpemiddel.
Men hvad der helt præcist gjorde den til hjælpemiddel, det ved jeg ikke lige :P
Ved desværre ikke lige hvor afgørelsen er henne, da det er ved at være nogen år siden.

Det der vidst var det helt afgørende var, at med den, sov jeg bedre, og havde mere overskud i løbet af dagen (skulle notere hvad jeg lavede i løbet af dagen, med og uden brug af dyne).
Forskellen på hjælpemiddel og forbrugsgode er forklaret i det link jeg lagde ind tidligere http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rugsgoder/view

Hjælpemiddel er forklaret lidt hurtigt en ting der kan gøre hverdagen væsentligt lettere for en person med nedsat helbred, som ikke bruges alment af befolkningen.
Kunne eksempelvis være en kørestol og vel også din dyne.

Mens et forbrugsgode er tilsvarende en ting der kan gøre hverdagen væsentligt lettere for en person med nedsat helbred, men som også bruges alment i befolkningen.
Det kunne være en computer som blev nævnt tidligere i tråden.

Dertil kommer de ting som kan placeres i begge kategorier, jeg formoder at der efterhånden kan være mange gråzoner.
Handicapscooter og el-cykel, jeg tror faktisk også at handicapcykler og rollatorer der efterhånden købes af personer med let nedsat helbred efterhånden risikerer at blive placeret i kategorien forbrugsgode, da man "bare" kan købe selv.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2016, 13:31   #22
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Fik sendt en revideret klage afsted og har i dag fået afgørelsen !

De fastholder at min elscooter er et forbrugsgode, bla med den begrundelse at dagligvarer kan man bestille på nettet og få bragt til døren.

Der er et par detaljer der er faktuelt forkerte i afgørelsen, men nu afventer jeg at høre fra ankestyrelsen (brev om at sagen er modtaget og sagsnr i styrelsen) og så sender jeg yderligere dokumentation direkte til dem.

Er spændt på hvor længe den sag så kommer til at ligge i ankestyrelsen, sidste gang jeg havde en sag ind over der - ventede jeg i 14 md !

Havde forventet at den røg videre - alene af den grund at den sidste principafgørelse om denne problematik er fra 2013 - så min grænsesøgende kommune har blot gjort som forventet !

Vender tilbage med afgørelsen - til den tid
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2016, 00:58   #23
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Og som tiden gik og jeg intet hørte fra ankestyrelsen, så fandt jeg da lige revurderingen frem igen.

Hmmm og da jeg så fik nærlæst svaret på klagen, så fremstod den som en afgørelse og ikke en revurdering, der var såmænd også klagevejledning med igen...

Efter en opringning til ankestyrelsen der fastslog at de ikke havde modtaget sagen gik jeg lidt i tænkeboks.

og har så nu valgt at "benytte" mig af denne fejl, og har nu sendt endnu en klage afsted. Denne gang over begrundelsen fra revurderingen OG over den mangelfulde sagsbehandling. Revurderingen er nemlig foretaget af en anden SB der tydeligvis ikke har læst min sag og slet ikke mine lægepapirer.

Jeg håber så at man vælger i det mindste at sagsbehandle på min sag før man sender en ny afgørelse.

Nu får vi se
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2016, 11:23   #24
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Har nu modtaget svar på min klage igen... man fastholder afgørelsen om bevilling som forbrugsgode og man sender nu sagen videre til ankestyrelsen.
Denne gang har man helt undladt at argumentere for at fastholde afgørelsen, man konstaterer blot at man fastholder... !

Svar på klagen over sagsbehandlingen der var med i samme omgang har jeg ikke modtaget endnu...
afventer lige et par dage før jeg rykker for et svar på dette...

Men ja - nu er den så røget videre til ankestyrelsen - efter otte ugers ekstra ventetid pgra fejl i sagsbehandlingen - hmmm sjusk og lovbrud står i kø her igen...

Ufatteligt at så "lille og simpel" en sag kan fylde så meget og give så meget ekstra arbejde til div - man forstår godt at det er dyrt at holde det system igang.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2016, 08:37   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Har nu modtaget svar på min klage igen... man fastholder afgørelsen om bevilling som forbrugsgode og man sender nu sagen videre til ankestyrelsen.
Når du får besked fra ankestyrelsen om, at de har modtaget din klage, så bør du bede om aktindsigt hos dem, så du kan tjekke, om kommunen har sendt alle relevante akter med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension