K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2016, 13:40   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du har ret....

Kære Gana

.... kommunerne er koordineret sammen med den private interesseorganisation KL, Kommunernes Landsforening om at prøve grænser af.

Grænser af på alle mulige og umulige måde, lovlige som ulovlige.

Men da vi ikke har andre måder at gøre det på, vil mit råd være at anke under alle omstændigheder.

Trods at vores eneste ankemulighed er ved Ankestyrelsen, som i disse tider taber deres afgørelser ved de civilretslige domstole, alene i denne uge 3 gange fordelt over hele landet.

Ført af fagforeninger og ressourcestærke borgere.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31037

Men vi må tænke på hinanden, næste gang vi står i stemmeboksen, kommunevalg eller folketingsvalg....

.... hvis vi fortsætter med at stemme, som vi plejer er det på grænsen til sindsyge, at tro vi kommer til andre resultater. Ref Albert Einstein
http://www.visdomsord.dk/tag/albert-einstein/

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 13:47   #12
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Den bliver anket herfra - uden tvivl....

især fordi den ergo jeg snakkede med ikke VIDSTE, at den kunne bevilges som hjælpemiddel!
Hun havde KUN fået at vide, at den kunne bevilges med 50/50 betaling og spurgte bla ind til om jeg så havde penge til min del!

Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 15:09   #13
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
I forbindelse med forskellen på forbrugsgode og hjælpemiddel, så er der også den detalje der hedder reparation.

Forbrugsgodet skal bruger selv betale reparationen på, mens det er kommunen der betaler reparationer på hjælpemidlet.
Normalt slid, som eksempelvis skift af dæk og slange skal bruger dog også selv betale på hjælpemiddelet.

Har du for øvrigt læst denne side på dukh.dk da du var inde på deres side ?
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...rugsgoder/view
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 16:08   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du set disse definitioner?

http://www.hto.nu/fagfolk-og-virksom...-forbrugsgoder
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 16:13   #15
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
De skriver: "En PC, en smartphone eller en scanner hører derfor til almindeligt indbo og bevilges ikke, men software og apps gør."
Så hvis vi nu tager en der næsten er blind/meget svagtseende.
Så kan vedkommende ikke få bevilliget en computer, men kan godt få bevilliget et program til computeren, der oplæser tekst?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 16:27   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
En blind eller meget svagsynet kan godt få bevilget en pc med udstyr som hjælpemiddel.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 16:29   #17
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
En blind eller meget svagsynet kan godt få bevilget en pc med udstyr som hjælpemiddel.
Så forstår jeg nok stadigvæk ikke helt forskellen, så jeg følger bare på sidelinjen
Jeg fanger det nok på et tidspunkt, og jeg skal heller ikke få tråden på afveje med mine spørgsmål
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 16:59   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Så forstår jeg nok stadigvæk ikke helt forskellen, så jeg følger bare på sidelinjen
Jeg fanger det nok på et tidspunkt, og jeg skal heller ikke få tråden på afveje med mine spørgsmål
Det er i denne sammenhæng katagoriseret som synshjælpemidler, hvilket jeg finder helt korrekt.

Men slut om det - skal ikke stjæle tråden.

Hej hej
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:12   #19
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Stjæl bare tråden - det er helt ok...

Og interessant hvis nogen har eksempler på andre hjælpemidler der på denne måde gøres til forbrugsgoder

Tak for link

Vender tilbage når jeg får svar på klagen. Der vil dog gå noget tid, da jeg først vil sikre mig at forhandler har fået sine penge (de 50%) inden jeg sender klagen.

Tak for alle svar

Sidst redigeret af Webmaster; 14-02-2016 kl. 14:12. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:21   #20
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Stjæl bare tråden - det er helt ok...

Og interessant hvis nogen har eksempler på andre hjælpemidler der på denne måde gøres til forbrugsgoder
Ved ikke om det har nogen relevans.
Men før jeg læste op på lovgivning og den slags, fik jeg bevilliget kædedyne (samme princip som kugledyne).
Ud fra at jeg ikke skulle betale noget, må den være bevilliget som hjælpemiddel.
Men hvad der helt præcist gjorde den til hjælpemiddel, det ved jeg ikke lige :P
Ved desværre ikke lige hvor afgørelsen er henne, da det er ved at være nogen år siden.

Det der vidst var det helt afgørende var, at med den, sov jeg bedre, og havde mere overskud i løbet af dagen (skulle notere hvad jeg lavede i løbet af dagen, med og uden brug af dyne).
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension