K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2012, 22:46   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Så jeg skal have min årlige revudering men nye flex jobber kan nøjes med hver 5 år.

Jeg forstår ikke en dyt,nor jeg har været igemmen en arbejdsprøvning,og revisiters til flex igen trode jeg faktisk at jeg ville komme under nye regler.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 18:01   #12
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tak for link, MTVRV1 :-)

Hvis dette ER vedtaget og HAR været gennem tre lovbehandlinger, ville du så ikke være så rar at linke til selve lovteksten?
hej !!!

lige et spørgsmål ?????????? jeg har siddet og læst og læst. men kan ikke helt lige finde noget på skrift" men hvis man nu skulle gå hen og være så uheldig ang. det med ledighedsydelsen frafalder,er man så stadig""
berettiget til at modtage kontanthjælp uanset"" ægtefældes" indkomst nær man er i flexjob systemet. jeg har været i flexjob siden 2000. og er dog i job på nuværende tidspunkt" håber nogen kan fortælle mig om dette ?

hilsen Annech.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 22:30   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej !!!

lige et spørgsmål ?????????? jeg har siddet og læst og læst. men kan ikke helt lige finde noget på skrift" men hvis man nu skulle gå hen og være så uheldig ang. det med ledighedsydelsen frafalder,er man så stadig""
berettiget til at modtage kontanthjælp uanset"" ægtefældes" indkomst nær man er i flexjob systemet. jeg har været i flexjob siden 2000. og er dog i job på nuværende tidspunkt" håber nogen kan fortælle mig om dette ?

hilsen Annech.
Kontanthjælpen vil uden trivel blive udregnet ud fra ægtefældens indtægt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 02:01   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tak for link, MTVRV1 :-)

Hvis dette ER vedtaget og HAR været gennem tre lovbehandlinger, ville du så ikke være så rar at linke til selve lovteksten?
Der er ikke noget der er vedtaget ang den nye reform af fleksjob og førtidspension....

De har lavet et udkast til en reform....men den mangler at komme som et lovforslag og de tre behandlinger i folketinget...

Jeg havde et link til udkastet på forsiden ude til højre....øverst....men men de (beskæftigelsesministeriet) har åbenbart valgt at fjerne udkastet....http://www.bm.dk/~/media/BEM/Files/D...ftale_fop.ashx

Jeg har dog det fulde udkast liggende...26 sider mener jeg det er....og jeg lægger det op her på K10 i morgen...så alle selv kan læse hvad det drejer sig om....

Men det er ret vigtigt at der altså ikke er noget vedtaget....og der er flere ting som kan nå at blive ændret i det færdige lovforslag....når det kommer engang...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 02:13   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
hej !!!

lige et spørgsmål ?????????? jeg har siddet og læst og læst. men kan ikke helt lige finde noget på skrift" men hvis man nu skulle gå hen og være så uheldig ang. det med ledighedsydelsen frafalder,er man så stadig""
berettiget til at modtage kontanthjælp uanset"" ægtefældes" indkomst nær man er i flexjob systemet. jeg har været i flexjob siden 2000. og er dog i job på nuværende tidspunkt" håber nogen kan fortælle mig om dette ?

hilsen Annech.
Der findes rigtig mange ''kontanthjælps-fleksere'' og de hører til under reglerne for kontanthjælp. Så som CLEO skriver, så bliver det nøje regnet ud efter ægtefælle - og tjener denne for meget, kan man slet ikke få kontanthjælp.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 03:34   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Joo Helene....men når de nye regler kommer...så vi hjælpen ikke længere hedde kontanthjælp...men derimod ledighedsydelse....bare på kontanthjælps taksten...

Den vil derfor heller ikke længere blive modregnet fordi ens ægtefælle tjener en del penge...

Hvis det altså er det som spørgsmålet er? Eller har jeg misforstået noget...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 10:55   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Der er ikke noget der er vedtaget ang den nye reform af fleksjob og førtidspension....

Jeg havde et link til udkastet på forsiden ude til højre....øverst....men men de (beskæftigelsesministeriet) har åbenbart valgt at fjerne udkastet....http://www.bm.dk/~/media/BEM/Files/D...ftale_fop.ashx

Men det er ret vigtigt at der altså ikke er noget vedtaget....og der er flere ting som kan nå at blive ændret i det færdige lovforslag....når det kommer engang...
Tak, Webmaster - mente jeg nok :-)

Nej, linket virkede netop ikke, så tak at du vil lægge det igen på anden vis.

...undrer mig, at udefra kommende kan fjerne noget fra K10's Forside...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 12:59   #18
Mendoth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mendoth er ny på vejen
Hvis man nu blev godkendt til fleksjob tilbage i 2007 og sidenhen er kommet på førtidspension...men så en vågner op og er i bedring, så man vil prøve at se om det der arbejdsmarked kan lade sig gøre og kommer tilbage på fleks - vil det så være på de nye regler, eller efter dem der var gældende første gang jeg blev godkendt til fleks?
Mendoth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 13:39   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Joo Helene....men når de nye regler kommer...så vi hjælpen ikke længere hedde kontanthjælp...men derimod ledighedsydelse....bare på kontanthjælps taksten...

Den vil derfor heller ikke længere blive modregnet fordi ens ægtefælle tjener en del penge...

Hvis det altså er det som spørgsmålet er? Eller har jeg misforstået noget...
Jeg læste det som, hvis ledighedsydelsen bortfalder, og der kun er kontanthjælp tilbage.....

''uheldig ang. det med ledighedsydelsen frafalder,er man så stadig""
berettiget til at modtage kontanthjælp uanset"" ægtefældes" indkomst''

Ved godt det vil hedde ledighedsydelse efter 2013, hvis det kommer til at gå efter reformforslaget. Men hvis fleksere kan blive revurderet efter 5 år, så er der nok også en mulighed for, at man ikke går igennem igen, og derfor vil gå fra ledighedsydelse tilbage til kontanthjælp (hvis bevillingen ryger).
- det var mere den vinkel jeg troede spørgeren mente
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 17:59   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Tak, Webmaster - mente jeg nok :-)

Nej, linket virkede netop ikke, så tak at du vil lægge det igen på anden vis.

...undrer mig, at udefra kommende kan fjerne noget fra K10's Forside...
He he nu er det heller ikke noget der er fjernet fra K10`s forside...

Det er teksten der ligger på beskæftigelsesministeriets hjemmeside der er fjernet...

De vil vel ikke have at vi ser den mere...

Men men jeg har ledt og fundet denne tekst som nu ligger på forsiden af K10 http://www.k10.dk/media/aftale-fleks...ormen-2012.pdf

@Helene....ja hvis man ryger helt ud af fleksjobsordningen...er der nok kun kontanthjælp...

Men det burde jo være usandsynligt eftersom man skal have en "varrig" nedsat arbejdsevne...for at blive visiteret første gang...

Lidt fra aftale teksten om ledighedsydelse....som IKKE er vedtaget endnu....

Citat:
Ledighedsydelse
Alle ledige fleksjobvisiterede skal modtage ledighedsydelse, men på forskelligt niveau afhængigt af deres hidtidige forsørgelsesgrundlag.

• Ledighedsydelsen udgør 89 pct. af højeste dagpengesats svarende til ca. 182.300 kr. årligt i 2012 for personer, der:

ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpen-ge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,
eller
modtager sygedagpenge,
eller
deltager i revalidering efter en jobplan efter lov om en aktiv beskæfti-gelsesindsats,
eller
modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.

• Ledighedsydelsen for personer, som efter de ovennævnte betingelser ikke vil være berettiget til ledighedsydelse på den høje sats, modtager ledighedsydelse med henholdsvis ca. 80 pct. af højeste dagpengesats for personer, der er forsør-gere (kontanthjælpssatsen for forsørgere), svarende til ca.165.000 kr. årligt, og ca. 60 pct. af højeste dagpengesats for personer, der ikke er forsørgere (kontant-hjælpssatsen for voksne), svarende til ca.124.000 kr. årligt. En person, der er vi-siteret til fleksjob, vil således altid være sikret en minimumsydelse svarende til kontanthjælpssatsen for voksne.

Ledighedsydelse er uafhængig af formue og ægtefællens indkomst.

Kilde: http://www.k10.dk/media/aftale-fleks...ormen-2012.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilkendelse af fleksjob, regler. simsons Spørgsmål ang fleksjob 4 26-07-2013 16:04
Nye Regler om Fleksjob angel1975 Spørgsmål ang fleksjob 14 03-08-2012 20:17
Fleksjob regler Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 18 12-01-2012 01:27
Fleksjob og regler for ferieledighedsydelse? Flex Alt det andet 29 08-09-2011 20:44
Nye regler for fleksjob Mikail Spørgsmål ang fleksjob 6 14-12-2010 15:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension