K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2012, 09:23   #1
mettekm
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
mettekm er ny på vejen
hvor længe kan man få ledighedsydelse efter den nye reform?

Hej
er der nogle der ved om der er noget nyt ang ledighedsydelse , om man kun kan få det i 2 år eller om man kan få det indtil man finder et flexjob tænker på der var så meget snak om den nye reform med det skulle sættes ned til kun 2 år men kan ikke rigtig finde noget på nettet hilsen mette
mettekm er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 09:34   #2
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
2 års reglen er fjernet fra reformen så du kan roligt slappe af.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 09:50   #3
sambadude
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Lokation: randers
Indlæg: 25
Styrke: 14
sambadude er ny på vejen
ja står man til rådighed for arbejdsmarkedet kan man opretholde retten til sin ledighedsydelse - og det gælder tilsyneladende stadig i den nye reform.

Men nu bliver tolkningen af radigheds begrebet nok sat på spidsen - mister man retten til ledighedsydels pga manglende rådighed ryger man ned på det lave kontanthjælpsbeløb på 60% =10300 kr brutto - så de kommuner der altid skal prøve grænser af vil måske nok forsøge at spare lidt her - men det er KUN en formodning - og det er ikke dokumenterbart ;0)
__________________
syge mennesker er altså lidt bedre and andre

Sidst redigeret af sambadude; 01-07-2012 kl. 09:56. Årsag: stavefejl
sambadude er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 16:32   #4
Zilenze
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Zilenze er ny på vejen
Smile Fantastisk!

Hejsa...

Puhha det var dog den bedste nyhed i lang tid!!

Det betyder alt!
Økonomien er stram, meget stram, men med 2 års-grænsen og muligvis udsigt til færre penge, ville det være totalt håbløst!
Den ulidelige usikkerhed er væk; min base er reddet, betyder jo jeg kan blive boende ligegyldigt hvad... skulle jeg være så uheldig ikke, at kunne finde et fleksjob el hvis jeg gør og evt. bliver fyret, så kan jeg i det mindste blive ved med at have mit hjem.... - Yay hold nu op hvor er jeg lettet!

Go søndag til jer alle

Tjek link:
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/201...0701125522.htm
Zilenze er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 18:55   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor ER det bare rart, når man kan læse om dem, hvor reformerne virkelig gavner og gør en forskel. Tak for det!

Solskinshistorierne ER og bliver mine foretrukne
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2012, 22:18   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det er da ugens bedste nyhed.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 12:36   #7
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Ja det er da en dejlig nyhed, helt bestemt. Men så er spørgsmålet jo bare hvor meget man kan få i ledighedsydelse efter den nye reform?
Jeg vil få svært ved at blive boende i min nuværende lejlighed, hvis jeg ryger et par tusind ned i indtægt, og tror ikke jeg er den eneste i den situation.

Undskyld hvis jeg er negativ, men føler mig bare så truet på mit eksistensgrundlag, det er rædselsfuldt at man skal gå og bekymre sig sådan, når man i forvejen døjer med sygdom.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2012, 13:35   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg dum som en dør,jeg kan ikke finde noget om det med at arbejde mindre end de 12½ time.

Var der ikke noget med at hvis arbejdsevnen eks.er 8 timer får men løn for 8 timer og de resterende timer som overførelses indkomsten som ledig.???

jeg føler ingen ro,syntes jeg har læst et sted at arbejdsprøvninger skal finde sted hver 5 år,men det kan jeg heller ikke finde mere det kunne tilgæld give mig ro i sjælen.Men er der noget om det ??
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på ledighedsydelse hvor længe molly_molly Spørgsmål ang fleksjob 20 12-03-2014 09:33
Ny reform, og ledighedsydelse efter de 60 år aid Politik og Samfund 6 17-09-2012 12:12
Hvor længe, kan man modtage ledighedsydelse? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 5 14-05-2012 18:58
Ledighedsydelse, hvor længe har du gået Simmer Spørgsmål ang fleksjob 1 04-07-2009 10:27
Hvor længe kan man være på ledighedsydelse?? Bitten Spørgsmål ang fleksjob 6 24-09-2006 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension