K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2009, 08:41   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
uwe demsat -syg men raskmeldt af jobcenter slagelse

En sørgelig historie fra virkeligheden, enten er loven overtrådt af Jobcenter Slagelse, eller også skal loven ændres:

http://www.youtube.com/watch?v=RrjzvJ4HOLw

Bemærk Anna Søgårds udtalelse:" vi vurderer at han ikke er uarbejdsdygtig..."

http://fagbladet.dk/apps/pbcs.dll/ar.../73159472/2531

Flot, hvem er det der ikke forstår dansk her og ikke slår hjernen til! Man gemmer sig under lovgivningen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 18-09-2009 kl. 08:45.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 09:06   #2
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Jeg er dybt rystet i min grundvold. Hvordan i alverden kan et Jobcenter raskemelde folk?

Der er virkelig noget galt i det her land!
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 11:01   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her kan man kommentere det http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/...0.htm&regional kan jo være at han læser med og kan se at han ikke er alene ...

Så selv om man ikke rigtig kan gøre andet så kan man vise ham at han ikke er alene om den problematik (og vise dr det ) og det er vi jo flere herinde der ved kan hjælpe .. at vide at man ikke er alene i den båd og at mange forstå en ...

Det er det glade vanvid og det bliver mere og mere vanvittigt jo flere historier der kommer frem .. men hold da op hvor vi trænger til et medie der gider/magter at tage fat i det og holde ved , sådan at alle andre der endnu ikke har prøvet eller kender nogen der har prøvet at have systemet tæt inde på livet kan se hvad hulen det er der foregår ...

He he jeg kan huske inden jeg blev syg og betalte min skat med glæde der troede jeg at ingen mennesker måtte gå uden penge i dette land, jeg havde den vildfarelse at der altid var et sikkerhedsnet der fangede en og hvis ens læge sagde man var syg ja så var man syg ..
  Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 12:02   #4
nallekat
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
nallekat er ny på vejen
Man kan godt have ret til penge uden at få noget og man kan godt være syg uden at være det. Mener Kommunen åbentbart.
Min sag startede for ca 7 år siden,det kan blive en lang historie, men prøver at gøre det kort. Jeg stod ved falderebet hvor jeg ikke længere kunne få sygedagpenge længere, jeg kunne ikke får X penge da jeg ikke kunne stå tilrådighed på fuldtid og var stadig sygemeldt fra min læge og stod så også som sygemeldt hos fagforeningen. Hos kommunen kunne jeg heller ikke få nogle penge, da de mente at jeg ikke var syg, da jeg ikke var færdigudredt hos div. læger. Kommunens egen lægekonsulent mente at det var noget psykisk, pyt med hvad der stod i sygejournaler fra læger og sygehuset, og så raskmeldte de mig, for så kunne jeg så få kontanthjælp. Min udredning hos lægerne har taget lang tid og efter at jeg til sidst selv måtte betale for undersøgelse + transport, som kræver fly eller båd, på et hospital, fik jeg endelig min diagnose. Fibromyalgi og gigt. Stadig mente kommunen at jeg nok kunne varetage et job på fuldtid og har været i arbejdsprøvninger og arbejdsevne vurderinger flere gange. Heldigvis fik jeg en ny sagsbehandler for 2 år siden og hun tog nu fat i min sag om ansøgning om Flexjob. Jeg blev endelig visiteret til flexjob for et par måneder siden og har igår været til jobsamtale og skal starte på job på mandag i kommunens telefonomstilling. Da jeg har været på kontant hjælp før visitering til flex kan jeg ikke få ledighedsydelse, så får stadig kontanthjælp mens jeg skulle vente på at få job. Jubii tænker jeg, men efter nærmere granskelse af jobsamtalen finder jeg så ud af at, jeg skal have 3 mdr. praktik, stadig på kontanthjælp og at det ikke er afgjort om der er en flexplads at få til 1 januar. Det kommer an på om de får penge til det. Da jeg har været på kontant hjælp skal jeg også ha 9 mdr. arbejde indenfor 18 mdr. før jeg kan få ledighedsydelse, hvis jeg skulle blive fyret eller hvis jeg bliver mere syg og jeg skal sygemeldes igen.

Kan klart tilmelde mig at der er noget galt i Danmark. Dem der har brug for hjælp bliver der trådt hårdest på.
nallekat er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Handleplan for Slagelse jobcenter archibald Politik og Samfund 0 24-03-2012 16:54
Slagelse Jobcenter Klage. archibald Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 27-06-2011 22:54
Åbent hus i Jobcenter Slagelse buster Alt det andet 5 02-09-2009 19:41
Cirkus Jobcenter Slagelse/slagelse kommune -igen buster Politik og Samfund 2 21-09-2008 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension